Tein Napisano 3 Listopad 2007 Napisano 3 Listopad 2007 Siemka! Mam dosyc powazny wg mnie problem. gdy chce wyrenderowac jakis przedmiocik powłączam GI itp. to wyrenderuje tylko czarny ekran ;/ gdy wlaczylem 3ds maxa to pierwszy model (sam teapot) wyrenderował, dodałem a la scenke i kit ;/ sam czarny ekran wywalilem scene zostal teapot i plane tez sam czarny ekran :( nie wiem co z tym fantem zrobić ;/ Mój drugi problem pewnie wg was jest banalny i idiotyczny. ;p otóz czasami jak ściągałem materiały do vraya to był dodany renderek np kuli z białym podłożem i idealnia oświetlone wszytko raz byl raz 2 a czasami wogole. podłoże zawsze było bielutkie. u dam białe podłoze i material i dam np mrOmmi to i tak im dalej od przedmiotu tym bardziej sie zaciemnia podłoże. Proszę o pomoc i przepraszam za tak idiotyczne pytania :P
MaGuu Napisano 3 Listopad 2007 Napisano 3 Listopad 2007 a czy mrOmni to nie jest przypadkiem światło Mental Ray'a? Powinieneś używać tylko świateł Vryjowskich....
Tein Napisano 3 Listopad 2007 Autor Napisano 3 Listopad 2007 ok ale mam teraz nagle problem ze światłem....choćbym niewiadomo czego urzywal obrazy sa oświetlane jak z halogenu...są poprsotu potęznie oświetlone...zmniejszylem wartości i dalej to samo....
Temporal Napisano 3 Listopad 2007 Napisano 3 Listopad 2007 Czarny ekran? daj moze vrayowskie materialy a jak to nic nie da to pewnie wina konfiguracji GI i ustawien swiatla. Ogolnie to malo konkretnie piszesz a tutaj nikt nie bedzie sie domyslal o co loto. Pokaz screeny ustawien samego rendera. A ta druga czesc posta to juz kompletnie niezrozumiala.
Tein Napisano 3 Listopad 2007 Autor Napisano 3 Listopad 2007 ok jeśli chodzi o drugą część. To chciałbym uzyskac taki efekt jak na złaczonym obrązku: takie idealnie oświetlone przedmioty, u mnie porostu im dalej od przemiotów to podłoże sie zaciemnia.. ;/. Jeśli chodzi o mój poprzedni post. to daje fotke.... światło dałem teraz Target Spot tu przynajmniej cos widać.
Razi91 Napisano 3 Listopad 2007 Napisano 3 Listopad 2007 Koleś na tym obrazku co dałeś użył do oświetlenia jakiejś mapki HDRI. Też tak zrób.
Tein Napisano 3 Listopad 2007 Autor Napisano 3 Listopad 2007 wczasie wrzucania takze to zauwazylem... Jednak co zrobic z tym światłem u mnie;/ wkońcu bedzie trzeba cos oswietlic a wtedy kicha ;/
Bubu Napisano 3 Listopad 2007 Napisano 3 Listopad 2007 Oswietlaj vryowymi swiatlami. Wogole to masz cienie wylaczone i prawodopodobnie cos nie tak z gi no i od materialu tez zalezy. Na obrazku koles albo oswietlal hdrii albo poprostu sky light'a wlaczyl :] w enw wlozyl hdrii i po sprawie.
Temporal Napisano 3 Listopad 2007 Napisano 3 Listopad 2007 ja to nigdy nie mam pojecia czemu kazdy poczatkujacy bierze sie za vray'a a pozniej wstawia do sceny swiatla mr albo od scana. Wez uzyj jakiegos vrayowskiego swiatla dopasuj mulitpla pobaw sie color mappingiem coz nic innego nie przychodzi mi do glowy. Pokaz ustawienia swiatla i GI jesli mozna bo teraz widac problem ale trudno oszacowac przyczyny. A co do tego pierwszego no to tak jak powiedzili poprzednicy HDRI.
Tein Napisano 3 Listopad 2007 Autor Napisano 3 Listopad 2007 dobra daje ustawienia. a co do Skylight'a....gdy go wybiore to mi nie chce renderować...;/ wychodzi czarny ekran z mrOmni wszystko gitaśnie poza przęswietleniem. w świetle Vrayowskim tez sie przedświetla do tego masakrycznie...a tak btw. jak wlaczyc te cienie moze cos wylączylem ;p bo wczęsniej były :P
Temporal Napisano 3 Listopad 2007 Napisano 3 Listopad 2007 czlowieku zrozum swiatla mr to skrot od mental ray wiec jesli renderujesz vray'em to zostaw te swiatla w spokoju!!! w color mapingu daj expentional zostaw sun'a bo domyslam sie ze jako poczatkujacy pogubisz sie z nim wiec wez zwykly vraylight i tam ustaw sobie typu plane/sphere itp pobaw sie multiplami swiatla i powiedz co wyszlo
Tein Napisano 3 Listopad 2007 Autor Napisano 3 Listopad 2007 mr odpaliłem tylko zeby zobaczyc czy ruszy. ale mam pytanie co do Vraylighta......to taka dziwna lampa....tak rozciagne to jest kulka wokól tego sie robi kwadrat....a pod spodem strzałka ;p wiesz może jak to ustawić ;p inne sie banalnie ustawiało. Ale to hmm....takie nieregularne
piksar Napisano 3 Listopad 2007 Napisano 3 Listopad 2007 popatrz tu http://www.aversis.be wielkosc vraylight wplywa na moc oswietlenia, strzalka pokazuje kierunek emisji fotonów
Tein Napisano 4 Listopad 2007 Autor Napisano 4 Listopad 2007 hmm wielkie dzieki za te stronke. Dzieki wszystkim za to że chos troche sie zaangażowaliście :> Poptarze co nie tak robiłem i git. Pozdrawiam :P EDIT: porobiłem pare tutków, głownie o renderingu i świetle: myśle że choć troszke liznołem podstaw Światła i Renderze. Chyba nawet nieźle wyszlo mi to. Już znam powód dlaczego mi sie tak przęswietlały...poprostu był źle ustawiony render. ale już ok wychodzi jak powinno. Dziekuje wszystkim za pomoc. Chyba temat do zamknięcia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się