Jump to content

Maciek Jutrzenka

Members
  • Content Count

    1,738
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Maciek Jutrzenka last won the day on September 25 2019

Maciek Jutrzenka had the most liked content!

Community Reputation

707 Excellent

2 Followers

About Maciek Jutrzenka

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. apropos AMD... ogladałem wczoraj na discordzie.. z innymi grafikami.. i no pogrom! Te nowe laptopy prezentują się świetnie... 8 rzdeniowy lapek za 790$ który jest wydajniejszy od PC'towej wersji i7 6 rdzeniowej i am in! Mega ciekaw jestem pozostałych laptopów... no i threadripper 64 rdzenie potęga.. jeden ziomek będzie kupował właśnie z discorda.. zazdraszczam mu xD Więc generalnie Jeśli teraz miał bym coś sugerować to sugerowałbym się wstrzymaniem z zakupem laptopa i poczekał na nowe laptopy z prockami AMD 8 rdzeniowymi + Nvidia GPU RTX 2070
  2. ok. dla przykładu. Zajmuje się projektowaniem felg bespoke. czyli 1 design = 1 klient. Sprawa wygląda tak że jeżeli nie ma danych odnośnie auta a to częsty przypadek.. to trzeba do klienta podjechać tam wszystko pomierzyć i z nim zacząć projektować felgę i tak dalej. co chwila sprawdzać design.. kontaktować się z firmą która to będzie rzeźbić etc. Jest masę spotkań gdzie cały czas trzeba coś zmieniać w projekcie... i tu też nie chodzi o felgi... to samo inne sprawy.. pamiętam jak musiałem projektować pewien element do yachtu.. to też praca była na miejscu musiałem polecieć wejść na yacht pomierzyć wszystko laserowym skanerem. omówić z klientem wszelkie sprawy etc.. i tyle. Takich ludzi jest masę.. po za tym na kanapie wygodnej tak sobie klapnąć czy w jakimś fajnym miejscu se klapnąć jest naprawde fajnie pracować... ja np też bardzo lubie pracować w klubie.. gdzie sobie siadam słucham dobrej muzy.. i sobie robie projekcik. To samo.. jest np... gdy robiłem typowe animacje motion graph.. to też.. był trip do danego studia.. i siedzenie przy stole z całą agencją i robienie szkicu całej animacji i tak dalej pokazywania możliwości etc.. Obecnie.. mam w planach nowy typ workflowu... który będzie polegał na Stacjonarce w domu.. + ipad pro.. jako kontroler.. ale no jeszcze się zobaczy jak to wyjdzie w praktyce testowałem już ten workflow przez microsoft azure VM podczas kilku zleceń kiedy potrzebna była moc obliczeniowa. i było to całkiem spoczko... jedyny problem to licencje w takim wypadku dla tego.. planuje teraz to zbudować bardziej lokalnie. Wszystko zależy czym konkretnie się zajmujesz.. co do interfaceu to ma on ogromne znaczenie... W jednych programach 17 cali wystarcza w zupełności w innych nawet 3 monitory to mało.
  3. z dobrym interfacem który wspiera skalowanie. Naprawdę 17 cali wystarcza. do komfortowej pracy. + masz klawiature numeryczną normalną. Co do intela.. yap.. still the king jeśli chodzi o segment laptopów.. jako iż AMD swoje procki laptopowe ma 1 geenracje do tyłu.. + procesory intela są dużo wytrzymalsze jeśli chodzi o ciągłą pracę, w temperaturze 90C. Programy z dobrym interfacem, Blender, Zbrush, Houdini. Co do tego siedzenia 3D.. i laptopa.. Jest w tym dużo racji.. ale też nie koniecznie wszystko zależy od charakteru danej osoby.. jak i też sprzętu.. Ostatnie 5 Lat badałem ostro temat.. i prawdę mówiąc.. To głównie zależy od sprzętu.. zazwyczaj jest beznadziejny nie wystarczający.. przez co morale spadają + trochę rozpraszające enviro i jest słaba produktywność.. aczkolwiek jeśli rozwiążę się ten problem wybierze dobrą lokacje, jest naprawdę zajebiście. Swojego czasu znalazłem restaurację, która miała 2 stoliki trochę jakby jako vip roomy.. i mega mi się tam pracowało. Co do pracy w terenie czyli siedzimy na szczycie góry albo łące albo polanie... do tego nadaje się tylko macbook pro 16 najnowszy.. z 3 powodów.. 1 najbardziej istotny.. Macbook pro ma 100% wydajności z bateri.. kiedy laptopy z windowsem.. na bateri mają jakieś 30% wydajności, (niechce mi się tłumaczyć why ale chodzi o TDP) powód numer 2... Macbook pro może być zasilany z power banka.. więc kupujesz dużego powerbanka przyklejasz go do ekranu z tyłu i masz przenośną stacje roboczą która może renderować przez 6-8H... bez potrzeby kabla. no i punkt nr.3 czyli ekran.. Macbook pro 16 najnowszy ma 500-600 nitów ekran.. i bardzo dobre powłoki anty refleksyjne.. i kurna to serio dobrze działa... Jest to jedyny laptop jaki znam w którym serio na dworzu.. nawet w słońcu widać elegancko co się dzieje.. Pomijam problem platformy apple i całego fuck festu z racji apple forsowania API metal..
  4. bzdurson.... Mega dużo zależy od pipelineu.. robiłem większe projekty niż niejedno polskie studio na ich flagowych stacjonarkach a ja na laptopie za 500$.. tylko dlatego że używali oni archaicznego workflowu... zresztą kto wie ten wie jakie projekty były robione na jakich szrotowych maszynach.. w polskich studiach jeszcze 2-3 lata temu... Obecnie laptopy są naprawde spoko!.. ogólnie to 6 rdzeniowe laptopy o sensownej konfiguracji kosztują 5-6 tyś.. Dalej płacimy głównie za a) lepszą kartę graficzną b) lepsze wykonanie. jeżeli planujesz renderować na GPU to warto kupić laptopa z RTX 2070.. jeżeli nie planujesz renderować na GPU nie warto iść w 2070.. wystarczy lapek z 2060... prawde mówiąc. co do ramu 32 albo 64 to podstawa... no i dysk SSD. Procesor.. najnowszy od intela 6 lub 8 rdzeniowy. zakładając workflow oparty na Renderingu GPU poszedłbym w te laptopy: https://www.x-kom.pl/p/503020-notebook-laptop-173-dell-inspiron-g7-i7-9750h-32gb-512-win10-rtx-2070-144hz.html https://www.x-kom.pl/p/531658-notebook-laptop-173-acer-helios-300-i7-9750h-32gb-1tb-win10-240hz.html https://www.x-kom.pl/p/507581-notebook-laptop-173-msi-p75-i9-9880h-32gb-2512gb-win10.html
  5. ogolnie to blenderowy viewport na dzień dzisiejszy ma wydajność bliską zbrushu.. to samo sculpt mode... natomiast edit mode.. ma kilka problemów które powoduje że jest niepotrzebnie obliczana kosmiczna ilość danych... i nie jest łatwe to do naprawienia... bo sam kod.. wszystkich operatorów typu transform rotate etc. to 9000 linijek... niby jest ticket: z high priority... ale to wisi już od długiego czasu 😞 https://developer.blender.org/T57936
  6. ja to bym chciał żeby naprawili te gardło które jest obecnie w blenderze a mianowicie.. edycja obiektów o dużej ilości poly..
  7. randomowy selekt + hideing i wygromujesz.. ale no zgadzam sie ze blenderowy system włosów jest mega słaby. i wymaga totalnego refactorka 🙂
  8. te włosy co podlinkowałeś to akurat doysyć proste do ogarniecia.. ale tak Czesanie i cały system hair w blendku wymaga totalnego rewrita... hyba będzie proceduralny z tego co pamietam.
  9. https://www.artstation.com/artwork/YaRxJX mózg rozjebany ten pikatchu jest tak dobry render zrobiony w 2.79
  10. Maciek Jutrzenka

