Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

W material editorze jest opcja ,,get material" pod ktora kryje sie o wiele wiecej materialow niz pod ,,standard" tylko kiedy biore z tamtad jakis material to nie moge go przypisac do obiektu. Moglby miktos wyjasnic jak korzystac z tych materialow? Uzywam mental raya.

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Hmmm nie bardzo kumam ale jak chcesz miec nowy material np jakis mentalowski to klikasz na tym przycisku standard i wyskakuje ci lista wybierasz sobie np arch&design i teraz masz takiego materiala ktory ma nasrane parametrow i mozna w nim fajne efekty ukrecic.

Napisano
  • Autor

Wiem ale gdy daje get material (ta niebieska kulka po lewej) to tam jest duzo wiecej tego min. wood, water etc. Tylko ze nie mozna tego przypisac do obiektu wiec nie wiem po co to wogole jest. Wyszlo mi to przy okazji robienia tutka z HDRI i gosc z tamtad bral material na mape HDRI..

Napisano

na niebiesko mozesz przypisac do obiektu, te na zielono przypisujesz, w sloty materialow niebieskich np. diffuse, bump itp.

Napisano
  • Autor

Ok dzieki, mam jeszcze jedno pytanko mianowicie czy jak wjeżdżam kamerą w boxa to on automatycznie sie odwraca czy zeby zrobic np. wnetrze z boxa to musze uzyc jakiejs funkcji?

Napisano

To zależy od ustawień sterownika.

Jeśli robisz coś wewnątrz boxa czy innej bryły, lepiej unikać ścian o szerokości 0.

Napisano
  • Autor

Dzieki za tutka juz zasysam, co do tego boxa to poczytalem i ktos pisal ze lepiej karzdą sciane robic z osobna bo moze sie render sknocic. Jeszscze jedno pytyanie co powoduje ten blad?:

RCGI 0.3 error 361053: no photons stored after emitting 1000000 photons from light "Fspot01|Light" (tag 5a9): canceling emission job

RCGI 0.3 warn 362004: no photons stored after emitting 10000 photons from light "Fspot01|Light" (tag 5a9)

W mentalu zaznaczylem : Caustic, global ilumination, volumes, final gather oraz All objects genere caustics a swiatlu dalem energy 45.

 

EDIT: Juz wiem o co chodzilo, ktores z tych opcji nie moga wystepowac razem o ile sie nie myle?

Tescik:

 

 

Moglby mi ktos poradzic jak dobrze nakladac tekstury? Podloga jet jeszcze jako tako ale qpa na scianach..

Napisano

Z tym twoim komunikatem to jest tak jak puscisz fotony w swiat a scena jest za otwarta i sie gubia badz jesli uzywasz caustic a nie ma ich co generowac.

Napisano
  • Autor
Z tym twoim komunikatem to jest tak jak puscisz fotony w swiat a scena jest za otwarta i sie gubia badz jesli uzywasz caustic a nie ma ich co generowac.

O to chodzilo. Mam teraz problem z tym:

Otwórz Environment and Effects (klawisz 8), kliknij slot i wybierz pozycję Bitmap, wstaw tam mapę HDRI.

Max ma juz jakies gotowe mapy HDRI czy trzeba sobie takowe zalatwic?

Napisano

Z tego co pamietam to chyba max nie dawal prezentow ale moge sie mylic. Mapy hdri znajedziesz w sieci a tak na glownej stronie max3d.pl :] To tak na zapas jeszcze napisze ze jak wrzucisz ta mape HDRI do slotu to pozniej otwierasz material editor "M" i przeciagasz hdri ze slotu na szara wolna kulke pozniej tam zmieniasz na spherical enviroment czy jakos tak.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności