Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Czesc,

 

Chcialbym dodać DOF w Afterze. Wiem że trzeba do tego wyrenderować mapę głebokości.

Może mi ktoś podpowiedzieć, jak to zrobić. I jak tego użyć w After Effects?

 

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

ale jak wyrenderować mapę głebokości??

 

dodałem Z Depth w Render Ellements, ale ona jest płaska, tylko czerń i biel bez półtonów:/

Napisano

a ustawiłeś zakresy camery?

 

ustaw zakres Envirnoment ranges tak aby near zaczynał się na pierwszym obiekcie a far kończył na ostatnim:

 

0dd21cd2fbc3db6e.jpg

 

te same wartości wklep w Zdepth i ciesz oczy renderkiem:

 

55b70da070890829.jpg

 

POzdrawiam

Napisano
  • Autor

Chodzi o Z Element Parameters??

wlasnie sie tym bawilem i już są róznice w tonach, ale trudno mi ustaić tak, aby było od pełnej bieli, do prawie czerni

Napisano

dlatego własnie musisz to zgrać z wartościami kamery. najpierw ustalasz near (najbliższy punkt dla DOFa) tutaj będziesz miał czystą biel. potem ustalasz far i tutaj będziesz miał szarości. to co poza far jest prawie czarne. ustal sobie najpierw wartości na kamerze a potem wpisuj w zdepth.

Napisano
  • Autor

ok, to działa dzięki:D

 

jeszcze jedno pytanie odnośnie After effects:

 

effects->lens blur -> deph map layer i tam wskazujesz mape glebokosci wczesniej wyrenderowana

 

nie znalazłem lens blur, ale użyłem Compoud Blur, z tym e ze teraz efekt nie jest do konca naruralny, rozmycie ject też dookoła ostyrych elemetów, jakbypod nimi.

Jest na to lepszy filtr?

Napisano
  • Autor

renderuje w scanline. Próbowałem z enable filtering i bez i jest tak samo:/

 

Edit: załączm screena

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności