Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Tak jak w tytule: Jak nałożyć teksturę, nadać barwę obiektom? oraz jak zrobić efekt szkła i nadać mu refleksy.

 

Zrobiłem sobie taki kubeczek: :)

http://images26.fotosik.pl/101/1e39b7d27f534522.png

http://images11.fotosik.pl/99/387d198f6b9528b1.png

http://images26.fotosik.pl/101/583f2634b2f14458.png

http://images22.fotosik.pl/185/5ff61404163856b0.png

http://images11.fotosik.pl/99/6f43760333b4fdd4.png

http://images22.fotosik.pl/185/5a0980360b3083f1.png

 

Jak na razie nie ma jeszcze rączki bo mi nie wychodziła(była krzywa). Teraz chcę go "pokolorować" tylko nie za bardzo wiem gdzie to zrobić i w jaki sposób aby to wyglądało w miarę normalnie - liczę na was chłopaki. :P Z góry dzięki za wszelką pomoc i rady.

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 11,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Jak nałożyć teksturę, nadać barwę obiektom? oraz jak zrobić efekt szkła i nadać mu refleksy
najlepiej przeczytać manual ;)
Napisano

Nie wiem czy to dużo mu da xD bo mi nie dało, tzn patrzyłem tutory i manual ale tam pisze "i nakladamy texture"

 

Ja robie tak F5 dodaje materiał , później F6 dodaje texture z pliku i w preview pokazuje ładnie jak to wygląda ale textura wogóle sie nie rzuca na model ;/

 

Co do koloru to już łatwiejsze bo wchodzisz w F5 dajesz Add new i po lewej wybierasz kolor ;)

 

Ale jak z texturami ?

Napisano

musisz pewnie zrobić przedtem unwrap, inaczej twoja bitmapa nie będzie wiedziała jak się rozłożyć

Napisano
  • Autor
Co do koloru to już łatwiejsze bo wchodzisz w F5 dajesz Add new i po lewej wybierasz kolor ;)

Dzięki, przynajmniej to działa tyle że...

gdy zaznaczam kubek i nadaję mu kolor to podłoże(plane) również się zaznacza. :/ Co jest? Chciałbym zaznaczyć tylko dany obiekt i tylko jemu nadać odpowiednie właściwości a nie wszystkim.

Napisano

BARMAN2005: Zrób chłopie pare tutoriali, bo zadajesz naprawdę podstawowe pytania, na które mozna znaleźć odpowiedz w manualu.

Kubek zaznacza sie pewnie dlatego, że utworzyłeś najpierw plane a poxniej kubek bez wychodzenia z Edit mode. Rodziel obiekty naciskając P (separate).

Naprawdę polecam manual, częściowo przetłumaczony. Mozna go znaleźć tutaj:

http://manual.blender3d.pl/

i tutaj:

http://wiki.blender.org/index.php/Main_Page.pl

Napisano
  • Autor
Kubek zaznacza sie pewnie dlatego, że utworzyłeś najpierw plane a poxniej kubek bez wychodzenia z Edit mode.

A właśnie że najpierw utworzyłem kubek, a później dodałem plane bo kapłem się że nie rzuca on cienia, bo niby gdzie miałby go rzucać. :P

 

Ok, skoro mówisz że zadaję zbyt podstawowe pytania to odpowiedz na wcześniejsze: "...jak zrobić efekt szkła i nadać mu refleksy..." http://feeblemind.tuxfamily.org/dotclear/index.php/2004/12/26/6-didacticiel-les-reflets---tutorial-reflections

Za manuala zabieram się jak tylko znajdę czas. PS: Coś nie umiem się obsługiwać tym P, heh...

 

edit

Aaaa, kapuje miałem wcisnąć P w Edit Mode, dzięki! ;)

Napisano

Nie istotne co najpierw stworzyłeś, tylko, że zrobiłeś to nie wychodząc z edit mode. W kazym razie problem rozwiązany.

Jesli chodzi o szkło to też nie byłoby problemu gdybyś przerobił choc jeden tutek, np.

http://www.blender3d.pl/www/str/blh.php?blh=13&id=154

albo:

http://www.blender3d.pl/www/str/blh.php?blh=13&id=295 (do Yafraya)

 

W ustawieniach materiału, w zakładce shaders ustaw spec i hard na maxa. W zakładce mirror transparent daj odpowiednie wartoścu przy ray mirror i ray transp ( w zaleznosci od tego jak bardzo szklo ma odbijac otoczenie i w jakim stopniu ma być przezroczyste) IOR (Index of refraction - współczynnik załamania) dla szkła wynosi 1,52. Mogłem coś przeoczyć bo jestem w pracy teraz. Luknij do pierwszego tutka tam powinno wszystko być.

Napisano
  • Autor

Ok, coś tam zrobiłem, ze szkłem nie za bardzo mi to wyszło ale i tak lepiej to wygląda gdy kubek nie jest przeźroczysty. Screeny pokażę w następnym poście. Mam jeszcze jedno pytanko, jak zrobić efekt mokrej podłogi(odbicie kubka)?

 

edit

Sam znalazłem:

http://www.blender.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=49&Itemid=1

 

Screeny:

http://images22.fotosik.pl/192/19397cbbaeb56cfa.png

http://images29.fotosik.pl/103/80f30d4ae17e7ca8.png

http://images11.fotosik.pl/102/a79beef681cdc931.png

http://images11.fotosik.pl/102/ca38524c7a9bd98c.png

http://images29.fotosik.pl/103/6143dbcd61d17e47.png

 

Powiedzmy że chciałbym teraz jeszcze nałożyć na kubek jakiś napis oraz nalać do niego jakiejś substancji. Jak to zrobić? :]

 

edit

Próbowałem dzisiaj zrobić rączkę, nawet nieźle mi to wyszło ale mam problem z połączeniem jej do ścianki kubka. Jak połączyć z kubkiem to wyciągnięte "ramię"?

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.