Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

No więc do rzeczy.

 

Mam zrobić sobie najpierw wizerunek okna to użyłem rectangle i circle i użyłem operacji Bool'a by to zespawać. No i mam następnie stworzyć nowy rectangle połączony z tą ramą a następnie użyć modyfikatora extrude. Problem w tym, że jak przesune to do ściany boxa w którym jest pomieszczenie, widzę ściane tego boxa a nie coś na "zewnątrz".

 

Jak zrobić to aby też takie okno wytłoczone zostało na ścianie pudełka ?

 

A teraz lustro.

 

Muszę zrobić circle a potem z line zrobić do tego ramę. Potem zaznaczyć koło i użyc sweep wybrać tą moją ramę. I teraz zaczynają się schody. Otóż zamiast powstać jakieś ramy powstaje mi taki jakby walec z rurką w środku. Moja rama to zwykły kwadrat. Następnie mam stworzyć połówkę kuli i spłaszczyć ją by była minimalnie wypukła, ale ona się chowa w tym walcu.

 

Co zrobić aby ta rama była ramą, a nie walcem ?

 

 

Jeśli słabo wytłumaczyłem zeskanuję te kartki książki i moje efekty.

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

makabrycznie to skomplikowałeś, na etapie tworzenia okna używanie booleana do czegokolwiek innego jak wyciecie dziury w scianie to nieporozumienie. A żeby wyciąc dziurę w ścianie (abyś widział przez okno) stwórz boxa o wymiarach okna i ustaw go żeby przenikał przez ścianę i wystawał z obu stron a potem właśnie boolean

Napisano
  • Autor

Mam nadzieję, że się rozczytacie i zrozumiecie o co mi chodzi.

Skan kartek dotycząchych okna i lustra.

Ściągnijcie to najlepiej na dysk, a potem zooma dajcie.

 

http://img260.imageshack.us/img260/7643/23067568io6.jpg

http://img260.imageshack.us/img260/1535/77152868wk3.jpg

http://img260.imageshack.us/img260/4253/85096263mf2.jpg

http://img260.imageshack.us/img260/6224/67959217rn5.jpg

 

 

I ten box (to moje pomieszczenie) jest przekonwertowany na editable mesh, ponieważ autor książki napisał, że trzeba to odwrócić.

Napisano

O Boże. Kto takie ksiązki pisze??? Do kosza i tutków na sieci szukać, bo metody które są podane to strata czasu i nerwów.

Napisano
  • Autor
O Boże. Kto takie ksiązki pisze??? Do kosza i tutków na sieci szukać, bo metody które są podane to strata czasu i nerwów.

 

Joanna Pasek - 3ds max 9 Modelowanie i animacja "Ćwiczenia praktyczne"

 

 

 

http://odsiebie.com/pokaz/12388---3784.html

 

To jest plik programu 3ds max czyli siatki itp. do edytowania

 

Tak to wygląda stworzone przez autora książki. ( już wiem to jest nasunięta ściana na tą pierwszą i na tej od boxa dali białe tło.

Pytanie czy tak to się robi zawsze ? Czy daje się normalnie boxa i potem za to jakieś tło ?

Czy okno normalnie w boxie ?

 

I jakieś podpowiedzi jak wykonać to lustro ?

Napisano

Fascynująca scena. O nierównościach pisać nawet nie będę. Ciekawi mnie też co to za wypukłe zwierciadło. Przejrzeć się w takim to nie lada sztuka. Golenia bym już nie ryzykował. Poza tym to jest styl modelingu jakiego już się od dawna nie używa. Jeżeli masz już jako takie pojęcie o interfejsie maxa, poszukaj sobie tutoriali o poly modelingu, mesh smoothingu, poprzerabiaj tutki które są na stronie max3d.pl - książkę zostaw w spokoju bo tylko złych przyzwyczajeń nabierzesz.

Napisano
  • Autor

No to chyba tak zrobię, tylko może animacje zobaczę i oświetlenie.

Mniej więcej już wiem te podstawowe funckje do czego są. Z prostych brył myślę, że będę potrafił zrobić katapulte i jutro się do tego zabieram. A mówiąc szczerze animacja sama postaci mnie nie zbyt intersuje, ale trzeba się wszystkiego uczyć. ^^

Napisano

Na razie sobie możesz spokojnie odpuścić animację postaci. Nie jest to łatwe i zazwyczaj używa się tego przy zaawansowanych projektach. Nabierz trochę doświadczenia w modelowaniu obiektów, teksturowaniu i tworzeniu materiałów, oświetlaniu i renderingu - z animacją możesz zaczekać.

Napisano
  • Autor

To tylko przestudiuję oświetlenie i szukam tutków.

Apropo wyukłych luster, są takie stosowane na słabo widocznych skrzyżowaniach gdzie np. zasłania jakiś budynek itp. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności