Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

Otoz mam problem, chcialem zrobic ujecie podobne do tego z ozukac przeznaczenie 2, czyli spadajace klody drewna na beton. Zrobilem model klody, poprzyklejalem do niego kore (particle flow), i teraz mam problemik. Chcialbym by partikle odczepialy sie od klody automatycznie podczas gdy kloda udezy w podloze. Nie znalazlem jednak zadnego parametru w particle flow ktory moglby za taki czynnik odpowiadac. Napewno pomoglby skrypt, ktory sprawdza czy ruch obiektu zmienia gwaltownie predkosc a jezeli tak to wtedy odpala dalszy proces czyli odczepianie sie od emitera, ale programista ze mnie zaden;/ Czy moze ktos z was wie jak rozwiazac ten problem?

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

attachment.php?attachmentid=49771&stc=1&d=1192322569

 

Masz tu dość proste drzewko PFlow. Stworzyłem kulę, podpiąłem ją do systemu za pomocą operatora Position Object (pozycjonuje cząsteczki na/w modelu) i włączyłem tam opcje Lock On Emiter. W ten sposób cząsteczki poruszają się razem z kulą.

 

Animację stworzyłem reactorem więc to dobra wieść, że można to ze sobą zintegrować.

 

Birth jest ustawione na 0-10 ale śmiało można tam wrzucić 0-0 aby od razu się scena zapełniła cząsteczkami.

 

W teście prędkości (Speed Test) zaznaczyłem opcję If Less Than Test Value (czyli test będzie prawdziwy dla mniejszej niż zadanej prędkości) i ustawiłem prędkość niżej. Trzeba z tym poeksperymentować, trzeba dostosować odpowiednio wartość testu.

 

Odesłanie leci do innego wątku gdzie już coś się ma dziać innego z cząsteczkami (tu akurat Speed By Surface z opcją Out of Surface żeby cząsteczki odleciały od powierzchni kuli).

 

System może działać dziwnie przy małych wartościach Integration Step, wystarczy go zmniejszyć i od razu działa o wiele lepiej.

Napisano
  • Autor

Dzieki Master! Genialnie znasz ten temat. Chetnie bym kupil ksiazke o particle flow Twojego autorstwa. Moze taka przyszykujesz?

Napisano

Skoro juz odpowiedziano na Twoje pytanko, to pozwolisz, ze się podepne:

 

Czy i jak można particle "przekształcic w obiekt". Chodzi mi dokladnie o to, ze np za pomocą particli rozstawiłem sobie na scenie jakies obiekty (sphere np) i powiedzmy, ze wszystkie poza dwoma są idealnie rozstawione - nie chce w nieskonczonosc SEEDa klikac - przydaloby sie je przekształcic w obiekt/obiekty i po prostu usunąć te dwie nie pasujące sphery. Możliwe, ze dla przykładu który podałem istnieją lepsze sposoby rozwiązania - ale to tylko przykład, zeby dokladnie pokazać istote mojego problemu ;).

 

Pozdro!

Napisano

makko -> nie, książki nie pisżę. Ale możesz mojego bloga odwiedzić ;)

 

Mr. MtS -> możesz zamienić obiekty wyemitowane przez cząsteczki na modele za pomocą Mesher'a (compound objects -> mesher). Wtedy możesz nałożyć na mesher'a modyfikator Edit Poly/Mesh i po prostu usunąć obiekt, którego nie chcesz.

 

Możesz też po prostu usunąć pojedyncze cząsteczki. Zaznaczasz system we viewporcie, przechodzisz do panelu modyfikacji, potem w tryb Particle (klikając na nazwę systemu PFlow, tak samo jakbyś przechodził do trybu edycji np. krawędzi albo polygonów w Edit Poly) i zaznaczasz cząsteczki których nie chcesz.

 

Potem w drzewie PFlow dodajesz test Split Selected i podpinasz do testu operator Delete z parametrem all. W taki sposób wszystkie zaznaczone cząsteczki zostaną odesłane do wątku gdzie jest delete. Zaznaczenie jest na całą rozpiętość animacji.

 

spinal -> to dawaj. Jak to w reaktorze byś zrobił?

Napisano

Ooo, bardzo dziękuje za obszerne tłumaczenie :D

Respect++; ;)

Pozdro!

Napisano

sorry że tak się wpycham ale mam mały problemik

 

zupełnie się nie znam na particlach ale teraz robię taką małą scenkę i nie wiem jak zwolnić wydobywanie się cząstek z superspray

 

może ktoś mi pomoze

Napisano

claude -> zakładka Particle Generation -> Particle Motion -> Speed.

Napisano

właśnie na tym się nie znam! bo jak zmniejszam ten parametr to strumeń cząstek maleje a wylatują z taką samą szybkoscią

Napisano

maleje bo muszą dłużej lecieć, żeby dotrzeć do danego oddalonego punktu. Więc są wolniejsze. Zaufaj mi ;)

Napisano

Leru - nie doczytalem do knca :/ Na szybko studiowalem. Moj blad. Sorry

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności