D.r.X Napisano 24 Listopad 2007 Napisano 24 Listopad 2007 No więc do rzeczy. Mam zrobić sobie najpierw wizerunek okna to użyłem rectangle i circle i użyłem operacji Bool'a by to zespawać. No i mam następnie stworzyć nowy rectangle połączony z tą ramą a następnie użyć modyfikatora extrude. Problem w tym, że jak przesune to do ściany boxa w którym jest pomieszczenie, widzę ściane tego boxa a nie coś na "zewnątrz". Jak zrobić to aby też takie okno wytłoczone zostało na ścianie pudełka ? A teraz lustro. Muszę zrobić circle a potem z line zrobić do tego ramę. Potem zaznaczyć koło i użyc sweep wybrać tą moją ramę. I teraz zaczynają się schody. Otóż zamiast powstać jakieś ramy powstaje mi taki jakby walec z rurką w środku. Moja rama to zwykły kwadrat. Następnie mam stworzyć połówkę kuli i spłaszczyć ją by była minimalnie wypukła, ale ona się chowa w tym walcu. Co zrobić aby ta rama była ramą, a nie walcem ? Jeśli słabo wytłumaczyłem zeskanuję te kartki książki i moje efekty. Pozdrawiam.
piksar Napisano 24 Listopad 2007 Napisano 24 Listopad 2007 makabrycznie to skomplikowałeś, na etapie tworzenia okna używanie booleana do czegokolwiek innego jak wyciecie dziury w scianie to nieporozumienie. A żeby wyciąc dziurę w ścianie (abyś widział przez okno) stwórz boxa o wymiarach okna i ustaw go żeby przenikał przez ścianę i wystawał z obu stron a potem właśnie boolean
D.r.X Napisano 24 Listopad 2007 Autor Napisano 24 Listopad 2007 Mam nadzieję, że się rozczytacie i zrozumiecie o co mi chodzi. Skan kartek dotycząchych okna i lustra. Ściągnijcie to najlepiej na dysk, a potem zooma dajcie. http://img260.imageshack.us/img260/7643/23067568io6.jpg http://img260.imageshack.us/img260/1535/77152868wk3.jpg http://img260.imageshack.us/img260/4253/85096263mf2.jpg http://img260.imageshack.us/img260/6224/67959217rn5.jpg I ten box (to moje pomieszczenie) jest przekonwertowany na editable mesh, ponieważ autor książki napisał, że trzeba to odwrócić.
Hynol Napisano 24 Listopad 2007 Napisano 24 Listopad 2007 O Boże. Kto takie ksiązki pisze??? Do kosza i tutków na sieci szukać, bo metody które są podane to strata czasu i nerwów.
D.r.X Napisano 24 Listopad 2007 Autor Napisano 24 Listopad 2007 O Boże. Kto takie ksiązki pisze??? Do kosza i tutków na sieci szukać, bo metody które są podane to strata czasu i nerwów. Joanna Pasek - 3ds max 9 Modelowanie i animacja "Ćwiczenia praktyczne" http://odsiebie.com/pokaz/12388---3784.html To jest plik programu 3ds max czyli siatki itp. do edytowania Tak to wygląda stworzone przez autora książki. ( już wiem to jest nasunięta ściana na tą pierwszą i na tej od boxa dali białe tło. Pytanie czy tak to się robi zawsze ? Czy daje się normalnie boxa i potem za to jakieś tło ? Czy okno normalnie w boxie ? I jakieś podpowiedzi jak wykonać to lustro ?
Hynol Napisano 24 Listopad 2007 Napisano 24 Listopad 2007 Fascynująca scena. O nierównościach pisać nawet nie będę. Ciekawi mnie też co to za wypukłe zwierciadło. Przejrzeć się w takim to nie lada sztuka. Golenia bym już nie ryzykował. Poza tym to jest styl modelingu jakiego już się od dawna nie używa. Jeżeli masz już jako takie pojęcie o interfejsie maxa, poszukaj sobie tutoriali o poly modelingu, mesh smoothingu, poprzerabiaj tutki które są na stronie max3d.pl - książkę zostaw w spokoju bo tylko złych przyzwyczajeń nabierzesz.
D.r.X Napisano 24 Listopad 2007 Autor Napisano 24 Listopad 2007 No to chyba tak zrobię, tylko może animacje zobaczę i oświetlenie. Mniej więcej już wiem te podstawowe funckje do czego są. Z prostych brył myślę, że będę potrafił zrobić katapulte i jutro się do tego zabieram. A mówiąc szczerze animacja sama postaci mnie nie zbyt intersuje, ale trzeba się wszystkiego uczyć. ^^
Hynol Napisano 24 Listopad 2007 Napisano 24 Listopad 2007 Na razie sobie możesz spokojnie odpuścić animację postaci. Nie jest to łatwe i zazwyczaj używa się tego przy zaawansowanych projektach. Nabierz trochę doświadczenia w modelowaniu obiektów, teksturowaniu i tworzeniu materiałów, oświetlaniu i renderingu - z animacją możesz zaczekać.
D.r.X Napisano 24 Listopad 2007 Autor Napisano 24 Listopad 2007 To tylko przestudiuję oświetlenie i szukam tutków. Apropo wyukłych luster, są takie stosowane na słabo widocznych skrzyżowaniach gdzie np. zasłania jakiś budynek itp. :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się