Napisano 24 Listopad 200717 l No więc do rzeczy. Mam zrobić sobie najpierw wizerunek okna to użyłem rectangle i circle i użyłem operacji Bool'a by to zespawać. No i mam następnie stworzyć nowy rectangle połączony z tą ramą a następnie użyć modyfikatora extrude. Problem w tym, że jak przesune to do ściany boxa w którym jest pomieszczenie, widzę ściane tego boxa a nie coś na "zewnątrz". Jak zrobić to aby też takie okno wytłoczone zostało na ścianie pudełka ? A teraz lustro. Muszę zrobić circle a potem z line zrobić do tego ramę. Potem zaznaczyć koło i użyc sweep wybrać tą moją ramę. I teraz zaczynają się schody. Otóż zamiast powstać jakieś ramy powstaje mi taki jakby walec z rurką w środku. Moja rama to zwykły kwadrat. Następnie mam stworzyć połówkę kuli i spłaszczyć ją by była minimalnie wypukła, ale ona się chowa w tym walcu. Co zrobić aby ta rama była ramą, a nie walcem ? Jeśli słabo wytłumaczyłem zeskanuję te kartki książki i moje efekty. Pozdrawiam.
Napisano 24 Listopad 200717 l makabrycznie to skomplikowałeś, na etapie tworzenia okna używanie booleana do czegokolwiek innego jak wyciecie dziury w scianie to nieporozumienie. A żeby wyciąc dziurę w ścianie (abyś widział przez okno) stwórz boxa o wymiarach okna i ustaw go żeby przenikał przez ścianę i wystawał z obu stron a potem właśnie boolean
Napisano 24 Listopad 200717 l Autor Mam nadzieję, że się rozczytacie i zrozumiecie o co mi chodzi. Skan kartek dotycząchych okna i lustra. Ściągnijcie to najlepiej na dysk, a potem zooma dajcie. http://img260.imageshack.us/img260/7643/23067568io6.jpg http://img260.imageshack.us/img260/1535/77152868wk3.jpg http://img260.imageshack.us/img260/4253/85096263mf2.jpg http://img260.imageshack.us/img260/6224/67959217rn5.jpg I ten box (to moje pomieszczenie) jest przekonwertowany na editable mesh, ponieważ autor książki napisał, że trzeba to odwrócić.
Napisano 24 Listopad 200717 l O Boże. Kto takie ksiązki pisze??? Do kosza i tutków na sieci szukać, bo metody które są podane to strata czasu i nerwów.
Napisano 24 Listopad 200717 l Autor O Boże. Kto takie ksiązki pisze??? Do kosza i tutków na sieci szukać, bo metody które są podane to strata czasu i nerwów. Joanna Pasek - 3ds max 9 Modelowanie i animacja "Ćwiczenia praktyczne" http://odsiebie.com/pokaz/12388---3784.html To jest plik programu 3ds max czyli siatki itp. do edytowania Tak to wygląda stworzone przez autora książki. ( już wiem to jest nasunięta ściana na tą pierwszą i na tej od boxa dali białe tło. Pytanie czy tak to się robi zawsze ? Czy daje się normalnie boxa i potem za to jakieś tło ? Czy okno normalnie w boxie ? I jakieś podpowiedzi jak wykonać to lustro ?
Napisano 24 Listopad 200717 l Fascynująca scena. O nierównościach pisać nawet nie będę. Ciekawi mnie też co to za wypukłe zwierciadło. Przejrzeć się w takim to nie lada sztuka. Golenia bym już nie ryzykował. Poza tym to jest styl modelingu jakiego już się od dawna nie używa. Jeżeli masz już jako takie pojęcie o interfejsie maxa, poszukaj sobie tutoriali o poly modelingu, mesh smoothingu, poprzerabiaj tutki które są na stronie max3d.pl - książkę zostaw w spokoju bo tylko złych przyzwyczajeń nabierzesz.
Napisano 24 Listopad 200717 l Autor No to chyba tak zrobię, tylko może animacje zobaczę i oświetlenie. Mniej więcej już wiem te podstawowe funckje do czego są. Z prostych brył myślę, że będę potrafił zrobić katapulte i jutro się do tego zabieram. A mówiąc szczerze animacja sama postaci mnie nie zbyt intersuje, ale trzeba się wszystkiego uczyć. ^^
Napisano 24 Listopad 200717 l Na razie sobie możesz spokojnie odpuścić animację postaci. Nie jest to łatwe i zazwyczaj używa się tego przy zaawansowanych projektach. Nabierz trochę doświadczenia w modelowaniu obiektów, teksturowaniu i tworzeniu materiałów, oświetlaniu i renderingu - z animacją możesz zaczekać.
Napisano 24 Listopad 200717 l Autor To tylko przestudiuję oświetlenie i szukam tutków. Apropo wyukłych luster, są takie stosowane na słabo widocznych skrzyżowaniach gdzie np. zasłania jakiś budynek itp. :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto