Napisano 5 Październik 200717 l Witam! Mam pewien problem, ponieważ chciałbym animować zawieszenie. Niestety kompletnie nie wiem jak się do tego zabrać. Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc i wszelkie uwagi. Pozdrawiam
Napisano 6 Październik 200717 l Nie wiem za bardzo co i jak ma się tam ruszać ale możesz użyć kinematyki odwrotnej do poruszania kilku zginających się elementów. Poustawiaj piwoty poruszających się elementów w miejscach gdzie ma się znajdować oś ich obrotu (w miejscach gdzie są śruby) połącz odpowiednio obiekty hierarchią i pokombinuj z IK Solvers a konkretnie z HI solver. Będziesz musiał pewnie dodać jakieś dodatkowe obiekty na końcach łączenia żeby wszystko działało i później odznaczyć im opcję renderable żeby nie było ich widać na renderingu. Co do sprężyny to powinien to być obiekt spring: create>geometry>dynamic objects>spring dlatego że można taką sprężynę łatwo animować a konkretnie: -stwórz sprężynę (spring) nad nią stwórz objekt dummy (create>helpers>dummy) i pod nią kolejny dummy. -zaznacz sprężynę i w panelu modify w "Spring Parameters" zaznacz Bound To Object Pivots i teraz kliknij na przycisk pick top object i wskaż w scenie dummy nad sprężyną później kliknij na przycisk pick bottom object i wskaż dummy pod sprężyną. Ok teraz przesuń np. górny dummy w górę a sprężyna się rozciągnie... Może coś Ci pomogą te informacje ale proponuję poczytać jakieś tutoriale o kinematyce odwrotnej w maxie bo znajduje ona zastosowanie wszędzie gdzie trzeba animować obiekty składające się z kilku połączonych elementów jak np. kończyny postaci, ramiona wysięgników itp.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto