BARMAN2005 Napisano 14 Październik 2007 Napisano 14 Październik 2007 Tak jak w tytule: Jak nałożyć teksturę, nadać barwę obiektom? oraz jak zrobić efekt szkła i nadać mu refleksy. Zrobiłem sobie taki kubeczek: :) http://images26.fotosik.pl/101/1e39b7d27f534522.png http://images11.fotosik.pl/99/387d198f6b9528b1.png http://images26.fotosik.pl/101/583f2634b2f14458.png http://images22.fotosik.pl/185/5ff61404163856b0.png http://images11.fotosik.pl/99/6f43760333b4fdd4.png http://images22.fotosik.pl/185/5a0980360b3083f1.png Jak na razie nie ma jeszcze rączki bo mi nie wychodziła(była krzywa). Teraz chcę go "pokolorować" tylko nie za bardzo wiem gdzie to zrobić i w jaki sposób aby to wyglądało w miarę normalnie - liczę na was chłopaki. :P Z góry dzięki za wszelką pomoc i rady.
notdot Napisano 14 Październik 2007 Napisano 14 Październik 2007 Jak nałożyć teksturę, nadać barwę obiektom? oraz jak zrobić efekt szkła i nadać mu refleksynajlepiej przeczytać manual ;)
Gość prt Napisano 14 Październik 2007 Napisano 14 Październik 2007 Nie wiem czy to dużo mu da xD bo mi nie dało, tzn patrzyłem tutory i manual ale tam pisze "i nakladamy texture" Ja robie tak F5 dodaje materiał , później F6 dodaje texture z pliku i w preview pokazuje ładnie jak to wygląda ale textura wogóle sie nie rzuca na model ;/ Co do koloru to już łatwiejsze bo wchodzisz w F5 dajesz Add new i po lewej wybierasz kolor ;) Ale jak z texturami ?
Ania Napisano 14 Październik 2007 Napisano 14 Październik 2007 musisz pewnie zrobić przedtem unwrap, inaczej twoja bitmapa nie będzie wiedziała jak się rozłożyć
BARMAN2005 Napisano 15 Październik 2007 Autor Napisano 15 Październik 2007 Co do koloru to już łatwiejsze bo wchodzisz w F5 dajesz Add new i po lewej wybierasz kolor ;) Dzięki, przynajmniej to działa tyle że... gdy zaznaczam kubek i nadaję mu kolor to podłoże(plane) również się zaznacza. :/ Co jest? Chciałbym zaznaczyć tylko dany obiekt i tylko jemu nadać odpowiednie właściwości a nie wszystkim.
araneus Napisano 15 Październik 2007 Napisano 15 Październik 2007 BARMAN2005: Zrób chłopie pare tutoriali, bo zadajesz naprawdę podstawowe pytania, na które mozna znaleźć odpowiedz w manualu. Kubek zaznacza sie pewnie dlatego, że utworzyłeś najpierw plane a poxniej kubek bez wychodzenia z Edit mode. Rodziel obiekty naciskając P (separate). Naprawdę polecam manual, częściowo przetłumaczony. Mozna go znaleźć tutaj: http://manual.blender3d.pl/ i tutaj: http://wiki.blender.org/index.php/Main_Page.pl
BARMAN2005 Napisano 15 Październik 2007 Autor Napisano 15 Październik 2007 Kubek zaznacza sie pewnie dlatego, że utworzyłeś najpierw plane a poxniej kubek bez wychodzenia z Edit mode. A właśnie że najpierw utworzyłem kubek, a później dodałem plane bo kapłem się że nie rzuca on cienia, bo niby gdzie miałby go rzucać. :P Ok, skoro mówisz że zadaję zbyt podstawowe pytania to odpowiedz na wcześniejsze: "...jak zrobić efekt szkła i nadać mu refleksy..." http://feeblemind.tuxfamily.org/dotclear/index.php/2004/12/26/6-didacticiel-les-reflets---tutorial-reflections Za manuala zabieram się jak tylko znajdę czas. PS: Coś nie umiem się obsługiwać tym P, heh... edit Aaaa, kapuje miałem wcisnąć P w Edit Mode, dzięki! ;)
araneus Napisano 16 Październik 2007 Napisano 16 Październik 2007 Nie istotne co najpierw stworzyłeś, tylko, że zrobiłeś to nie wychodząc z edit mode. W kazym razie problem rozwiązany. Jesli chodzi o szkło to też nie byłoby problemu gdybyś przerobił choc jeden tutek, np. http://www.blender3d.pl/www/str/blh.php?blh=13&id=154 albo: http://www.blender3d.pl/www/str/blh.php?blh=13&id=295 (do Yafraya) W ustawieniach materiału, w zakładce shaders ustaw spec i hard na maxa. W zakładce mirror transparent daj odpowiednie wartoścu przy ray mirror i ray transp ( w zaleznosci od tego jak bardzo szklo ma odbijac otoczenie i w jakim stopniu ma być przezroczyste) IOR (Index of refraction - współczynnik załamania) dla szkła wynosi 1,52. Mogłem coś przeoczyć bo jestem w pracy teraz. Luknij do pierwszego tutka tam powinno wszystko być.
BARMAN2005 Napisano 16 Październik 2007 Autor Napisano 16 Październik 2007 Ok, coś tam zrobiłem, ze szkłem nie za bardzo mi to wyszło ale i tak lepiej to wygląda gdy kubek nie jest przeźroczysty. Screeny pokażę w następnym poście. Mam jeszcze jedno pytanko, jak zrobić efekt mokrej podłogi(odbicie kubka)? edit Sam znalazłem: http://www.blender.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=49&Itemid=1 Screeny: http://images22.fotosik.pl/192/19397cbbaeb56cfa.png http://images29.fotosik.pl/103/80f30d4ae17e7ca8.png http://images11.fotosik.pl/102/a79beef681cdc931.png http://images11.fotosik.pl/102/ca38524c7a9bd98c.png http://images29.fotosik.pl/103/6143dbcd61d17e47.png Powiedzmy że chciałbym teraz jeszcze nałożyć na kubek jakiś napis oraz nalać do niego jakiejś substancji. Jak to zrobić? :] edit Próbowałem dzisiaj zrobić rączkę, nawet nieźle mi to wyszło ale mam problem z połączeniem jej do ścianki kubka. Jak połączyć z kubkiem to wyciągnięte "ramię"?
Rekomendowane odpowiedzi