Napisano 13 Październik 200717 l Witam, Otoz mam problem, chcialem zrobic ujecie podobne do tego z ozukac przeznaczenie 2, czyli spadajace klody drewna na beton. Zrobilem model klody, poprzyklejalem do niego kore (particle flow), i teraz mam problemik. Chcialbym by partikle odczepialy sie od klody automatycznie podczas gdy kloda udezy w podloze. Nie znalazlem jednak zadnego parametru w particle flow ktory moglby za taki czynnik odpowiadac. Napewno pomoglby skrypt, ktory sprawdza czy ruch obiektu zmienia gwaltownie predkosc a jezeli tak to wtedy odpala dalszy proces czyli odczepianie sie od emitera, ale programista ze mnie zaden;/ Czy moze ktos z was wie jak rozwiazac ten problem?
Napisano 14 Październik 200717 l Masz tu dość proste drzewko PFlow. Stworzyłem kulę, podpiąłem ją do systemu za pomocą operatora Position Object (pozycjonuje cząsteczki na/w modelu) i włączyłem tam opcje Lock On Emiter. W ten sposób cząsteczki poruszają się razem z kulą. Animację stworzyłem reactorem więc to dobra wieść, że można to ze sobą zintegrować. Birth jest ustawione na 0-10 ale śmiało można tam wrzucić 0-0 aby od razu się scena zapełniła cząsteczkami. W teście prędkości (Speed Test) zaznaczyłem opcję If Less Than Test Value (czyli test będzie prawdziwy dla mniejszej niż zadanej prędkości) i ustawiłem prędkość niżej. Trzeba z tym poeksperymentować, trzeba dostosować odpowiednio wartość testu. Odesłanie leci do innego wątku gdzie już coś się ma dziać innego z cząsteczkami (tu akurat Speed By Surface z opcją Out of Surface żeby cząsteczki odleciały od powierzchni kuli). System może działać dziwnie przy małych wartościach Integration Step, wystarczy go zmniejszyć i od razu działa o wiele lepiej.
Napisano 14 Październik 200717 l Autor Dzieki Master! Genialnie znasz ten temat. Chetnie bym kupil ksiazke o particle flow Twojego autorstwa. Moze taka przyszykujesz?
Napisano 14 Październik 200717 l Skoro juz odpowiedziano na Twoje pytanko, to pozwolisz, ze się podepne: Czy i jak można particle "przekształcic w obiekt". Chodzi mi dokladnie o to, ze np za pomocą particli rozstawiłem sobie na scenie jakies obiekty (sphere np) i powiedzmy, ze wszystkie poza dwoma są idealnie rozstawione - nie chce w nieskonczonosc SEEDa klikac - przydaloby sie je przekształcic w obiekt/obiekty i po prostu usunąć te dwie nie pasujące sphery. Możliwe, ze dla przykładu który podałem istnieją lepsze sposoby rozwiązania - ale to tylko przykład, zeby dokladnie pokazać istote mojego problemu ;). Pozdro!
Napisano 14 Październik 200717 l makko -> nie, książki nie pisżę. Ale możesz mojego bloga odwiedzić ;) Mr. MtS -> możesz zamienić obiekty wyemitowane przez cząsteczki na modele za pomocą Mesher'a (compound objects -> mesher). Wtedy możesz nałożyć na mesher'a modyfikator Edit Poly/Mesh i po prostu usunąć obiekt, którego nie chcesz. Możesz też po prostu usunąć pojedyncze cząsteczki. Zaznaczasz system we viewporcie, przechodzisz do panelu modyfikacji, potem w tryb Particle (klikając na nazwę systemu PFlow, tak samo jakbyś przechodził do trybu edycji np. krawędzi albo polygonów w Edit Poly) i zaznaczasz cząsteczki których nie chcesz. Potem w drzewie PFlow dodajesz test Split Selected i podpinasz do testu operator Delete z parametrem all. W taki sposób wszystkie zaznaczone cząsteczki zostaną odesłane do wątku gdzie jest delete. Zaznaczenie jest na całą rozpiętość animacji. spinal -> to dawaj. Jak to w reaktorze byś zrobił?
Napisano 14 Październik 200717 l Ooo, bardzo dziękuje za obszerne tłumaczenie :D Respect++; ;) Pozdro!
Napisano 14 Październik 200717 l sorry że tak się wpycham ale mam mały problemik zupełnie się nie znam na particlach ale teraz robię taką małą scenkę i nie wiem jak zwolnić wydobywanie się cząstek z superspray może ktoś mi pomoze
Napisano 15 Październik 200717 l właśnie na tym się nie znam! bo jak zmniejszam ten parametr to strumeń cząstek maleje a wylatują z taką samą szybkoscią
Napisano 15 Październik 200717 l maleje bo muszą dłużej lecieć, żeby dotrzeć do danego oddalonego punktu. Więc są wolniejsze. Zaufaj mi ;)
Napisano 15 Październik 200717 l Leru - nie doczytalem do knca :/ Na szybko studiowalem. Moj blad. Sorry
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto