Jump to content

Akierek

Members
  • Content Count

    582
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

118 Excellent

About Akierek

  • Rank
    Member

City (optional)

  • Miasto
    Wałbrzych
  1. Cześć, Zabralem sie za ambitniejszy projekt. Scena ma zawierac ogol elementow z obozu harcerskiego w gorach. Dopiero zaczynam te prace.ale w przyszlosci zamierzam dodac plecak, namiot, ognisko, jakies drzewka i moze przeplywajacy strumyk nieodpodal.Mam kilka oytan odnosnie technicznych: Jak dobrze stworzyc teren, czy istnieje jakis darmowy(najlepiej) program ktory umozliwia np. skan jakiegos terenu z teksturami. Zalezy mi na tym by ten program wspolpracowal z blenderem. Drugie pytanie: Jaki program do oteksturowania terenu polecacie? Czy Quixel sie nada? Narazie tyle, w zalaczniku zamieszczam pierwsze postepy prac. Oceniajacie, komentujcie. Pozdrawiam
  2. Seba- ten piopiowawa to jest troll, nie ma co zwracac na niego uwagi.
  3. Witaj, to znaczy wiesz, wielu grafikow mowi zaczynaj od prostych modeli typu miecz czy bron jakas.Ja takiego pogladu nie podzielam. Co sie pierwsze rzuca w oczy? To nie rowne powierzchnie. Samochod jest praktycznie caly po krzywiony, co widac i na renderze jak i siatce. tym sie narazie zajmij, czyli prowadzeniem rownej plaszczyzny lin itd.Auto jako model musi byc rowne bo inaczej wydaje sie jakby byl z plasteliny. To jest pierwsza rzecz. Druga to oczywiscie co jest tez kontynuacja pierwszej rady rownomierne rozlozenie siatki. U Ciebie widac ze jest ona raz rzadsza raz gesta, stad problem z utrzymaniem prostych linii. Sama topologia nie jest jeszcze najgorsza, ale warto popracowac nad tym. Sam zaczynalem od gorszych modeli , a po 3 latach widac postep. Grunt to cierpliwosc i zdobywanie wiedzy. Jesli juz zaczynasz modelowac samochody to przyjmij sobie pewna technike modelowania: Albo z bazy albo z czesci. To juz zalezy co Tobie bedzie wygodniej. Brakuje tez oczywiscie chamferow, czyli po prostu ostrych krawedzi. Staraj sie dzialac dalej i pracuj bo to na pewno przyniesie pewne korzysci :) Z mojej strony moge polecic np. przeszukiwanie roznych tematow na tym forum o ukladaniu siatki. Jest ich bardzo duzo. Powodzenia!
  4. Update: Scena troche zmieniona. Sciana zrobiona w inny sposob.Dodalem na garbusie wiecej rdzy chociaz i tak nie jestem do konca do niej przekonany. Musze jeszcze nad nia popracowac. Przedni reflektor to tu tez beda zmiany jak i migacze. Mysle ze zmierzam w lepszym kierunku niz to co bylo. Opony na flaku.Lekka postprodukcja glownie zmniejszenie nasycenia po render prosto z blendera to az klul w oczy. Nad swiatlem to juz nie wiem co dalej robic... To oczywiscie nie jest scena finalna
  5. Dzieki za odpowiedzi :) Postaram sie cos z ta scena zrobic w najblizszym czasie.
  6. Bardzo fajny model. :) Masz jakis pomysl na scene? Czy to bedzie studio czy tez inny typ?
  7. Dzieki panowie za konstruktywne uwagi ;). Zmienilem znaczaco koncept sceny, wywalilem ta sciane, bo jednak moim i nie tylko moim zdaniem ona psuje odbior.Dalem pokazna hdrke, zmienilem kadr...Musze poprawic to na pewno tylna szybe, cos dzieje sie z nia nie tak, ale juz iwiem tylko skapnalem sie dopiero pod koniec renderingu
  8. Hej, taki duzy wip , nowa scena z garbusem. Co o tym sadzicie?
  9. Sluchaj wiele rzeczy jest zle. Ja bym przeniosl do wipa. Ale wymienmy te najgorsze bledy: - kontrast, wyglada jak jak slabo nasycony obrazek z jakiejs gry - 2, sam model samochodu nie przypomina niestety tego z rzeczywistosci( i nie mowie tu o kolorze lakieru), - nastepnie, no otoczenie, byloby fajne bo pomysl jest fajny, ale popatrz na trawe, nie ma tu roznorodnosci i ogolnie wzoruj sie na refkach, bo one oddaje calosc pracy potem, Na koncu chcialbym dodac ze nie jestem jakims tam ekspertem, ale troche juz sie siedzi w grafice i sie widzi niektore bledy. Tak czy owak oddalbym prace do wipa i tam po malu ja dokonczyl. Pozdro i Powodzenia
  10. Model juz swietnie wyglada. Widac mase wlozonej pracy. Co do animacji, wiadomo jest to trudne do osiagniecia aby efekt byl zadowalajacy i soczysty. Jestem ciekaw jak na tyle ilosci poly itd mozna w ogole cos zrobic w animacji. Moj komputer chyba by nie dal rady. Jaka masz technike? Po prostu nigdy animacji nie robilem i jestem ciekawe. Powodzenia!
  11. Hej, Postanowilem wrzucic do finished Cobre, nad ktora pracowalem przez ostatnie 2 tygodnie. Mozna powiedziec ze ta scena duzo mi dala jesli chodzi o doswiadczenie w oswielteniu i samej kompozycji. Dajcie znac co o tym myslicie. Program to oczywiscie Blender i do postprodukcji Photoshop.
  12. mitic- dzieki za konstruktywna krytyke, jest bardzo pomocna. michalo- tak wlasnie sie zastanawialem nad ta ksiazka , ktora umiesciles w komentarzu(anatomyforsculptors).Przegladnalem internet i w zasadzie jest ona najlepsza jaka moze byc do nauki. Angielski to nie problem, cos tam potrafie :) Kolejny test render, dodalem migacze , sruby na feldze no i napis na oponie. Mam tez swiadomosc ze samochod jest troche krzywy, szczegolnie na nadkolu, ale po ogledzinach siatki, wydaje mi sie ona poprawna.
  13. Hej, powracam do tworzenia i nauki samochodow. Mysle ze to bedzie ostatnie podejscie do hard surface modellingu, potem biore sie za organike.Teraz wrzucam testowe rendery, auto to oczywiscie Cobra Shelby 1966. Co o tym sadzicie?( tlo jest celowo tak rozmazane) PS. Znacie moze jakies fajne ksiazki o nauce anatomii dla rzezbiarzy, rysownikow itp?
  14. Probuje tymi czasteczkami zrobic snieg na samochodzie. Ale wydaje mi sie ze nie wyglada to przekonujaca. Zrobilem tak, ze zaznaczylem polygony i dodalem na vertex group. Potem stworzylem kulke imitujaca snieg no i dodalem teksture w particles. Tylko blender tak jakby nie wykrywa tej tekstury, bo snieg jest jednolicie bialy i wyglada jak pomalowane na samochodzle.
  15. michalo- fajne te filmiki. napewno sie przydadza :) PawełB- czasteczki pewnie by troche komputer przymulilo, ale moze by dalo rade. Jesli mozesz to przybliz te metode, bo ja cos wiem jak zrobic, ale nie do konca :)
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy