D.r.X Napisano 7 Grudzień 2007 Share Napisano 7 Grudzień 2007 Mam taki problem, potrzebuje zaokrąglic krawędź. Musze uzyskać taki efekt jak tu: pajacyk.pl na jego brzuchu, tzn. zaokrąglić ten jego bruch, żeby nie był prosty i potem te boczne krawędzie. Domyślam, się żeby tamto zrobić rectangle a potem extrude, tylko potem czym to zaokrąglić ? Edit: Kombinowałem, kombinowałem i już wiem, użyłem rectangle i na nim fillet czy jakoś tak :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
illy Napisano 7 Grudzień 2007 Share Napisano 7 Grudzień 2007 chamfer i mesh-smooth? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
haniuchna Napisano 16 Sierpień 2012 Share Napisano 16 Sierpień 2012 Witam Nie chcialam otwierac nowego tematu o tej samej tresci, wiec pisze tu z nadzieja, ze ktos udzieli mi odpowiedzi :)) Przeszukalam forum i probowałam rady dostosowac do swoich potrzeb, ale niestety nie sprostalo to moim oczekiwaniom... Jak w temacie chciałabym zaokraglic wybrane krawedzie... Probowalam HSDS i TS, ale nic to nie dało... Chamfer też nie sporostal temu co chcialabym uzyskac jako efekt koncowy... musze jeszcze dodac, ze korzystam z maxsa 7... bo wyzsza wersje moj loptop juz nie trawi... Oto przykladowy rysunek http://imageshack.us/photo/my-images/39/14572533.jpg/ a to uzyskuje przy hsds i ts takie dziwne cos wychodzi... i zreszta on zaokragla wszystko, a ja nie chce miec calosci zaokraglonej http://imageshack.us/photo/my-images/228/72336593.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/594/88435730.jpg/ a i przy MS to samo się robi :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mozo Napisano 16 Sierpień 2012 Share Napisano 16 Sierpień 2012 Musisz podzielić ten górny poligon na mniejsze, żeby się poprawnie smoothował. Generalnie do turbosmootha nie powinno być poligonów wiekszych niz quady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 16 Sierpień 2012 Share Napisano 16 Sierpień 2012 Gadanie... Dodaj champer(nie jestem 100% czy tak sie to nazywa w maxie, bo go nie używam) na 2 subdiv i zmniejsz offset value i będzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mozo Napisano 16 Sierpień 2012 Share Napisano 16 Sierpień 2012 jak jest za gęsto na krzywiznach to się chamfer kaszani. Dobrze byłoby zacząć od zoptymalizowania splajna (jeżeli to jest wyekstrudowany spline). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
haniuchna Napisano 17 Sierpień 2012 Share Napisano 17 Sierpień 2012 to jest wyexstrudowany spline... tylko co masz na mysli z jego zopymalizowaniem?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mozo Napisano 17 Sierpień 2012 Share Napisano 17 Sierpień 2012 aby miał w miarę równe odległości pomiędzy kolejnymi punktami. Jeżeli np. na zaokrągleniach masz dużo więcej vertexów to po ekstrudzie będzie tam multum linii i chamfer może dawać błędy. Możesz do tego użyć modyfikatora normalize spline. Jak wyekstrudujesz to potnij np. cutem góną płaszczyznę na ładne kwadraciki. Po tym tubosmooth pojdzie bezbłędnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi