Skocz do zawartości

Postać 3D: "Freddy".


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich. Jestem studentem 3go roku animacji. Przez caly rok akademicki pracuje nad filmikiem, w którym beda uczestniczyly dwie postaci - pierwsza - Freddy - o ktorym chcialbym tutaj sie troszke porozwodzic, druga to chmura (personalizacja, to juz temat na pozniej). Aha, uzywam Maya w wersji 7 (chodz w domu tez pracuje na 2008)

 

Od razu powiem ze nie jestem taki "uuuber" z modelingu. Staram sie, chetnie sie ucze. Na razie przebrnalem przez kilka DVD z Gnomon Workshop i przeczytalem kilka pokaznych ksiazek o Mayi. Oczywiscie mam duzy input od tutorow na moim uniwerku ale jednak chcialbym uzyskac kilka opini na bardziej neutralnym gruncie. Mam nadzieje ze uzytkownicy tego forum pomoga mi isc w odpowiednim kierunku :)

 

Bedzie to + - 2 minutowa sekwencja. W tym momencie pracuje nad modelem Freddy'ego - jest to centralna postac mojej animacji. Drobnej postury, chudy ludzik, z troszke wyolbrzymiona glowa. Bedzie musial chodzic, skakac, biegac. W pewnym momencie bede musial go zdeformowac (zamknie sie na nim parasolka). Bede uzywal duzo "squash & stretch" - rece, nogi, oczy. Zamierzenie robie go w stylu "kreskówkowym", nie chce zbytniego realizmu - prostota przede wszytkim.

 

Postanowilem zrobic tutaj temat i - mam nadzieje - otrzymac jakies konstruktywne komentarze, opinie i sugestie ( :) ). Oto Freddy, work in progress:

 

 

pierwszy koncept: (potem zmienilem twarz, ta jest zbyt "gruba")

 

68124439eu4.th.gif

86612767uc4.th.gif

76427713eg8.th.gif

 

render na iamgeshack:

http://img148.imageshack.us/img148/2259/newfacethinjawmc1.jpg

 

Na ponizszych miniaturkach widzicie od lewej:

model high polygons, potem low polygon front, side, szybki render. Ostatni to wczesna interpretacja (teraz zupelnie inny, ale mozecie zobaczyc z kilka rzeczy które pozmienialem)

 

Aha, to moj pierwszy post tutaj :)

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

wygląda troche jak obrcy....ale skoro chmurka ma gadac to...niech bedzie:) Ja bym mu dodał jakieś chociaz szczątkowe elementy anatomiczne jak lokcie, kolana itp. Bo narazie to glowka fajna a reszta tak chyba bardzo na szybko!Pozdrawiam i powodzenia

Napisano

Jeśli to ma być postać typu cartoon - powinna wyglądać śmiesznie.

Powiększ mu czoło i... "uśmiechnij go" (?) troszkę. W chwili, kiedy się zamyka w parasol, może zrobić taką głupią minę. Postacie z dużymi głowami zwykle nie mają szyi, wtedy brak proporcji wygląda bardziej komicznie (a uciebie - trochę "nie tegez")

Powodzenia!

Napisano

maly update:

 

na potrzeby filmiku, zrobilem go troche na "zolnierzyka" :)

Ostatnio slackowalem z modelem, ale obiecuje ze sie teraz za niego ostro biore. Dorobilem mu swego rodzaju umiesnienie, wyodrebnilem lopatki, klatke piersiowa.

 

Chcialem mu zrobic szelki - na razie tu jest wyextrudowany pasek z ciala, myslicie ze to najlepszy sposob na robienie tego? Musze dorysowac kilka edgów zeby to bylo bardziej wyraziste.

 

Co do usmiechu - kurcze masz racje. Tego mi tu brakuje. Cos jeszcze pokombinuje z oczami i moze usta bardziej beda wydete. (teraz dolna warga nachodzi na gorna). Zobacze tez co sie da zrobic z szyja !

Napisano

maly update (robilem caly czas inny projekt, stad te stagnacja w update :) )

 

W sumie z modelu jestem zadowolony, jest to co mialo byc. Teraz tylko zostalo mi stworzenie blend shape's, moze dorobic jezyk i troszke podretuszowac oczy. I juz line testy tylko.

 

stufol1.th.jpg

Napisano

Hehe no nie jest to genialny model, ale kazdy od czegos zaczyna :)

Jak ktos zobaczy jakies podstawowe bledy, powiedziec pls :) Oo, wiem ze np uszy sa zle "doszyte" do glowy, ale o bedzie mial helm wiec i tak tego nie za bardzo bedzie widac.

 

tu zrobilem pare screenshotów z roznch stron

 

56783802tr5.th.jpg

 

97849336re2.th.jpg

 

99062947zd9.th.jpg

 

glowa i tu pokazalem co zrobilem z ustami. Pewnie bede musial to przemeblowac bo potem trzeba wstawic wieksza jame ustna i jezyk z przelykiem.

 

31359233la3.th.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności