Skocz do zawartości

Autodesk Maya 8.5 PLE: Asysta w tutorialu


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Potrzebuje "asysty" w tym tutorialu: http://micah.noobgrinder.com/screwdrivertut/

Sam sobie raczej nie poradzę, dopiero co niedawno zacząłem sie bawić z 3D, a wcześniej grzebałem w Blenderze; teraz w Mayi.

 

Nawet mi nieźle idzie, potrafię wstawić Polygon Cylinder zeskalować go, przesuwać... hehe :) ale zaciąłem się podczas rozciągania. W jaki sposób rozciągnąć go tak jak jest o tym mowa w tutorialu?

Now take your scale tool and scale the cylinder out on it's X axis a bit, like in the image.
Niby wybieram narzędzie Scale Tool ale mogę tylko zmniejszać lub powiększać wielkość danego obiektu... :\ Dzięki za odp.

PS: Jeśli pojawią się jeszcze jakieś problemy będę je umieszczać w tym temacie.

  • Odpowiedzi 24
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

scale tool wygląda jak 3 osie xyz z trzema kwadracikami- w tutoriali napisane aby pociągnąć za czerwony kwadrat :>

możliwe, że wcześniej będzie musiał włączyć Modify> Reset Transformations- zależy o co codziło autorowi tutoriala

Napisano

No tak ale u mnie jest tylko jeden kwadrat żółty. Podczas skalowania, gdy pomniejszę obiekt pojawiają się kolejne kwadraty(zielony, czerwony i niebieski) lecz kiedy zwolnię LPM znikają... :/

 

edit

 

Nie wiem jak to sie stało ale brat wcisnął Shift i pozostałe kwadraty pojawiły sie ...? :|

 

edit

 

Znalazłem inny sposób, z menu: View -> Camera Tools -> Trumble Tool

Ustawiamy kamerę z boku, włączamy Scale Tool i widzimy bardzo "daleko" pozostałe kwadraty, lol.

Napisano

No tak! Ciągle widziałem tylko trzy rozchodzące się linie, a kwadraty były gdzieś ho, ho, ho za siedmioma górami... Jedna rzecz rozwiązana. :)

 

Go into vertex mode, go at a side view of the cylinder, select the two middle spans.

Vertex Mode, chyba kiedyś to włączyłem, tylko gdzie to było?

Napisano

F1 na klawiaturze to twój najlepszy asystent. Raz bo z "pierwszej ręki", dwa bo zawsze obecny. Znajdziesz tam masę wiadomości, tutoriale, szczególnie przydatne jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z programem. Porozglądaj się tam, a przekonasz się że znajdziesz odpowiedzi na wiele pytań.

Napisano

Ok, kolejny problem:

Now select both spheres, then hit CTRL+G, to group them, then select your rotate tool, and hit CTRL+D to duplicate the spheres, then rotate them along the edge, keep doing this
O co w tym chodzi, co mam zrobić?

 

Dalej:

Now smooth the handle twice Polygons>smooth
Gdzie znajdę Polygons -> Smooth?
Napisano

Edit Mesh> Smooth

 

btw. w helpie jest wszystko szczegółowo opisane

wpisz smooth, group, scale, czy coś innego z czym masz problem i będziesz wiedział o co chodzi

Napisano

No tak, przepraszam. :\

 

A co z tym(podkreslony fragment)?

Now select both spheres, then hit CTRL+G, to group them, then select your rotate tool, and hit CTRL+D to duplicate the spheres, then rotate them along the edge, keep doing this
---

Sam do siebie: Ja nie moge a to Mesh to niby gdzie jest?! Hym, jakoś sobie poradzę...

Napisano

No tak rozumiem, ale jak to interpretować? Mam to w nieskończoność obracać? :D Niby w jakim celu? No i dalej nie mam pojęcia gdzie znajduje się Polygons -> Smooth lub Polygons -> Combine... No cóż chyba sobie odpuszczę i wezmę się za inny tutorial do aktualnej wersji Mayi. :(

Napisano

Powiem szczerze: Nie chce mi sie. Jak dla mnie najlepszą formą nauki jest "zabawa", tak się uczyłem w Photoshopie i całkiem nieźle mi to teraz wychodzi.

