Skocz do zawartości

[Blender] na linuxie render się krzaczy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Postanowiłam wyrenderować animację na linuxie brata (zazwyczaj korzystam z windowsa).

Render jest tam 3 razy szybszy, ale niestety pojawiają się dziwne artefakty na renderze, których na windowsie nie ma.

Renderuję na identycznych ustawieniach.

Rendery są z innych klatek dlatego trawka inna, ale te poziome kreski na linuxie występują na każdej klatce (i zawsze w tym samym miejscu).

Szum od AO też wygląda trochę inaczej ale to nie przeszkadza.

 

Z czego mogą się brać te kreski i czy da się tego pozbyć?

 

System brata:

Linux Gentoo (64 bit)

Kernel 2.6.19

Blender 2.45 (z gentoo repository)

gcc 4.1.1

AMD Athlon 64 3000+

1 GB RAM

Początkowo render był robiony na przetaktowanym komputerze (2340 Mhz), więc pomyśleliśmy z bratem że pewnie dlatego, ale na standardowym takcie (1800 Mhz) było dokładnie to samo.

 

Linux:

c90c3bd10dcaa1bbm.jpg

 

Win:

87ecff79077111c1m.jpg

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Powiedzialbym, ze to raczej kwestia wersji 64bit niz kompilacji pod Linuxa, bo jak rozumiem, Blender jest w tej instalce 64bitowy. To jest bug. Ale jesli pojawia sie zawsze w tym samym miejscu, to z pewnoscia mozesz to obejsc. Zmiejszyc displace, poprawic tam geometrie (podzielic albo odwrotnie). Sprobuj po prostu cos zrobic ze swoim obiektem i zobaczyc jak zareaguje render. To sie czasem zdarza kazdemu i trzeba z tym zyc. Mozesz tez zobaczyc, jak sie zachowa starsza wersja Blendera.

 

powodzenia,

skk.

 

PS Aha i do tego jeszcze Athlon, ktory nie jest w 100% zgodny z Intelem, wiec w dziesiatkach tysiecy elementow kompilatora i srodowiska systemu zawsze zajdzie sie ten jeden, ktory narobi problemu. Byc moze to nie kwestia linuxa czy 64 bitow, tylko wlasnie Athlona.

  • Like 1



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności