Jump to content

legomir

Members
  • Content Count

    1,933
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

legomir last won the day on February 11 2014

legomir had the most liked content!

Community Reputation

476 Excellent

4 Followers

About legomir

  • Rank
    sohcahtoa
  • Birthday 02/11/1994

City (optional)

  • Miasto
    Warszawa
  1. Z vrayem i corona bylo calkiem inaczej, warto poszukac u zrodel jesli sa latwo dostepne: https://www.chaosgroup.com/blog/cg-garage-podcast-137-ondrej-and-vlado-corona-and-v-ray Gadaja tutaj cala godzine o tym czemu go kupili i co zrobia w przyszlosci.
  2. Community na discordzie są z mojego doswiadczenia mega fajne(u mnie houdini oraz czasem redshift, python, czasem wejde na moment na unreala)
  3. Zgaduje, że overhead tego poziomu to po prostu nakładanie się wielu wywołań na sb. w takim razie nie można by tego zmniejszyć przepisując rzeczy tak, żeby korzystać jak najbardziej z lazy evaluation w pythonie?
  4. To nie tak, 200$ kosztuje edycja indie ograniczona do 100k$ przychodu na rok, do tego możesz mieć maksymalnie 3 node locked, masz ograniczone tokeny mantry i rendering do fullHD(być może zwiększą, głosować można pisząc RFE) oraz nie można wypuszczać IFD. Co jest nadal bardzo dobrym dealem, ale już wynajęcie pełnoprawnej wersji houdiniego core(tego bez dostępu do solverów) kosztuje 200$. Dla większości studiów najbardziej logiczna jest wersja local access licence która swoje już kosztuje o ile pamiętam to wersja FX 7k$ a update 4k$ to już całkiem sporo. Znajdź mi animatora i riggera pracującego na houdinim/blenderze/maxie to pogadamy o tym co jest ile warte :P (Chociaż ja sam jak zawsze pozostaje fanem tego co robi SESI) Wieść gminna niesie, że coś fajnego stanie się w końcu z Bifrostem, trzeba się kiedyś zapisać do betatestów ;)
  5. Kiedyś tak wyglądał teraz już raczej nie(z H16 korzysta sie całkiem przyjemnie). Kiedyś myślałem, że tak właśnie jest, że to miejsce gdzie musisz znać matme i fizyke i wgl rocket science oraz sądziłem, że bez ekspresji i programowania ani rusz, teraz wiem, że tak nie jest. Właściwie w tym wszystkim chodzi o kontrole nad tym co robisz i co robi soft, nie myślisz o tym jak shackować jakiś black box kierowany magią voodoo żeby zrobił to co właśnie chcesz tylko po prostu mówsz co soft ma zrobić i on to robi czy zrobisz to 10 nodami i malowaniem att czy zrobisz to paroma linijkami nie ma większego znaczenia. Bardzo dobre nie vfxowe turoriale do houdiniego: http://www.entagma.com/ i oczywiście http://www.tokeru.com/cgwiki/?title=Houdini autorem jest lead czy supervisor z animal logic, który ma obsesje robienia gifów :P
  6. Do tej pory zrobiłem: -wyszukiwanie sąsiadów w sąsiedztwie Moora -boundry conditions -kolorowanie stanów To do: -w tej chwili opóźnianie zmiany stanu jest oszukane należy zrobić to poprawnie -chcę zrobić to bardziej przestrzennie -ponieważ w tej chwili to wszystko jest mega łatwe pewnie dodam animacje przejścia ze stanu w stan -jakiś rendering Hasło: test Vimeo zmieniło zasady i muszę mieć plus żeby dać prywatnego linka :( Jeszcze taki mały screen jak wygląda to w H: Co tutaj się dzieje: 1.Podstawą wszystkiego jest grid 2.Domyślnym stanem jest martwość ;) 3.Grupowanie, posługuje się małą sztuczką najpierw zaznaczam wszystkie primitivy(w bardzo uproszczony sposób można powiedzieć, że Houdini rozumie przez to wszystkie facy, krzywe albo volumy), a potem zaznaczam odznaczam primitivy/facy, które zawierają boundry edges. 4.Tutaj najbardziej upierdliwa część. Gra w życie używa sąsiedztwa Moor'a(https://pl.wikipedia.org/wiki/S%C4%85siedztwo_Moore%E2%80%99a) ponieważ chciałem aby część która jest na krawędzi też uczestniczyła to musiałem się uporać z tym, że niektóre komórki mają dziwnych sąsiadów. Aby nie komplikować bardzo prostego kodu zmiany stanów postanowiłem brzydką część przerzucić gdzie indziej. Co zaowocowało tym, że iteruje się po tablicy za pomocą pętli foreach. Dzięki długość tablicy/ilość sąsiadów nie ma dla mnie znaczenia. Jeśli ktoś by chciał mogę wrzucić kod ale nie ma tu nic ciekawego ;) 5.Teraz maszyna stanów. W tym automacie są tylko dwa. Jeden to żywy. Drugi to martwy. Jeśli komórka jest martwa i ma trzech żywych sąsiadów to ożywa jeśli żywa a liczba sąsiadów jest mniejsza niż 2 lub 3 to umiera. 6.Koloruje facy za pomocą numerów stanów, dzięki czemu kolor jest dowolny. Chyba jeszcze dziś wrzucę małą aktualizację. Czekam na pytani :) Btw. prawdziwy fan zacznie się przy animacji, bo inaczej to jest mega proste.
  7. Tak, więc postanowiłem nieco w ramach zabawy, a trochę edukacyjnie(zarówno dla siebie jak i dla innych) porobić trochę automaty komórkowe. Na pierwszy ogień idzie gra w życie na zasadach Conwaya chyba najbardziej znany automat komórkowy(kolejnym bardzo znanym jest automat reakcji-dyfuzji). Dobra, ale od początku co to automat komórkowy? Za wikipedia możemy powiedzieć(https://pl.wikipedia.org/wiki/Automat_kom%C3%B3rkowy): Co w gruncie rzeczy oznacza możesz zrobić sobie fajne obrazki używając kilku prostych zasad, a nawet to może się do czegoś przydać. Do czego oprócz rozrywki? Automaty komórkowe są używane np. przez biologów do modelowania modelowania różnych układów np. reakcja-dyfuzja była badana przez Alana Turinga, który o ile dobrze pamiętam wymyślił różniczkę na liczenie tego, podczas gdy w dzisiejszych czasach stosuje się w zasadzie zawsze postać automatu komórkowego. Dlaczego? Automaty komórkowe są właściwie idealne do liczenia przez komputer. Przechodząc jednak do gry w życie. Jest to gra stworzona przez Conwaya za pomocą automatów komórkowych. Jedyna interwencja gracza polega na ustawieniu początkowych stanów komórek i obserwowaniu co się dzieje. Co może być całkiem fajną zabawą: Teraz przechodząc do samego mojego wykonania. Będę posługiwał się Houdinim. Czemu? Z trzech powodów po pierwsze to jedyny soft(może podobnie prosto byłoby w XSI) gdzie można zrobić to tak prosto i naturalnie, po drugie to soft jakiego używam na codzień, po trzecie komuś to pomoże w nauce. Za chwilę dodam kolejny post z opisem tego co już zrobiłem.
  8. O ile wiem to technologia na Surface pro 4 jest taka sama. Bawilem sie w wola parku, maja tam chyba z 5/6 wersji. Ogolnie to zastanawialem sie na tym, ale niestety nie dla mnie(za drogi na programowanie i jako dodatkowy komp, a za slaby na symulacje). Niestety mimo, ze bardzo bym chcial studio tez nijak sie dla mnie nie nadaje.
  9. Jak masz czas sie przejsc to w roznych miejscach warszawy sa miejsca gdzie mozna poprobowac np. w komputroniku niedaleko mnie maja.
  10. SYmek a to nie jest tak, że w zastowaniach HPC to daje też tak dobre efekty dlatego, że wektoryzacja nie jest tam opłacalna? Tzn. istnieje tam spore ryzyko, że obliczenia będą nieliniowe i architektura GPU z naciskiem na układy liniowe po prostu się nie sprawdza?
  11. Pff...! Obydwaj nie macie stylu! Nigdy nie zamieszcza sie zadnego namespaca globalnie! Zwalszcza std.
  12. O ile wiem SideFX nie jest spolka akcyjna ;) Poza pod tym linkiem jest chyba najlepszy powod za, ktory mozna ich uwielbiac: https://www.sidefx.com/index.php?option=com_journal&Itemid=213&page=index&journal=default Prawie codziennie jest nowa wersja z bug fixami :D
  13. Teraz: "Che Guevara" autorstwa Jona Lee Andersona, "Jezyk C++: Szkola Programowania", Trygonometria plaska. Z ostatnio przeczytanych: "Krotka historia czasu", "Kwanty: Przewodnik dla zugubionych", "Conan barbarzynca", cos o drogach w sredniowieczu i oswieceniu sie przewinela i "Slownik Pijacki" Tuwima ;)
  14. pobawilem sie chwile gdy robilem cos innego i wyszlo takie cos ;)
  15. Masz jednego noisa ktora dziala na wierzcholki i ktory dziala na osi XYZ jednoczesnie jakbys dal powolnego noisa z malym frequency najpierw osiagnalbys ciekawy ksztalt ktory jest bardziej jak ciecz a potem mozesz dac na to kolejnego noisa ktora dziala wzdloz normalnych i wypycha wieszkolki do przodu. Nie obracaj kulki tez az tak szybko, daj motion blur i lekka przezroczystosc na scianki(mozesz im nadac grubosc i dac drugi kolor z refrakcji np. )
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy