Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam!

 

Mam pewien problem, ponieważ chciałbym animować zawieszenie. Niestety kompletnie nie wiem jak się do tego zabrać. Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc i wszelkie uwagi.

 

Pozdrawiam

 

 

d0ebac6fbc646279m.jpg

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 937
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie wiem za bardzo co i jak ma się tam ruszać ale możesz użyć kinematyki odwrotnej do poruszania kilku zginających się elementów. Poustawiaj piwoty poruszających się elementów w miejscach gdzie ma się znajdować oś ich obrotu (w miejscach gdzie są śruby) połącz odpowiednio obiekty hierarchią i pokombinuj z IK Solvers a konkretnie z HI solver. Będziesz musiał pewnie dodać jakieś dodatkowe obiekty na końcach łączenia żeby wszystko działało i później odznaczyć im opcję renderable żeby nie było ich widać na renderingu.

Co do sprężyny to powinien to być obiekt spring: create>geometry>dynamic objects>spring dlatego że można taką sprężynę łatwo animować a konkretnie:

-stwórz sprężynę (spring) nad nią stwórz objekt dummy (create>helpers>dummy) i pod nią kolejny dummy.

-zaznacz sprężynę i w panelu modify w "Spring Parameters" zaznacz Bound To Object Pivots i teraz kliknij na przycisk pick top object i wskaż w scenie dummy nad sprężyną później kliknij na przycisk pick bottom object i wskaż dummy pod sprężyną.

Ok teraz przesuń np. górny dummy w górę a sprężyna się rozciągnie...

Może coś Ci pomogą te informacje ale proponuję poczytać jakieś tutoriale o kinematyce odwrotnej w maxie bo znajduje ona zastosowanie wszędzie gdzie trzeba animować obiekty składające się z kilku połączonych elementów jak np. kończyny postaci, ramiona wysięgników itp.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności