Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

witam serdecznie wszystkich,

 

rozpoczynam swoja z vray'em i oto co mi wyszlo, albo co mi nie wyszlo. Otoz nie jestem zadowolony z efektu na scianach i suficie i kompletnie nie wiem jak to zmienic.

 

_013.jpg

 

Primary bounces: IR Map

Secondary bounces: QMC

 

Zakladka IR Map

-current preset: medium

-HSph. subdivs: 90 // probowalem sie tym bawic na rozne sposoby i bez wiekszych rezultatow

-interp. samples: 60 // tym rowniez

 

Zakladka ColorMapping

-type: exponential

-dark multiplier: 1,0

-bright multiplier: 4,0

 

czy to jest blad moich ustawien wlasnie tutaj w colormapping ??

moze dlatego tak bo daje za duza roznice pomiedzy dark a bright Multi. ??

 

dzieki za odp.

pozdr.

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

w oknie zapewne masz vraylighta, zwiększ ilość subdv lub włącz "Store with irr. map"

 

W drugim przypadku za vraylighta będzie odpowiedzialna irradiance mapa i jakość cieni będize zależna od jej ustawień.

 

Polecam drugą metodę, szybko się renderuje :)

Napisano
  • Autor
w oknie zapewne masz vraylighta, zwiększ ilość subdv lub włącz "Store with irr. map"

 

(tak, to jest vraylight)

szczerze powiedziawszy nie zauwarzylem subdivow we wlasciwosciach vraylighta i jest tam 8, rozumiem ze jest to dosyc malo, bo np przy wlasciwosciach jakiegosc materialu przy REFLECTION subdivy ustawiam na 32 ( jest w ogole taka potrzeba ?? ) .... na poczatek sprobuje ustawic na 16 (vraylighta) ... i tak jeszcze na marginesie jeszcze jest okno male za kamera z vraylightem - tam tez przestawie.

 

W drugim przypadku za vraylighta będzie odpowiedzialna irradiance mapa i jakość cieni będize zależna od jej ustawień.

 

druga metoda to to iz mam wlaczyc "store ... " ??

 

 

Polecam drugą metodę, szybko się renderuje :)

 

bardzo bym sie cieszyl

Napisano

ustawienia subdiv materiałów, odpowiada za ziarnistość rozmytych odbić na obiektach z tym materiałem a ustawienia subdiv w emiterze światła odpowiada za cienie

Napisano
  • Autor

efekt znacznie lepszy, jestem bardzo wdzięczny za pomoc.

 

_014.jpg

 

pozdrawiam

Napisano

Szum: QMC -> Subdivs (zwiększ) + opcjonalnie rQMC Sampler -> Noise thr (zmniejsz) = długi czas renderingu. Może lepiej sec bounces -> Light cache

Przepalenia: zamiast bright mtpl zwiększ dark mtpl (rozumiem, że chcesz rozjaśnić scene).

Napisano
  • Autor
Szum: QMC -> Subdivs (zwiększ) + opcjonalnie rQMC Sampler -> Noise thr (zmniejsz) = długi czas renderingu.

 

spróbuję

 

Może lepiej sec bounces -> Light cache

 

też spróbuję

 

Przepalenia: zamiast bright mtpl zwiększ dark mtpl (rozumiem, że chcesz rozjaśnić scene).

 

tak, chce rozjaśnić, tak jak mówisz miałem na samym początku ze względów czysto logicznych, ale próbowałem wszystkiego żeby pozbyć sie tego szumu i akurat skończyło sie na takich ustawieniach jakie podałem w poście, teraz wiem, że są złe. Przestawiam tak jak mówisz na nowo.

 

dżings

Napisano
  • Autor
Może lepiej sec bounces -> Light cache

 

niebo lepiej !!

 

_015.jpg

 

natomiast drażni mnie jeszcze sufit nad ławą, nie jest on za ciemny ?? .. nie przyjmuje on za duża światła z podłogi ??

Napisano

Zaznacz obiekt, prawy klawisz myszy, vray properties, a tam Generate GI/ReceiveGI

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności