Jump to content

pecet

Members
  • Content Count

    3,362
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

pecet last won the day on May 17 2010

pecet had the most liked content!

Community Reputation

242 Excellent

5 Followers

About pecet

  • Rank
    Member
  • Birthday 07/14/1987

City (optional)

  • Miasto
    Mińsk Mazowiecki

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Świetne wykonanie, bardzo fajny pomysł i nawiązanie do oryginału. Co mi trochę nie leży to proporcje patrząc na bok auta. Raz, że zwis przedni jest dosyć duży i kojarzy się bardziej z konceptem "126p ryjek" niż samym 126p. Dwa, że auto od tego przetłoczenia przez cały bok do góry wydaje się za wysokie, zwłaszcza górna linia maski w stosunku do nadkoli leży dziwnie wysoko.
  2. Cześć, Podstawą realistycznej sceny są realistyczne modele, a ten niestety taki nie jest. Po pierwsze ma złe proporcje, po drugie brakuje detali i dokładności, po trzecie brakuje poligonów (widać ostre kanty). Ze względu na pierwszy punkt, proponuję zacząć model od nowa, najlepiej bazując na poprawnych blueprintach.
  3. pecet

    Heritage

    Świetne, tylko po co to coś wkrada się w kadr w prawym dolnym rogu? Trochę boli oko od tego
  4. pecet

    Bentley GT Unreal Engine 4 RTX

    Wygląda bardzo profesjonalnie, ale nie może być inaczej sądząc po podpisie :) natomiast mam pytanie techniczne. Czy model był jakoś optymalizowany (remodeling?) czy UE potrafi udźwignąć model CADa?
  5. pecet

    Countach Retro

    jest klimat :)
  6. Szczerze mówiąc to pomimo tego, że mam zdjętych ze 20 modeli BMW, to nie mogę być na to zły. Moim zdaniem mają do tego prawo. W ramach protestu nawet jakbym zezłomował moje e38, to myślę, że za bardzo by się tym nie przejęli ;)
  7. BMW to osobny temat i po prostu nie można nigdzie sprzedawać ich modeli, to że na mniej znanych stockach można jeszcze znaleźć modele BMW, to tylko dlatego, że albo przedstawiciele BMW ich nie dopadli, albo są to strony z państw, w których takimi sprawami nie trzeba się przejmować. Np taki Hum3d, gdzie można kupić każdy model BMW jest z Ukrainy.
  8. uff, na szczęście mogę nadal korzystać z CS6 kupionego zanim weszło CC
  9. Dzięki, polecam się ;) Z tymi licencjami to w zasadzie jest tak, że one są automatycznie przydzielane. Nie da rady użyć słowa "audi" czy to w tytule, czy w opisie i jednocześnie opublikować model z licencją standardową. Na TS co jakiś czas dostaję informacje (1-3 razy na rok), że modele z jakimś słowem kluczowym już nie można publikować pod zwykłą licencją, tylko editorial, lub, że w ogóle nie można ich sprzedawać. Na innych stronach po prostu usuwają, gdy dostaną zgłoszenie. Natomiast czy przydzielona jest oficjalna, zwykła czy editorial, nie widzę różnicy w sprzedaży. Szczerze mówiąc to mnie nie interesuje co kto robi z modelem po zakupie, dopóki go nie wrzuci do sklepu jako swojego, albo gdzieś udostępni do pobrania. Tak naprawdę ta kwestia licencji to jedyne co mnie powstrzymuje przed tym, żeby zostawić zlecenia i tylko zajmować się 3d stockami. Co prawda TS robi dużo w tej kwestii, uzyskało oficjalne licencje od Forda i General Motors, ale to na razie za mało, żeby mieć pewność, że pewnego dnia wszystkie 'markowe' modele nie zostaną usunięte a ja zostanę na lodzie. A te obawy nie są bezpodstawne - the3dstudio.com - kiedyś równy konkurent TS, czasami nawet więcej można było tam zarobić niż na TS, ok. 2013 roku wykasował wszystkie 'markowe' modele, dzisiaj po tej stronie nie ma już śladu. Jakoś rok temu https://www.highend3d.com/ usunął wszystkie modele samochodów, właśnie ze względu na roszczenia. Co prawda sprzedaż tam była marginalna, ale sam fakt pozbycia się tych modeli pokazuje, że jednak problem istnieje. Na CGTrader - obecnie jedynym liczącym się stockiem 3d poza TS, też już sporo marek nie można publikować. Osobiście oprócz tej sprawy z jachtem, żadnych wiadomości od innych firm nie miałem, ale to też dlatego, że te stocki biorą to na siebie. Na TS kupując widzisz tylko nick sprzedającego, nawet jak chcesz to nie możesz dać bezpośrednich namiarów do siebie. Z tego też powodu, tzn. problemami z tymi licencjami nie zakładam własnej strony przez która można by kupić moje modele.
  10. Pełne nazwy, staram się aby modele były jak najdokładniejsze, ale różnie z tym bywa (jedynie wnętrza są uproszczone). Nawet też mam e-trona ;) https://www.turbosquid.com/3d-models/audi-e-tron-e-model-1343627
  11. Odpuściłem, bo wolę się spokojnie zajmować grafiką a nie jakimiś sprawami sądowymi gdzie przedmiotem jest model, na którym i tak za wiele nie zarobię. Poza tym tak ten 'biznes' wygląda, jeden model więcej czy mniej, nie ma wielkiej różnicy. Mam prawie 450 modeli na TS (głównie nowe samochody) i z tego ponad 30 jest zdjętych ze względu na 'copyright issues'. Bywało i tak, ze zleciłem wykonanie jakiegoś modelu, zapłaciłem, przygotowałem do sprzedaży a zanim się chociaż raz sprzedał już został zdjęty. Takie już moje ryzyko. Oczywiście można przerabiać na 'generic' ale jak ktoś szuka konkretnie np. modelu BMW 3 to raczej nie interesuje go jakiś 'generic german sedan'. ostatnio jak chciałem poradę prawną w kwestii rozliczania VATu to zaśpiewali mi 600zł :)
  12. Mogę powiedzieć jak to w praktyce wygląda na TS. Marki można podzielić na cztery typy: - takie, którym wisi to czy ktoś sprzedaje modele 3d z ich logo, ewentualnie nie mają o tym pojęcia (np. Toyota, Mercedes) - takie, które miały jakieś zastrzeżenia, ale ostatecznie zgadzają się na sprzedaż modeli z licencją editorial (np. VW, Audi) - takie, które nie pozwalają w ogóle sprzedawać modeli ze swoim logo (np. BMW, Ferrari, John Deere) - takie, które oficjalnie zezwalają na sprzedaż modeli z ich logo, przydzielając indywidualne licencje (koncern Forda i General Motors) Ktoś tu wspominał, że można napisać że model jest tylko inspirowany czymś tam. Jako ciekawostkę podam, że wystawiłem do sprzedaży model jachtu tylko inspirowanym realnym, ale w słowach kluczowych dałem nazwy producentów jachtów i dosyć szybko dostałem maila od jednej firmy, żebym usunął model albo podejmą kroki prawne. W uzasadnieniu napisali, że nie pozawalają na rozpowszechnianie "CAD data" ich produktów. Mój model był zwykłem modelem poly, trochę podobnym do ich jachtu, ale nie zaczynałem dyskusji, tylko po prostu usunąłem model, żeby mieć spokój.
  13. Gdy rejestrowałem się tu 13 lat temu, to było miejsce gdzie większość forumowiczów była hobbystami a garstka pracowała w branży. Dzisiaj jest na odwrót, no a po pracy nie chce się dyskutować o pracy.
  14. Co do wycięć na masce, jest na to jeden prosty sposób. Robisz maskę bez wycięć, zagęszczasz siatkę za pomocą MS/TS i modelujesz wcięcia na takiej gęstszej siatce.
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy