dino1984 Napisano 21 Listopad 2007 Napisano 21 Listopad 2007 Problem: Kiedy zaznaczę polygon i wcisnę F9 textura ładnie go pokrywa, natomist kiedy wcisnę F9 nie mając polygonu zaznaczonego tekstura układa się "jak chce". Druga sprawa: w Photoshopie robie texturkę na wymiar (np. ściana budynku) i kiedy ją nakładam na obiekt to wymiary nie mają nic wspólnego nawet z proporcjami budynku i muszę ustawiać jakieś dziwne rozciągnięcia typu Heigh:33,5 Width:5, a przecież w Photoshopie miałem podłożony rzut budynku i textura była robiona "na wymiar" :( HELP PLEASE
Tomala Napisano 21 Listopad 2007 Napisano 21 Listopad 2007 użyj mod. UVW map i dopasuj gizmo do rozmiarów textury i ustaw w miejscu gdzie textura ma być na ścianie.
dino1984 Napisano 21 Listopad 2007 Autor Napisano 21 Listopad 2007 nic to nie daje, nadal jak nie mam zaznaczonego poly to sie textura chrzani :/ Czy na jednej bryle moze byc kilka modyfikatorów UVW map (np. po jednym na każdą bryłę sześcianu)
Tomala Napisano 21 Listopad 2007 Napisano 21 Listopad 2007 Może być ale musisz je dodawać mając zaznaczony polygon dla którego chcesz dostosować mapę a potem mod. edit poly i następny uvwmap. Jak to ma być sześcian to użyj modyfikatora unwrap uvw zaznacz wszystkie poly daj w edytorze flatten mapping i dla rozłożonej siatki narysuj texturę a na pewno nic Ci się nie rozsypie.
dino1984 Napisano 21 Listopad 2007 Autor Napisano 21 Listopad 2007 to ma być domek z trójkątnym dachem i jakoś mi to wychodzi uzywjac unwrap uvw i mam juz na stosie 6 sztuk tego :))
Temporal Napisano 21 Listopad 2007 Napisano 21 Listopad 2007 heh 6 sztuk? to wywal je wstaj jedna sztuke i rozluz uvwalke a jak nie bedziesz wiedzial co z tym zrobic do odpal helpa i wpisz "unwrap uvw" wtedy bedziesz mial juz wystarczajaco informacji na temat tego mod'a
dino1984 Napisano 22 Listopad 2007 Autor Napisano 22 Listopad 2007 Dobra... było ok, ale się skończyło. Zaznaczam polygon, dodaje mod unwarp UVW i... nie ma zakładek Vertex, Polygon, etc. w zwiazku z czym nie mogę włączyć "Planar" i ustawić gizmo :((( ANY IDEAS??
Tomala Napisano 22 Listopad 2007 Napisano 22 Listopad 2007 Jak nie ma wyboru poziomów selekcji vertex, edge, face? Którą masz wersję maxa? A chyba nie dodałeś unwrapa do jednego polygonu? To trzeba dodać dla całego obiektu.
dino1984 Napisano 22 Listopad 2007 Autor Napisano 22 Listopad 2007 Jak nie ma wyboru poziomów selekcji vertex, edge, face? Ano normalnie, po lewej stronie modyfikatora nie ma znaczka "+" i nie ma listy która powinna się rozwinąć :/ Pracuje na 3DSM 9. Dodałem unwrapa do pojedynczego polygonu, jak pisałem kilka postów wyżej w poporzednim obiekcie mialem 6 sztuk tego(po jednej na każdą płaszczyznę domku) i działało... nie wiem jaka jest zależność :/
Tomala Napisano 22 Listopad 2007 Napisano 22 Listopad 2007 No to cuda jakieś przecież to powinno być nawet jak dodasz mod. do jednego polygonu. Usuń te wszystkie modyfikatory które dodałeś do zmapowania obiektu i spróbuj dodać unwrapuvw dla całego obiektu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się