Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

 

Mam problem bo stworzyłem se bombę z geosphere i lont z loft'u i teraz jak probuję jakoś dodac to do reactora to niema go w oknie "animation".

 

Chcę zrobić aby ta bomba toczyła się i jednocześnie lont się spalał.

Z lontem i spalaniem już se poradziłem ale nie moge se poradzić z toczeniem się tej bomby. Czego użyć żeby uzyskać taki efekt.

Pomóżcie pliska.

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Stwórz rigid body collection: zakładka reactor >create objects>rigid body collection dodaj do niej powierzchnię po której będzie się toczyć bomba i bombę(jeżeli jest to sphere i do niej jest dołaczony jakiś obiekt robiący za lont to zlinkuj go do tej sphery i spróbuj przeprowadzić symulację dodając go do rope collection albo wcale nie dodawaj go do symulacji to będzie się toczył razem z bombą).

No to teraz w panelu utilities włącz reactora i w zakładce properties mając zaznaczoną bombę wpisz jej jakąś masę i jak jest to sphere to zaznacz bounding sphere a jak nie to mesh covex hull albo concave mesh(wyjaśnienie niżej)

Dla powierzchni nie ustawiaj masy tylko zaznacz unyielding(wtedy na obiekt nie badzie działać żadna siła w tym grawitacja ale on będzie oddziaływać na inne obiekty) i jak jest to box to bounding box.

No i chyba tyle teraz na zakładce reactora preview animation kliknij na create animation i powinno działać)

 

Obiekty conwex to obiekty które nie maja żadnych wytłoczeń wgłębień i tego typu zawijasów do których mógłby się dostać jakiś obiekt np. kula, sześcian i tp.

Natomiast obiekty concave to te które mają to o czym pisałem wyżej np. ogniwo od łańcucha, koło ratunkowe, kubek itp. (wiem głupie przykłady ale nic mi nie przychodzi do głowy)

Napisano
  • Autor

Wielkie dzięki udało się dodać tylko mam jeszcze problem z podłożem.

Bo jak puszczam animacje to bomba nie styka się z boxem tylko wisi nad nim.

A i jeszcze jedno czy jak wezmę "create animation" to bendę miał te wszystkie efekty typu glow itp . ?

 

A jak zrobić żeby ta bomba była w reactorze i posuwała się tak jak ja chcę ?

Napisano

Za odległość między obiektami w chwili kolizji odpowiada bodajże parametr Col. tolerance na zakładce reaktora Havok 1 World. Być może to sprawia że bomba nie do końca styka się z podłożem (kwestia skali sceny). Jak weźmiesz create animation to oczywiście wszystkie efekty będą widoczne na renderingu. Co do ostatniego pytania to nie jestem pewien więc nie napiszę nic ale spróbuj zrobić bombie jakiś tor po którym będzie się toczyć(najlepszym torem dla kuli będą dwie równoległe rurki których odległość jest nie większa niż średnica kuli) i po prostu nie renderuj tego toru (rmb object properties i odznacz renderable).

Napisano
  • Autor

Zmieniłem tą wartość na minimalną niby jest bliżej ale nadal nie dotyka i co z tym zrobić ??

Napisano

Może to kwestia skali sceny bo jak masz np. średnicę kuli równą 10 cm a tolerancję kolizji ustawioną na 1cm to nadal będzie widać że obiekty się nie stykają. No ale jak piszesz że niby jest bliżej to chyba to nie wina tego bo różnica powinna być wyraźnie widoczna najlepiej daj screena z viewportu w chwili gdy obiekty kolidują to będzie lepiej widać o co chodzi.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności