Napisano 23 Październik 200717 l Witam wszystkich. Jestem studentem 3go roku animacji. Przez caly rok akademicki pracuje nad filmikiem, w którym beda uczestniczyly dwie postaci - pierwsza - Freddy - o ktorym chcialbym tutaj sie troszke porozwodzic, druga to chmura (personalizacja, to juz temat na pozniej). Aha, uzywam Maya w wersji 7 (chodz w domu tez pracuje na 2008) Od razu powiem ze nie jestem taki "uuuber" z modelingu. Staram sie, chetnie sie ucze. Na razie przebrnalem przez kilka DVD z Gnomon Workshop i przeczytalem kilka pokaznych ksiazek o Mayi. Oczywiscie mam duzy input od tutorow na moim uniwerku ale jednak chcialbym uzyskac kilka opini na bardziej neutralnym gruncie. Mam nadzieje ze uzytkownicy tego forum pomoga mi isc w odpowiednim kierunku :) Bedzie to + - 2 minutowa sekwencja. W tym momencie pracuje nad modelem Freddy'ego - jest to centralna postac mojej animacji. Drobnej postury, chudy ludzik, z troszke wyolbrzymiona glowa. Bedzie musial chodzic, skakac, biegac. W pewnym momencie bede musial go zdeformowac (zamknie sie na nim parasolka). Bede uzywal duzo "squash & stretch" - rece, nogi, oczy. Zamierzenie robie go w stylu "kreskówkowym", nie chce zbytniego realizmu - prostota przede wszytkim. Postanowilem zrobic tutaj temat i - mam nadzieje - otrzymac jakies konstruktywne komentarze, opinie i sugestie ( :) ). Oto Freddy, work in progress: pierwszy koncept: (potem zmienilem twarz, ta jest zbyt "gruba") render na iamgeshack: http://img148.imageshack.us/img148/2259/newfacethinjawmc1.jpg Na ponizszych miniaturkach widzicie od lewej: model high polygons, potem low polygon front, side, szybki render. Ostatni to wczesna interpretacja (teraz zupelnie inny, ale mozecie zobaczyc z kilka rzeczy które pozmienialem) Aha, to moj pierwszy post tutaj :)
Napisano 23 Październik 200717 l wygląda troche jak obrcy....ale skoro chmurka ma gadac to...niech bedzie:) Ja bym mu dodał jakieś chociaz szczątkowe elementy anatomiczne jak lokcie, kolana itp. Bo narazie to glowka fajna a reszta tak chyba bardzo na szybko!Pozdrawiam i powodzenia
Napisano 6 Listopad 200717 l Jeśli to ma być postać typu cartoon - powinna wyglądać śmiesznie. Powiększ mu czoło i... "uśmiechnij go" (?) troszkę. W chwili, kiedy się zamyka w parasol, może zrobić taką głupią minę. Postacie z dużymi głowami zwykle nie mają szyi, wtedy brak proporcji wygląda bardziej komicznie (a uciebie - trochę "nie tegez") Powodzenia!
Napisano 8 Listopad 200717 l maly update: na potrzeby filmiku, zrobilem go troche na "zolnierzyka" :) Ostatnio slackowalem z modelem, ale obiecuje ze sie teraz za niego ostro biore. Dorobilem mu swego rodzaju umiesnienie, wyodrebnilem lopatki, klatke piersiowa. Chcialem mu zrobic szelki - na razie tu jest wyextrudowany pasek z ciala, myslicie ze to najlepszy sposob na robienie tego? Musze dorysowac kilka edgów zeby to bylo bardziej wyraziste. Co do usmiechu - kurcze masz racje. Tego mi tu brakuje. Cos jeszcze pokombinuje z oczami i moze usta bardziej beda wydete. (teraz dolna warga nachodzi na gorna). Zobacze tez co sie da zrobic z szyja !
Napisano 6 Luty 200817 l maly update (robilem caly czas inny projekt, stad te stagnacja w update :) ) W sumie z modelu jestem zadowolony, jest to co mialo byc. Teraz tylko zostalo mi stworzenie blend shape's, moze dorobic jezyk i troszke podretuszowac oczy. I juz line testy tylko.
Napisano 7 Luty 200817 l Pokaż siatkę, to coś siępodpowie, bo na razie wygląda jak kilka kwadratów potraktowanych TurboSmooth'em.
Napisano 7 Luty 200817 l Hehe no nie jest to genialny model, ale kazdy od czegos zaczyna :) Jak ktos zobaczy jakies podstawowe bledy, powiedziec pls :) Oo, wiem ze np uszy sa zle "doszyte" do glowy, ale o bedzie mial helm wiec i tak tego nie za bardzo bedzie widac. tu zrobilem pare screenshotów z roznch stron glowa i tu pokazalem co zrobilem z ustami. Pewnie bede musial to przemeblowac bo potem trzeba wstawic wieksza jame ustna i jezyk z przelykiem.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto