Skocz do zawartości

modelowanie łańcucha i układanie w/g splina


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Zakładam że masz zrobione wszystko do kroku 10 a wiec teraz tak:

10-zaznacz wszystkie ogniwa łańcucha i wciśnij shift i przeciągnij je w lewo kiedy pojawi się okienko clone options wybierz reference.

11-wciśnij przycisk select and link( jest na głównym pasku narzędziowym trzeci od lewej) i zlinkuj środek(środkowe ogniwo) łańcucha lewego do środka łańcucha prawego, pamiętaj żeby odznaczyć przed tym wszystkie ogniwa(20) które przed chwilą sklonowałeś. Żeby zrobić łańcuch dłuższym powtórz obydwie operacje które przed chwilą wykonałeś przykładowo zaznacz wszystkie 20 ogniw, sklonuj je i połącz(select and link) środkowe ogniwa tak jak wcześniej. Możesz zrobić łańcuch tak długi jak chcesz jeżeli będziesz łączyć ogniwa w jednym kierunku. Koleś od tutka powtórzył akcję jeszcze raz kończąc na 40-stu ogniwach.

12-Zaznacz pierwsze ogniwo od lewej i wybierz splineIK solver tak jak widać na obrazku , kursor zmieni sie na znaczek + połączony linią z ogniwem które masz zaznaczone, teraz kliknij na ogniwo po przeciwnej stronie łańcucha(ostatnie po prawej). Dobra stworzyłeś IK chain.

13- w panelu create>shapes wybierz line i narysuj ją dokładnie nad łańcuchem(tej samej długości co łańcuch) rysując od prawej do lewej i rysując kliknij pieć razy w pewnych odstępach żeby utworzyć kilka dodatkowych vertexów. Odznacz opcje enable in renderer i enable in viewport.(tak jak na obrazku)

14-przejdź do panelu motion kliknij przycisk none pod "pick shape" w sekcji spline IK solver i zaznacz linię którą zrobiłeś w poprzednim punkcie przycisk zmieni nazwę na line01

15- wyselekcjonuj linię i w panelu modify przejdź na poziom selekcji vertex zaznzcz jakiś vertex i przesuń go np do góry jeżeli prawidłowo wykonałeś poprzednie kroki to łańcuch powinien przyjąć kształt linii.

16-żeby umożliwić łańcuchowi przybranie bardziej realnego kształtu zaznacz wszystkie vertexy linii (ctrl-a) kliknij na któryś z nich prawym i z menu podręcznego wybierz smooth.

Dobra tyle starczy przesuwając vertexy linii nadasz łańcuchowi dowolny kształt.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności