Napisano 21 Listopad 200717 l Problem: Kiedy zaznaczę polygon i wcisnę F9 textura ładnie go pokrywa, natomist kiedy wcisnę F9 nie mając polygonu zaznaczonego tekstura układa się "jak chce". Druga sprawa: w Photoshopie robie texturkę na wymiar (np. ściana budynku) i kiedy ją nakładam na obiekt to wymiary nie mają nic wspólnego nawet z proporcjami budynku i muszę ustawiać jakieś dziwne rozciągnięcia typu Heigh:33,5 Width:5, a przecież w Photoshopie miałem podłożony rzut budynku i textura była robiona "na wymiar" :( HELP PLEASE
Napisano 21 Listopad 200717 l użyj mod. UVW map i dopasuj gizmo do rozmiarów textury i ustaw w miejscu gdzie textura ma być na ścianie.
Napisano 21 Listopad 200717 l Autor nic to nie daje, nadal jak nie mam zaznaczonego poly to sie textura chrzani :/ Czy na jednej bryle moze byc kilka modyfikatorów UVW map (np. po jednym na każdą bryłę sześcianu)
Napisano 21 Listopad 200717 l Może być ale musisz je dodawać mając zaznaczony polygon dla którego chcesz dostosować mapę a potem mod. edit poly i następny uvwmap. Jak to ma być sześcian to użyj modyfikatora unwrap uvw zaznacz wszystkie poly daj w edytorze flatten mapping i dla rozłożonej siatki narysuj texturę a na pewno nic Ci się nie rozsypie.
Napisano 21 Listopad 200717 l Autor to ma być domek z trójkątnym dachem i jakoś mi to wychodzi uzywjac unwrap uvw i mam juz na stosie 6 sztuk tego :))
Napisano 21 Listopad 200717 l heh 6 sztuk? to wywal je wstaj jedna sztuke i rozluz uvwalke a jak nie bedziesz wiedzial co z tym zrobic do odpal helpa i wpisz "unwrap uvw" wtedy bedziesz mial juz wystarczajaco informacji na temat tego mod'a
Napisano 22 Listopad 200717 l Autor Dobra... było ok, ale się skończyło. Zaznaczam polygon, dodaje mod unwarp UVW i... nie ma zakładek Vertex, Polygon, etc. w zwiazku z czym nie mogę włączyć "Planar" i ustawić gizmo :((( ANY IDEAS??
Napisano 22 Listopad 200717 l Jak nie ma wyboru poziomów selekcji vertex, edge, face? Którą masz wersję maxa? A chyba nie dodałeś unwrapa do jednego polygonu? To trzeba dodać dla całego obiektu.
Napisano 22 Listopad 200717 l Autor Jak nie ma wyboru poziomów selekcji vertex, edge, face? Ano normalnie, po lewej stronie modyfikatora nie ma znaczka "+" i nie ma listy która powinna się rozwinąć :/ Pracuje na 3DSM 9. Dodałem unwrapa do pojedynczego polygonu, jak pisałem kilka postów wyżej w poporzednim obiekcie mialem 6 sztuk tego(po jednej na każdą płaszczyznę domku) i działało... nie wiem jaka jest zależność :/
Napisano 22 Listopad 200717 l No to cuda jakieś przecież to powinno być nawet jak dodasz mod. do jednego polygonu. Usuń te wszystkie modyfikatory które dodałeś do zmapowania obiektu i spróbuj dodać unwrapuvw dla całego obiektu.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto