Gość GGGG Napisano 18 Wrzesień 2007 Napisano 18 Wrzesień 2007 Witam Współtworzę grę mmorpg, w której postać będzie mogła nosić na sobie kilka różnych itemów np: hełm, kurtka, spodnie, buty itd. Każdy item będzie w kilku różnych wersjach np: 12 rodzajów obuwia. I teraz mam pytanie czy wymodelować sobie te itemki i dołączać je do postaci (tzn zakładać model itema na model postaci), czy może samą postać traktować jako zbiór modeli: hełmu, kurtki, butów itd, i wymieniać poprostu modele ubrań? Część modeli itemów będzie się różniła tylko nałożoną teksturą natomiast niektóre będą zupełnie inne. Czy może jest jeszcze jakiś inny dobry sposób? Pozdrawiam, GGGG.
Przybysz Napisano 18 Wrzesień 2007 Napisano 18 Wrzesień 2007 Przy MMO w przeciwieństwie do zwykłego CRPG lepiej zastosować wymienne fragmenty modelu postaci a nie nakładane. Oczywiście do głownych części garderoby pokrywających nogi, korpus, dłonie, stopy. Gdyby na te czesci nakladac dodatkowe, np spodnie zakrywające nagie nogi to daje to zbedny polycount, którego nie bedzie widać w trakcie gry oraz pamięć dla textury. Pomnożyć ten polycount przez np 300 graczy w trakcie masowej rozgrywki i wydajność drastycznie spada. Oczywiscie takie rzeczy jak plecaki, kapelusze, naramienniki mogą być doczepiane do kości. Nie wiem niestety jak silnik graficzny radzi sobie z niewidocznymi poligonami, ale podejzewam, że nawet jeśli ich nie rysują to i tak poświęca troche czasu na sprawdzenie czy nie są przez coś przesłonięte te poligony. Tak czy siak jakieś operacje na nich przeprowadzają. Jeśli pisze głupoty to bijcie.
Gość GGGG Napisano 18 Wrzesień 2007 Napisano 18 Wrzesień 2007 Właśnie tak mi się wydawało, dzięki za potwierdzenie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się