 

No ale skoro mi tak doradzacie a nie inaczej to chyba pójdę za Wasza radą. ;)

Napisano

A ja jak zaczynałem, to najlepszą "zabawę" miałem właśnie w F1. Od siebie dodam, że większość tutoriali ma jedną, ale poważną wadę, nie uczą samodzielności. Postaw sobie jakiś garnek, czy coś tam przed monitorem, włącz helpa i kombinuj. Zajmie to więcej czasu niż ukończenie nawet 10-ciu tutoriali, ale bankowo nauczysz się więcej. Takie jest moje zdanie.

Napisano
A ja jak zaczynałem, to najlepszą "zabawę" miałem właśnie w F1. Od siebie dodam, że większość tutoriali ma jedną, ale poważną wadę, nie uczą samodzielności. Postaw sobie jakiś garnek, czy coś tam przed monitorem, włącz helpa i kombinuj. Zajmie to więcej czasu niż ukończenie nawet 10-ciu tutoriali, ale bankowo nauczysz się więcej. Takie jest moje zdanie.

O, ciekawa opinia. Ostatnio myślałem jak wymodelować deskorolkę i właśnie o taką "zabawę" mi chodziło, dobrze to ująłeś peteRlo. Co do tego garnka to śmieszny przykład wybrałeś. :)

 

Mimo że nie doszedłem szczęśliwie w tym tutorialu do renderingu to i tak coś z niego mam. Chociaż parę podstawowych umiejętności, które na pewno przydadzą się w dalszej części nauki!

Napisano

Sposób peteRlo jest dobre, ale myślę, że przynajmniej te 2-3 tutki na początek mogą się przydać. Nie koniecznie ich przerobienie, ale przynajmniej przeczytanie. Chodzi o zaznajomienie się z pewnym sposobem myślenia i technikami.

 

Stawiasz przed sobą garnek i myślisz, od czego by tu zacząć? Niewiele wiesz o 3D, nie wiesz, że istnieje narzędzie Smooth, które wygładzi bryłę. Nie wiesz, że istnieje Extrude czy polySplit, które robią to, co robią etc.

 

Porzucenie tutków na rzecz samodzielnego myślenia jak najbardziej, ale wcześniej polecam tutki, by poznać narzędzia, jakie masz do dyspozycji. Wszystko oczywiście jest w helpie, ale samo przeczytanie całego helpa przed postawieniem chciażby boxa, moim zdaniem, nie da zbyt dobrych rezultatów.

Napisano

To też prawda. Podobne sytuacje pojawiają się choćby i przy programowaniu, chcesz coś zrobić ale nie masz pojęcia od czego zacząć. Najpierw, tak jak mówi piotrek, należy zapoznać się chociaż pobieżnie z wszelkimi opcjami, możliwościami danego środowiska. (...) Dzięki temu w dalszych etapach jest łatwiej, bo wiesz, że to "coś" istnieje i że możesz daną rzecz w określonej sytuacji zastosować, zamiast głowić się jak tu cokolwiek zacząć tworzyć.

 

Wydaje mi się, że trochę wybiegamy poza granice tego tematu. W końcu mieliśmy ekhym miałem się zająć tutorialem. :)

Napisano

A ja jeszcze tylko dodam, że nie mam nic przeciwko tutorialom. Jasne jest, że mają też sporo zalet i chwała ich autorom (naprawdę). Szczere zdziwienie natomiast budzi we mnie strategia nauki na zasadzie: znacie jakiś tutorial, bo nie chce mi się zaglądać do helpa. Ten help to naprawdę "sprytna" maszynka.

 

PS BARMAN2005 nie filozuj tylko kombinuj deskorolkę.

 

edit: ale kto mówi o czytaniu odrazu całego, po co?

Napisano
...PS BARMAN2005 nie filozuj tylko kombinuj deskorolkę...

Okey, okey już biorę się za tą deske! Ale nie zdziwcie sie jak zobaczycie jedynie graniastosłup z czterema kulami pod jego podstawą, a co do teksturowania to nie mam zielonego pojęcia gdzie znajdę takie coś. :D

 

edit

Zrobiłem prosty model biurka, ale komp mi się zaciął i wszystko straciłem. :\

 

edit

Zrobiłem jeszcze raz to biurko. Tutaj pare screenów:

http://images12.fotosik.pl/98/2ab60a176d85f239.png

http://images12.fotosik.pl/98/c5c84b91be9ea2e3.png

http://images13.fotosik.pl/92/b29b5d30173e1bbc.png

http://images28.fotosik.pl/82/87b77a606cf37988.png

Macie może jakąś teksturę do mebli? // Ok, sam znalazłem. Teraz trzeba dowiedzieć się jak ją nałożyć. :]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności