BARMAN2005 Napisano 15 Wrzesień 2007 Napisano 15 Wrzesień 2007 Witam Potrzebuje "asysty" w tym tutorialu: http://micah.noobgrinder.com/screwdrivertut/ Sam sobie raczej nie poradzę, dopiero co niedawno zacząłem sie bawić z 3D, a wcześniej grzebałem w Blenderze; teraz w Mayi. Nawet mi nieźle idzie, potrafię wstawić Polygon Cylinder zeskalować go, przesuwać... hehe :) ale zaciąłem się podczas rozciągania. W jaki sposób rozciągnąć go tak jak jest o tym mowa w tutorialu? Now take your scale tool and scale the cylinder out on it's X axis a bit, like in the image.Niby wybieram narzędzie Scale Tool ale mogę tylko zmniejszać lub powiększać wielkość danego obiektu... :\ Dzięki za odp. PS: Jeśli pojawią się jeszcze jakieś problemy będę je umieszczać w tym temacie.
xeav Napisano 15 Wrzesień 2007 Napisano 15 Wrzesień 2007 scale tool wygląda jak 3 osie xyz z trzema kwadracikami- w tutoriali napisane aby pociągnąć za czerwony kwadrat :> możliwe, że wcześniej będzie musiał włączyć Modify> Reset Transformations- zależy o co codziło autorowi tutoriala
BARMAN2005 Napisano 15 Wrzesień 2007 Autor Napisano 15 Wrzesień 2007 No tak ale u mnie jest tylko jeden kwadrat żółty. Podczas skalowania, gdy pomniejszę obiekt pojawiają się kolejne kwadraty(zielony, czerwony i niebieski) lecz kiedy zwolnię LPM znikają... :/ edit Nie wiem jak to sie stało ale brat wcisnął Shift i pozostałe kwadraty pojawiły sie ...? :| edit Znalazłem inny sposób, z menu: View -> Camera Tools -> Trumble Tool Ustawiamy kamerę z boku, włączamy Scale Tool i widzimy bardzo "daleko" pozostałe kwadraty, lol.
piotrek Napisano 15 Wrzesień 2007 Napisano 15 Wrzesień 2007 Klawiszami +/- możesz zwiększać/zmniejszać rozmiar manipulatorów.
BARMAN2005 Napisano 15 Wrzesień 2007 Autor Napisano 15 Wrzesień 2007 No tak! Ciągle widziałem tylko trzy rozchodzące się linie, a kwadraty były gdzieś ho, ho, ho za siedmioma górami... Jedna rzecz rozwiązana. :) Go into vertex mode, go at a side view of the cylinder, select the two middle spans. Vertex Mode, chyba kiedyś to włączyłem, tylko gdzie to było?
piotrek Napisano 15 Wrzesień 2007 Napisano 15 Wrzesień 2007 Klknij Prawym przyciskiem myszy na zaznaczonym obiekcie i wybierz vertex. Możesz też zaznaczyć obiekt i klawiszem F9 przejśc do tego trybu.
peteRlo Napisano 15 Wrzesień 2007 Napisano 15 Wrzesień 2007 F1 na klawiaturze to twój najlepszy asystent. Raz bo z "pierwszej ręki", dwa bo zawsze obecny. Znajdziesz tam masę wiadomości, tutoriale, szczególnie przydatne jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z programem. Porozglądaj się tam, a przekonasz się że znajdziesz odpowiedzi na wiele pytań.
BARMAN2005 Napisano 16 Wrzesień 2007 Autor Napisano 16 Wrzesień 2007 Ok, kolejny problem: Now select both spheres, then hit CTRL+G, to group them, then select your rotate tool, and hit CTRL+D to duplicate the spheres, then rotate them along the edge, keep doing this O co w tym chodzi, co mam zrobić? Dalej: Now smooth the handle twice Polygons>smoothGdzie znajdę Polygons -> Smooth?
xeav Napisano 16 Wrzesień 2007 Napisano 16 Wrzesień 2007 Edit Mesh> Smooth btw. w helpie jest wszystko szczegółowo opisane wpisz smooth, group, scale, czy coś innego z czym masz problem i będziesz wiedział o co chodzi
BARMAN2005 Napisano 16 Wrzesień 2007 Autor Napisano 16 Wrzesień 2007 No tak, przepraszam. :\ A co z tym(podkreslony fragment)? Now select both spheres, then hit CTRL+G, to group them, then select your rotate tool, and hit CTRL+D to duplicate the spheres, then rotate them along the edge, keep doing this --- Sam do siebie: Ja nie moge a to Mesh to niby gdzie jest?! Hym, jakoś sobie poradzę...
xeav Napisano 16 Wrzesień 2007 Napisano 16 Wrzesień 2007 następnie je obróć wzdłuż krawędzi, powtarzaj tę czynność :>
BARMAN2005 Napisano 16 Wrzesień 2007 Autor Napisano 16 Wrzesień 2007 No tak rozumiem, ale jak to interpretować? Mam to w nieskończoność obracać? :D Niby w jakim celu? No i dalej nie mam pojęcia gdzie znajduje się Polygons -> Smooth lub Polygons -> Combine... No cóż chyba sobie odpuszczę i wezmę się za inny tutorial do aktualnej wersji Mayi. :(
piotrek Napisano 16 Wrzesień 2007 Napisano 16 Wrzesień 2007 Mam to w nieskończoność obracać? Niby w jakim celu? By było obrócone :> BTW zacznij od jakiegos prostszego tutka. Np. tych pod klawiszem F1.
BARMAN2005 Napisano 16 Wrzesień 2007 Autor Napisano 16 Wrzesień 2007 W takim razie co polecacie jako pierwsze danie? :]
piotrek Napisano 16 Wrzesień 2007 Napisano 16 Wrzesień 2007 Pisałem już - manual. http://download.autodesk.com/us/maya/docs/Maya85/wwhelp/wwhimpl/js/html/wwhelp.htm -> Learning resources -> Getting Started with Maya i lecisz kolejno. Gdy skonćzysz tutki, przeczytaj cały help od deski do deski (komendy MEL'a i Pythona możesz sobie darować).
BARMAN2005 Napisano 16 Wrzesień 2007 Autor Napisano 16 Wrzesień 2007 Powiem szczerze: Nie chce mi sie. Jak dla mnie najlepszą formą nauki jest "zabawa", tak się uczyłem w Photoshopie i całkiem nieźle mi to teraz wychodzi. No ale skoro mi tak doradzacie a nie inaczej to chyba pójdę za Wasza radą. ;)
peteRlo Napisano 16 Wrzesień 2007 Napisano 16 Wrzesień 2007 A ja jak zaczynałem, to najlepszą "zabawę" miałem właśnie w F1. Od siebie dodam, że większość tutoriali ma jedną, ale poważną wadę, nie uczą samodzielności. Postaw sobie jakiś garnek, czy coś tam przed monitorem, włącz helpa i kombinuj. Zajmie to więcej czasu niż ukończenie nawet 10-ciu tutoriali, ale bankowo nauczysz się więcej. Takie jest moje zdanie.
BARMAN2005 Napisano 16 Wrzesień 2007 Autor Napisano 16 Wrzesień 2007 A ja jak zaczynałem, to najlepszą "zabawę" miałem właśnie w F1. Od siebie dodam, że większość tutoriali ma jedną, ale poważną wadę, nie uczą samodzielności. Postaw sobie jakiś garnek, czy coś tam przed monitorem, włącz helpa i kombinuj. Zajmie to więcej czasu niż ukończenie nawet 10-ciu tutoriali, ale bankowo nauczysz się więcej. Takie jest moje zdanie. O, ciekawa opinia. Ostatnio myślałem jak wymodelować deskorolkę i właśnie o taką "zabawę" mi chodziło, dobrze to ująłeś peteRlo. Co do tego garnka to śmieszny przykład wybrałeś. :) Mimo że nie doszedłem szczęśliwie w tym tutorialu do renderingu to i tak coś z niego mam. Chociaż parę podstawowych umiejętności, które na pewno przydadzą się w dalszej części nauki!
piotrek Napisano 16 Wrzesień 2007 Napisano 16 Wrzesień 2007 Sposób peteRlo jest dobre, ale myślę, że przynajmniej te 2-3 tutki na początek mogą się przydać. Nie koniecznie ich przerobienie, ale przynajmniej przeczytanie. Chodzi o zaznajomienie się z pewnym sposobem myślenia i technikami. Stawiasz przed sobą garnek i myślisz, od czego by tu zacząć? Niewiele wiesz o 3D, nie wiesz, że istnieje narzędzie Smooth, które wygładzi bryłę. Nie wiesz, że istnieje Extrude czy polySplit, które robią to, co robią etc. Porzucenie tutków na rzecz samodzielnego myślenia jak najbardziej, ale wcześniej polecam tutki, by poznać narzędzia, jakie masz do dyspozycji. Wszystko oczywiście jest w helpie, ale samo przeczytanie całego helpa przed postawieniem chciażby boxa, moim zdaniem, nie da zbyt dobrych rezultatów.
BARMAN2005 Napisano 17 Wrzesień 2007 Autor Napisano 17 Wrzesień 2007 To też prawda. Podobne sytuacje pojawiają się choćby i przy programowaniu, chcesz coś zrobić ale nie masz pojęcia od czego zacząć. Najpierw, tak jak mówi piotrek, należy zapoznać się chociaż pobieżnie z wszelkimi opcjami, możliwościami danego środowiska. (...) Dzięki temu w dalszych etapach jest łatwiej, bo wiesz, że to "coś" istnieje i że możesz daną rzecz w określonej sytuacji zastosować, zamiast głowić się jak tu cokolwiek zacząć tworzyć. Wydaje mi się, że trochę wybiegamy poza granice tego tematu. W końcu mieliśmy ekhym miałem się zająć tutorialem. :)
peteRlo Napisano 17 Wrzesień 2007 Napisano 17 Wrzesień 2007 A ja jeszcze tylko dodam, że nie mam nic przeciwko tutorialom. Jasne jest, że mają też sporo zalet i chwała ich autorom (naprawdę). Szczere zdziwienie natomiast budzi we mnie strategia nauki na zasadzie: znacie jakiś tutorial, bo nie chce mi się zaglądać do helpa. Ten help to naprawdę "sprytna" maszynka. PS BARMAN2005 nie filozuj tylko kombinuj deskorolkę. edit: ale kto mówi o czytaniu odrazu całego, po co?
BARMAN2005 Napisano 17 Wrzesień 2007 Autor Napisano 17 Wrzesień 2007 ...PS BARMAN2005 nie filozuj tylko kombinuj deskorolkę... Okey, okey już biorę się za tą deske! Ale nie zdziwcie sie jak zobaczycie jedynie graniastosłup z czterema kulami pod jego podstawą, a co do teksturowania to nie mam zielonego pojęcia gdzie znajdę takie coś. :D edit Zrobiłem prosty model biurka, ale komp mi się zaciął i wszystko straciłem. :\ edit Zrobiłem jeszcze raz to biurko. Tutaj pare screenów: http://images12.fotosik.pl/98/2ab60a176d85f239.png http://images12.fotosik.pl/98/c5c84b91be9ea2e3.png http://images13.fotosik.pl/92/b29b5d30173e1bbc.png http://images28.fotosik.pl/82/87b77a606cf37988.png Macie może jakąś teksturę do mebli? // Ok, sam znalazłem. Teraz trzeba dowiedzieć się jak ją nałożyć. :]
peteRlo Napisano 17 Wrzesień 2007 Napisano 17 Wrzesień 2007 No pięknie. "Nie taki diabeł straszny, jak go malują". Pokombinuj jak stworzyć bryłę o obłym kształcie, a deskorolkę masz w garści.
BARMAN2005 Napisano 17 Wrzesień 2007 Autor Napisano 17 Wrzesień 2007 Teraz z teksturami: http://images13.fotosik.pl/93/cf0c18481ae4bb1c.png http://images25.fotosik.pl/82/b27c62865b0fc125.png http://images13.fotosik.pl/93/ee2e2e1d1319c27e.png A tutaj moje wypociny(projekt): http://www.divshare.com/download/2007738-960 Niech ktoś to weźmie i pokaże mi co naprawdę można z tym zrobić!
BARMAN2005 Napisano 22 Wrzesień 2007 Autor Napisano 22 Wrzesień 2007 Ogłoszenie drobne Poszukuję "patrona", kontakt gg: 7720826. A tak na serio, to co z tym biurkiem, nikt nie pokarze mi czegoś lepszego? Własnie myślę nad modelem Kostki Rubika lub krzesła, coś na wzór tego: http://www.ultrasound.pl/galeria/pages/krzeselka.htm Niedługo pokaże Wam jedną z powyższych rzeczy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się