Gość Mozartt Napisano 5 Październik 2007 Napisano 5 Październik 2007 Witam! Mam pewien problem, ponieważ chciałbym animować zawieszenie. Niestety kompletnie nie wiem jak się do tego zabrać. Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc i wszelkie uwagi. Pozdrawiam
Tomala Napisano 6 Październik 2007 Napisano 6 Październik 2007 Nie wiem za bardzo co i jak ma się tam ruszać ale możesz użyć kinematyki odwrotnej do poruszania kilku zginających się elementów. Poustawiaj piwoty poruszających się elementów w miejscach gdzie ma się znajdować oś ich obrotu (w miejscach gdzie są śruby) połącz odpowiednio obiekty hierarchią i pokombinuj z IK Solvers a konkretnie z HI solver. Będziesz musiał pewnie dodać jakieś dodatkowe obiekty na końcach łączenia żeby wszystko działało i później odznaczyć im opcję renderable żeby nie było ich widać na renderingu. Co do sprężyny to powinien to być obiekt spring: create>geometry>dynamic objects>spring dlatego że można taką sprężynę łatwo animować a konkretnie: -stwórz sprężynę (spring) nad nią stwórz objekt dummy (create>helpers>dummy) i pod nią kolejny dummy. -zaznacz sprężynę i w panelu modify w "Spring Parameters" zaznacz Bound To Object Pivots i teraz kliknij na przycisk pick top object i wskaż w scenie dummy nad sprężyną później kliknij na przycisk pick bottom object i wskaż dummy pod sprężyną. Ok teraz przesuń np. górny dummy w górę a sprężyna się rozciągnie... Może coś Ci pomogą te informacje ale proponuję poczytać jakieś tutoriale o kinematyce odwrotnej w maxie bo znajduje ona zastosowanie wszędzie gdzie trzeba animować obiekty składające się z kilku połączonych elementów jak np. kończyny postaci, ramiona wysięgników itp.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się