Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam,

Otoz mam problem, chcialem zrobic ujecie podobne do tego z ozukac przeznaczenie 2, czyli spadajace klody drewna na beton. Zrobilem model klody, poprzyklejalem do niego kore (particle flow), i teraz mam problemik. Chcialbym by partikle odczepialy sie od klody automatycznie podczas gdy kloda udezy w podloze. Nie znalazlem jednak zadnego parametru w particle flow ktory moglby za taki czynnik odpowiadac. Napewno pomoglby skrypt, ktory sprawdza czy ruch obiektu zmienia gwaltownie predkosc a jezeli tak to wtedy odpala dalszy proces czyli odczepianie sie od emitera, ale programista ze mnie zaden;/ Czy moze ktos z was wie jak rozwiazac ten problem?

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

attachment.php?attachmentid=49771&stc=1&d=1192322569

 

Masz tu dość proste drzewko PFlow. Stworzyłem kulę, podpiąłem ją do systemu za pomocą operatora Position Object (pozycjonuje cząsteczki na/w modelu) i włączyłem tam opcje Lock On Emiter. W ten sposób cząsteczki poruszają się razem z kulą.

 

Animację stworzyłem reactorem więc to dobra wieść, że można to ze sobą zintegrować.

 

Birth jest ustawione na 0-10 ale śmiało można tam wrzucić 0-0 aby od razu się scena zapełniła cząsteczkami.

 

W teście prędkości (Speed Test) zaznaczyłem opcję If Less Than Test Value (czyli test będzie prawdziwy dla mniejszej niż zadanej prędkości) i ustawiłem prędkość niżej. Trzeba z tym poeksperymentować, trzeba dostosować odpowiednio wartość testu.

 

Odesłanie leci do innego wątku gdzie już coś się ma dziać innego z cząsteczkami (tu akurat Speed By Surface z opcją Out of Surface żeby cząsteczki odleciały od powierzchni kuli).

 

System może działać dziwnie przy małych wartościach Integration Step, wystarczy go zmniejszyć i od razu działa o wiele lepiej.

Napisano
  • Autor

Dzieki Master! Genialnie znasz ten temat. Chetnie bym kupil ksiazke o particle flow Twojego autorstwa. Moze taka przyszykujesz?

Napisano

Skoro juz odpowiedziano na Twoje pytanko, to pozwolisz, ze się podepne:

 

Czy i jak można particle "przekształcic w obiekt". Chodzi mi dokladnie o to, ze np za pomocą particli rozstawiłem sobie na scenie jakies obiekty (sphere np) i powiedzmy, ze wszystkie poza dwoma są idealnie rozstawione - nie chce w nieskonczonosc SEEDa klikac - przydaloby sie je przekształcic w obiekt/obiekty i po prostu usunąć te dwie nie pasujące sphery. Możliwe, ze dla przykładu który podałem istnieją lepsze sposoby rozwiązania - ale to tylko przykład, zeby dokladnie pokazać istote mojego problemu ;).

 

Pozdro!

Napisano

makko -> nie, książki nie pisżę. Ale możesz mojego bloga odwiedzić ;)

 

Mr. MtS -> możesz zamienić obiekty wyemitowane przez cząsteczki na modele za pomocą Mesher'a (compound objects -> mesher). Wtedy możesz nałożyć na mesher'a modyfikator Edit Poly/Mesh i po prostu usunąć obiekt, którego nie chcesz.

 

Możesz też po prostu usunąć pojedyncze cząsteczki. Zaznaczasz system we viewporcie, przechodzisz do panelu modyfikacji, potem w tryb Particle (klikając na nazwę systemu PFlow, tak samo jakbyś przechodził do trybu edycji np. krawędzi albo polygonów w Edit Poly) i zaznaczasz cząsteczki których nie chcesz.

 

Potem w drzewie PFlow dodajesz test Split Selected i podpinasz do testu operator Delete z parametrem all. W taki sposób wszystkie zaznaczone cząsteczki zostaną odesłane do wątku gdzie jest delete. Zaznaczenie jest na całą rozpiętość animacji.

 

spinal -> to dawaj. Jak to w reaktorze byś zrobił?

Napisano

Ooo, bardzo dziękuje za obszerne tłumaczenie :D

Respect++; ;)

Pozdro!

Napisano

sorry że tak się wpycham ale mam mały problemik

 

zupełnie się nie znam na particlach ale teraz robię taką małą scenkę i nie wiem jak zwolnić wydobywanie się cząstek z superspray

 

może ktoś mi pomoze

Napisano

claude -> zakładka Particle Generation -> Particle Motion -> Speed.

Napisano

właśnie na tym się nie znam! bo jak zmniejszam ten parametr to strumeń cząstek maleje a wylatują z taką samą szybkoscią

Napisano

maleje bo muszą dłużej lecieć, żeby dotrzeć do danego oddalonego punktu. Więc są wolniejsze. Zaufaj mi ;)

Napisano

Leru - nie doczytalem do knca :/ Na szybko studiowalem. Moj blad. Sorry

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.