    magazine_2a.jpg

    ta tekstura na która niby symlujuje papier/krede etc.. to totanie nietrafiony temat.. w szczegolności że reszta jest turbo czysta.. materiały na macbooko pro też mega odstają.. drewno na plus. Co do corvetty... niektóre rendery mają ładne kadry.. ale generalnie to oświetlenie mogło by być lepsze według mnie.
  11. to już dawno było w Houdinim... a to w blenderze działa prze genialnie... bo masz VSE + oddzielny kompozytor do każdej sceny.. Ja to najbardziej jestem zainteresowany.. jak wygląda rendering z wykorzystaniem USD.. czy jest dobry referencing i czy geo jest streamowane i czy można dzięki temu instancjować jak w clarisse... czy katanie.
  12. ja to chyba dopiero za 2 tygodnie bede miał czas żeby zainstalować nawet :X
  13. ale przecież layout forum się nie zmienił ;x
  14. hmm ciekawe stwierdzenie mi tam solidnych podstaw nie brakuje bardziej mi brakuje stabilności teraz i wydajności.. bo toole to są i nie mam jakoś tak wrażenia że czegoś mi serio brakuje. jak wleci ten nowy system do dymu i fluidów to będzie spoczko.. ale no wydajność wydajność wydajność to podstawa i stabilność a teraz z tym mega mega słabo.
  15. natomiast inna sprawa z tego co wiem to shotgun jest na pytongu 2... a blender na pytongu 3... i to np było problemem dla niektorych osob
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy