Napisano 12 Wrzesień 200717 l witam serdecznie wszystkich, rozpoczynam swoja z vray'em i oto co mi wyszlo, albo co mi nie wyszlo. Otoz nie jestem zadowolony z efektu na scianach i suficie i kompletnie nie wiem jak to zmienic. Primary bounces: IR Map Secondary bounces: QMC Zakladka IR Map -current preset: medium -HSph. subdivs: 90 // probowalem sie tym bawic na rozne sposoby i bez wiekszych rezultatow -interp. samples: 60 // tym rowniez Zakladka ColorMapping -type: exponential -dark multiplier: 1,0 -bright multiplier: 4,0 czy to jest blad moich ustawien wlasnie tutaj w colormapping ?? moze dlatego tak bo daje za duza roznice pomiedzy dark a bright Multi. ?? dzieki za odp. pozdr.
Napisano 12 Wrzesień 200717 l w oknie zapewne masz vraylighta, zwiększ ilość subdv lub włącz "Store with irr. map" W drugim przypadku za vraylighta będzie odpowiedzialna irradiance mapa i jakość cieni będize zależna od jej ustawień. Polecam drugą metodę, szybko się renderuje :)
Napisano 12 Wrzesień 200717 l Autor w oknie zapewne masz vraylighta, zwiększ ilość subdv lub włącz "Store with irr. map" (tak, to jest vraylight) szczerze powiedziawszy nie zauwarzylem subdivow we wlasciwosciach vraylighta i jest tam 8, rozumiem ze jest to dosyc malo, bo np przy wlasciwosciach jakiegosc materialu przy REFLECTION subdivy ustawiam na 32 ( jest w ogole taka potrzeba ?? ) .... na poczatek sprobuje ustawic na 16 (vraylighta) ... i tak jeszcze na marginesie jeszcze jest okno male za kamera z vraylightem - tam tez przestawie. W drugim przypadku za vraylighta będzie odpowiedzialna irradiance mapa i jakość cieni będize zależna od jej ustawień. druga metoda to to iz mam wlaczyc "store ... " ?? Polecam drugą metodę, szybko się renderuje :) bardzo bym sie cieszyl
Napisano 12 Wrzesień 200717 l ustawienia subdiv materiałów, odpowiada za ziarnistość rozmytych odbić na obiektach z tym materiałem a ustawienia subdiv w emiterze światła odpowiada za cienie
Napisano 12 Wrzesień 200717 l Autor efekt znacznie lepszy, jestem bardzo wdzięczny za pomoc. pozdrawiam
Napisano 12 Wrzesień 200717 l Szum: QMC -> Subdivs (zwiększ) + opcjonalnie rQMC Sampler -> Noise thr (zmniejsz) = długi czas renderingu. Może lepiej sec bounces -> Light cache Przepalenia: zamiast bright mtpl zwiększ dark mtpl (rozumiem, że chcesz rozjaśnić scene).
Napisano 12 Wrzesień 200717 l Autor Szum: QMC -> Subdivs (zwiększ) + opcjonalnie rQMC Sampler -> Noise thr (zmniejsz) = długi czas renderingu. spróbuję Może lepiej sec bounces -> Light cache też spróbuję Przepalenia: zamiast bright mtpl zwiększ dark mtpl (rozumiem, że chcesz rozjaśnić scene). tak, chce rozjaśnić, tak jak mówisz miałem na samym początku ze względów czysto logicznych, ale próbowałem wszystkiego żeby pozbyć sie tego szumu i akurat skończyło sie na takich ustawieniach jakie podałem w poście, teraz wiem, że są złe. Przestawiam tak jak mówisz na nowo. dżings
Napisano 12 Wrzesień 200717 l Autor Może lepiej sec bounces -> Light cache niebo lepiej !! natomiast drażni mnie jeszcze sufit nad ławą, nie jest on za ciemny ?? .. nie przyjmuje on za duża światła z podłogi ??
Napisano 12 Wrzesień 200717 l powinieneś obadać ten wątek - tutaj jest sporo informacji, zwłaszcza dla nowych userów http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=10885 pozdro.
Napisano 12 Wrzesień 200717 l Zaznacz obiekt, prawy klawisz myszy, vray properties, a tam Generate GI/ReceiveGI
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto