Napisano 14 Październik 200717 l Tak jak w tytule: Jak nałożyć teksturę, nadać barwę obiektom? oraz jak zrobić efekt szkła i nadać mu refleksy. Zrobiłem sobie taki kubeczek: :) http://images26.fotosik.pl/101/1e39b7d27f534522.png http://images11.fotosik.pl/99/387d198f6b9528b1.png http://images26.fotosik.pl/101/583f2634b2f14458.png http://images22.fotosik.pl/185/5ff61404163856b0.png http://images11.fotosik.pl/99/6f43760333b4fdd4.png http://images22.fotosik.pl/185/5a0980360b3083f1.png Jak na razie nie ma jeszcze rączki bo mi nie wychodziła(była krzywa). Teraz chcę go "pokolorować" tylko nie za bardzo wiem gdzie to zrobić i w jaki sposób aby to wyglądało w miarę normalnie - liczę na was chłopaki. :P Z góry dzięki za wszelką pomoc i rady.
Napisano 14 Październik 200717 l Jak nałożyć teksturę, nadać barwę obiektom? oraz jak zrobić efekt szkła i nadać mu refleksynajlepiej przeczytać manual ;)
Napisano 14 Październik 200717 l Nie wiem czy to dużo mu da xD bo mi nie dało, tzn patrzyłem tutory i manual ale tam pisze "i nakladamy texture" Ja robie tak F5 dodaje materiał , później F6 dodaje texture z pliku i w preview pokazuje ładnie jak to wygląda ale textura wogóle sie nie rzuca na model ;/ Co do koloru to już łatwiejsze bo wchodzisz w F5 dajesz Add new i po lewej wybierasz kolor ;) Ale jak z texturami ?
Napisano 14 Październik 200717 l musisz pewnie zrobić przedtem unwrap, inaczej twoja bitmapa nie będzie wiedziała jak się rozłożyć
Napisano 15 Październik 200717 l Autor Co do koloru to już łatwiejsze bo wchodzisz w F5 dajesz Add new i po lewej wybierasz kolor ;) Dzięki, przynajmniej to działa tyle że... gdy zaznaczam kubek i nadaję mu kolor to podłoże(plane) również się zaznacza. :/ Co jest? Chciałbym zaznaczyć tylko dany obiekt i tylko jemu nadać odpowiednie właściwości a nie wszystkim.
Napisano 15 Październik 200717 l BARMAN2005: Zrób chłopie pare tutoriali, bo zadajesz naprawdę podstawowe pytania, na które mozna znaleźć odpowiedz w manualu. Kubek zaznacza sie pewnie dlatego, że utworzyłeś najpierw plane a poxniej kubek bez wychodzenia z Edit mode. Rodziel obiekty naciskając P (separate). Naprawdę polecam manual, częściowo przetłumaczony. Mozna go znaleźć tutaj: http://manual.blender3d.pl/ i tutaj: http://wiki.blender.org/index.php/Main_Page.pl
Napisano 15 Październik 200717 l Autor Kubek zaznacza sie pewnie dlatego, że utworzyłeś najpierw plane a poxniej kubek bez wychodzenia z Edit mode. A właśnie że najpierw utworzyłem kubek, a później dodałem plane bo kapłem się że nie rzuca on cienia, bo niby gdzie miałby go rzucać. :P Ok, skoro mówisz że zadaję zbyt podstawowe pytania to odpowiedz na wcześniejsze: "...jak zrobić efekt szkła i nadać mu refleksy..." http://feeblemind.tuxfamily.org/dotclear/index.php/2004/12/26/6-didacticiel-les-reflets---tutorial-reflections Za manuala zabieram się jak tylko znajdę czas. PS: Coś nie umiem się obsługiwać tym P, heh... edit Aaaa, kapuje miałem wcisnąć P w Edit Mode, dzięki! ;)
Napisano 16 Październik 200717 l Nie istotne co najpierw stworzyłeś, tylko, że zrobiłeś to nie wychodząc z edit mode. W kazym razie problem rozwiązany. Jesli chodzi o szkło to też nie byłoby problemu gdybyś przerobił choc jeden tutek, np. http://www.blender3d.pl/www/str/blh.php?blh=13&id=154 albo: http://www.blender3d.pl/www/str/blh.php?blh=13&id=295 (do Yafraya) W ustawieniach materiału, w zakładce shaders ustaw spec i hard na maxa. W zakładce mirror transparent daj odpowiednie wartoścu przy ray mirror i ray transp ( w zaleznosci od tego jak bardzo szklo ma odbijac otoczenie i w jakim stopniu ma być przezroczyste) IOR (Index of refraction - współczynnik załamania) dla szkła wynosi 1,52. Mogłem coś przeoczyć bo jestem w pracy teraz. Luknij do pierwszego tutka tam powinno wszystko być.
Napisano 16 Październik 200717 l Autor Ok, coś tam zrobiłem, ze szkłem nie za bardzo mi to wyszło ale i tak lepiej to wygląda gdy kubek nie jest przeźroczysty. Screeny pokażę w następnym poście. Mam jeszcze jedno pytanko, jak zrobić efekt mokrej podłogi(odbicie kubka)? edit Sam znalazłem: http://www.blender.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=49&Itemid=1 Screeny: http://images22.fotosik.pl/192/19397cbbaeb56cfa.png http://images29.fotosik.pl/103/80f30d4ae17e7ca8.png http://images11.fotosik.pl/102/a79beef681cdc931.png http://images11.fotosik.pl/102/ca38524c7a9bd98c.png http://images29.fotosik.pl/103/6143dbcd61d17e47.png Powiedzmy że chciałbym teraz jeszcze nałożyć na kubek jakiś napis oraz nalać do niego jakiejś substancji. Jak to zrobić? :] edit Próbowałem dzisiaj zrobić rączkę, nawet nieźle mi to wyszło ale mam problem z połączeniem jej do ścianki kubka. Jak połączyć z kubkiem to wyciągnięte "ramię"?