Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich. Jestem studentem 3go roku animacji. Przez caly rok akademicki pracuje nad filmikiem, w którym beda uczestniczyly dwie postaci - pierwsza - Freddy - o ktorym chcialbym tutaj sie troszke porozwodzic, druga to chmura (personalizacja, to juz temat na pozniej). Aha, uzywam Maya w wersji 7 (chodz w domu tez pracuje na 2008)

 

Od razu powiem ze nie jestem taki "uuuber" z modelingu. Staram sie, chetnie sie ucze. Na razie przebrnalem przez kilka DVD z Gnomon Workshop i przeczytalem kilka pokaznych ksiazek o Mayi. Oczywiscie mam duzy input od tutorow na moim uniwerku ale jednak chcialbym uzyskac kilka opini na bardziej neutralnym gruncie. Mam nadzieje ze uzytkownicy tego forum pomoga mi isc w odpowiednim kierunku :)

 

Bedzie to + - 2 minutowa sekwencja. W tym momencie pracuje nad modelem Freddy'ego - jest to centralna postac mojej animacji. Drobnej postury, chudy ludzik, z troszke wyolbrzymiona glowa. Bedzie musial chodzic, skakac, biegac. W pewnym momencie bede musial go zdeformowac (zamknie sie na nim parasolka). Bede uzywal duzo "squash & stretch" - rece, nogi, oczy. Zamierzenie robie go w stylu "kreskówkowym", nie chce zbytniego realizmu - prostota przede wszytkim.

 

Postanowilem zrobic tutaj temat i - mam nadzieje - otrzymac jakies konstruktywne komentarze, opinie i sugestie ( :) ). Oto Freddy, work in progress:

 

 

pierwszy koncept: (potem zmienilem twarz, ta jest zbyt "gruba")

 

68124439eu4.th.gif

86612767uc4.th.gif

76427713eg8.th.gif

 

render na iamgeshack:

http://img148.imageshack.us/img148/2259/newfacethinjawmc1.jpg

 

Na ponizszych miniaturkach widzicie od lewej:

model high polygons, potem low polygon front, side, szybki render. Ostatni to wczesna interpretacja (teraz zupelnie inny, ale mozecie zobaczyc z kilka rzeczy które pozmienialem)

 

Aha, to moj pierwszy post tutaj :)

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 2,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

wygląda troche jak obrcy....ale skoro chmurka ma gadac to...niech bedzie:) Ja bym mu dodał jakieś chociaz szczątkowe elementy anatomiczne jak lokcie, kolana itp. Bo narazie to glowka fajna a reszta tak chyba bardzo na szybko!Pozdrawiam i powodzenia

Napisano

Jeśli to ma być postać typu cartoon - powinna wyglądać śmiesznie.

Powiększ mu czoło i... "uśmiechnij go" (?) troszkę. W chwili, kiedy się zamyka w parasol, może zrobić taką głupią minę. Postacie z dużymi głowami zwykle nie mają szyi, wtedy brak proporcji wygląda bardziej komicznie (a uciebie - trochę "nie tegez")

Powodzenia!

Napisano

maly update:

 

na potrzeby filmiku, zrobilem go troche na "zolnierzyka" :)

Ostatnio slackowalem z modelem, ale obiecuje ze sie teraz za niego ostro biore. Dorobilem mu swego rodzaju umiesnienie, wyodrebnilem lopatki, klatke piersiowa.

 

Chcialem mu zrobic szelki - na razie tu jest wyextrudowany pasek z ciala, myslicie ze to najlepszy sposob na robienie tego? Musze dorysowac kilka edgów zeby to bylo bardziej wyraziste.

 

Co do usmiechu - kurcze masz racje. Tego mi tu brakuje. Cos jeszcze pokombinuje z oczami i moze usta bardziej beda wydete. (teraz dolna warga nachodzi na gorna). Zobacze tez co sie da zrobic z szyja !

Napisano

maly update (robilem caly czas inny projekt, stad te stagnacja w update :) )

 

W sumie z modelu jestem zadowolony, jest to co mialo byc. Teraz tylko zostalo mi stworzenie blend shape's, moze dorobic jezyk i troszke podretuszowac oczy. I juz line testy tylko.

 

stufol1.th.jpg

Napisano

Hehe no nie jest to genialny model, ale kazdy od czegos zaczyna :)

Jak ktos zobaczy jakies podstawowe bledy, powiedziec pls :) Oo, wiem ze np uszy sa zle "doszyte" do glowy, ale o bedzie mial helm wiec i tak tego nie za bardzo bedzie widac.

 

tu zrobilem pare screenshotów z roznch stron

 

56783802tr5.th.jpg

 

97849336re2.th.jpg

 

99062947zd9.th.jpg

 

glowa i tu pokazalem co zrobilem z ustami. Pewnie bede musial to przemeblowac bo potem trzeba wstawic wieksza jame ustna i jezyk z przelykiem.

 

31359233la3.th.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności