Ramsez Napisano 1 Grudzień 2007 Napisano 1 Grudzień 2007 W material editorze jest opcja ,,get material" pod ktora kryje sie o wiele wiecej materialow niz pod ,,standard" tylko kiedy biore z tamtad jakis material to nie moge go przypisac do obiektu. Moglby miktos wyjasnic jak korzystac z tych materialow? Uzywam mental raya.
Temporal Napisano 1 Grudzień 2007 Napisano 1 Grudzień 2007 Hmmm nie bardzo kumam ale jak chcesz miec nowy material np jakis mentalowski to klikasz na tym przycisku standard i wyskakuje ci lista wybierasz sobie np arch&design i teraz masz takiego materiala ktory ma nasrane parametrow i mozna w nim fajne efekty ukrecic.
Ramsez Napisano 1 Grudzień 2007 Autor Napisano 1 Grudzień 2007 Wiem ale gdy daje get material (ta niebieska kulka po lewej) to tam jest duzo wiecej tego min. wood, water etc. Tylko ze nie mozna tego przypisac do obiektu wiec nie wiem po co to wogole jest. Wyszlo mi to przy okazji robienia tutka z HDRI i gosc z tamtad bral material na mape HDRI..
zgred Napisano 2 Grudzień 2007 Napisano 2 Grudzień 2007 na niebiesko mozesz przypisac do obiektu, te na zielono przypisujesz, w sloty materialow niebieskich np. diffuse, bump itp.
Ramsez Napisano 2 Grudzień 2007 Autor Napisano 2 Grudzień 2007 Ok dzieki, mam jeszcze jedno pytanko mianowicie czy jak wjeżdżam kamerą w boxa to on automatycznie sie odwraca czy zeby zrobic np. wnetrze z boxa to musze uzyc jakiejs funkcji?
piotrek Napisano 2 Grudzień 2007 Napisano 2 Grudzień 2007 To zależy od ustawień sterownika. Jeśli robisz coś wewnątrz boxa czy innej bryły, lepiej unikać ścian o szerokości 0.
Temporal Napisano 2 Grudzień 2007 Napisano 2 Grudzień 2007 jak chcesz miec takiego boxa pustego w srodku ale ze sciankami o pewnej grubosci to na boxa naloz modyfikator shell btw odnosnie mental ray'a bo widze ze go uzywasz moze zainteresuje cie moj spam czyli video tut http://www.mm.pl/~stek/mental.rar
Ramsez Napisano 2 Grudzień 2007 Autor Napisano 2 Grudzień 2007 Dzieki za tutka juz zasysam, co do tego boxa to poczytalem i ktos pisal ze lepiej karzdą sciane robic z osobna bo moze sie render sknocic. Jeszscze jedno pytyanie co powoduje ten blad?: RCGI 0.3 error 361053: no photons stored after emitting 1000000 photons from light "Fspot01|Light" (tag 5a9): canceling emission job RCGI 0.3 warn 362004: no photons stored after emitting 10000 photons from light "Fspot01|Light" (tag 5a9) W mentalu zaznaczylem : Caustic, global ilumination, volumes, final gather oraz All objects genere caustics a swiatlu dalem energy 45. EDIT: Juz wiem o co chodzilo, ktores z tych opcji nie moga wystepowac razem o ile sie nie myle? Tescik: Moglby mi ktos poradzic jak dobrze nakladac tekstury? Podloga jet jeszcze jako tako ale qpa na scianach..
Temporal Napisano 2 Grudzień 2007 Napisano 2 Grudzień 2007 Z tym twoim komunikatem to jest tak jak puscisz fotony w swiat a scena jest za otwarta i sie gubia badz jesli uzywasz caustic a nie ma ich co generowac.
Ramsez Napisano 2 Grudzień 2007 Autor Napisano 2 Grudzień 2007 Z tym twoim komunikatem to jest tak jak puscisz fotony w swiat a scena jest za otwarta i sie gubia badz jesli uzywasz caustic a nie ma ich co generowac. O to chodzilo. Mam teraz problem z tym: Otwórz Environment and Effects (klawisz 8), kliknij slot i wybierz pozycję Bitmap, wstaw tam mapę HDRI. Max ma juz jakies gotowe mapy HDRI czy trzeba sobie takowe zalatwic?
Temporal Napisano 3 Grudzień 2007 Napisano 3 Grudzień 2007 Z tego co pamietam to chyba max nie dawal prezentow ale moge sie mylic. Mapy hdri znajedziesz w sieci a tak na glownej stronie max3d.pl :] To tak na zapas jeszcze napisze ze jak wrzucisz ta mape HDRI do slotu to pozniej otwierasz material editor "M" i przeciagasz hdri ze slotu na szara wolna kulke pozniej tam zmieniasz na spherical enviroment czy jakos tak.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się