Jump to content

Maciek Jutrzenka

Members
  • Posts

    1,799
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Everything posted by Maciek Jutrzenka

  1. w wersjach 8GB ram... gdzie ludzie robią projekty na 16/32GB ram.. to tak.. ale jak kupisz MBP 32GB ram to powinno być git. ale to też na gwarancji ci raczej powinni wymienić 🙂 ale raczej nie jest to możliwe bo dyski są niby przyspawane.. cały motherboard.
  2. nie pierdyknie. będzie rósł bez końca. jako iż jest limitowany. w pewnym momencie po prostu już owszem nie będzie co kopać. etc... ale jego wartość przez to pójdzie do góry jeszcze bardziej..
  3. są pierwsze leaki... wydajnośc jest naprawdę spoko na poziomie z ryzenami.. ale o dużo mniejszym TDP więc yay! jedyny minus że podobno maksymalnie tylko 32GB ramu.. z drugiej strony tam będą mega szybkie dyski i SWAP na mac'ach ARM działa wyjątkowo dobrze więc kurde sam nie wiem.. GPU dwa razy mocniejsze podobno
  4. warto dodać. o czym mało osób sobie zdaje sprawę i prawie nikt nie rozumie jak duża róznica jest.. ale.. Macbook pro swoją wydajność ma zawsze.. w sensie czy jest podłączony na bateri czy nie.. jego wydajność jest ta sama... laptopy z kartami RTX... tak nie mają. tam jak odłączysz laptopa.. od zasilania.. i będzie pracował tylko z bateri.. to jego wydajność jest tragiczna... i bardzo częsta gorsza.. niż Macbook pro. dodatkową sprawą jest fakt że macbooka pro.. możesz podłączyć do powerbanka.. i używać go w ten sposób.. przez co masz praktycznie nie ograniczone zasilanie.. i starczy na cały dzień ciężkiej pracy.... w Przypadku laptopa z RTX. no bez kontaktu to uja zrobisz za przeproszeniem.
  5. ja i tak teraz głównie Renderuje firmowe sprawy na CPU bo pracuje w 3delight. No ale ta wydajność tych RTX'ów jest przytłaczajaca.. i mam takie kurde.. może bym się przerzucił na rendering na GPU... spowrotem. Obecnie śmigam na lapku z GTX 1070.. i no wydajnościowo to te GPU jest do przeżycia. natomiast Jeśli chodzi o rendering na CPU w 3delight to mam obecnie i7700HQ. 4 rdzenie.. to laptop z ryzenem 5xxx będzie przynajmniej 2-3 razy wydajniejszy. czyli klatki 20 minutowe będą na poziomie 5-10 minut. no i gdyby macbook pro miał wydajność 5XXXX to było by spoko.. bo mi taka wydajność by wystarczyła... z drugiej strony jak sobie pomyśle jaki czas renderingu ma RTX 3070 to jest takie kurde.. PS: cięzkie projekty i tak idą na chmurę bo tam mam czasy 2-4H na klatkę i tutaj nawet ryzen 16 rdzeniowy byłby zawolny.
  6. ogólnie laptopy z RTX 3000 i ryzenami 5XXX to jest sztos do 3D. Wydajność jest już serio na wystarczającym poziomie.. Laptop RTX 3070... ma wydajność PC'towego RTX 2080ti... no to kurna sorry... ale jak komuś mało to musi sobie workflow udoskonalić... CPU też ma zacną wydajność.. co do apple... Obecne M1.. jest spoko... ale nie chciałbym robić na tym 3D.. za 10 tyś. natomiast nadchodzący macbook pro 16.. z nowym M2... może być serio ciekawy... jeśli CPU będzie wydajnościowo na poziomie ryzenów 5XXX to sam osobiście kupie.
  7. Ja nie widze sensu kupowania blaszaka dzisiaj. Jeżeli ktoś renderuje np na GPU... to teraz można kupić laptopa.. z RTX 3070/3080 za 8 tyś.. zł z 32GB ramu.. i to będzie szybsze niż 2080ti.. tak więc tego. 😄 a i CPU 8 rdzeniowy w gratisie. za cene dobrego blaszak będziesz miał 2 niezależne laptopy.. o mocy 2080ti 🙂 gdzie na jedynm robisz robote.. a drugi sobie renderuje etc... I elegancko. Aczkolwiek osobiście czekam bardziej na nowego macbooka pro z ARM. 16'stke... ciekaw jestem co pokażą... jako iż obecnie bardziej renderuje na CPU... 3delight & Houdini.
  8. no tytan pracy 🙂 Ale fajnie że jego prace są satyrą.. fajnie że to załapał.. bo pisałem mu kilka razy kilka lat temu.. żeby był jakiś background za tymi pracami i pewnie sam też do tego doszedł że w ten sposób nada temu wartość.
  9. eevee dostał cryptomatte srogo! jeszcze jakby dostał GI z hardwerowego RT było by super... natomiast to co mnie najbardziej cieszy... to Te nody które wchodza w 2.92... bardzo możliwe że w następnych wersjach będzie można w końcu wczytywać chmure punktów alembica z attrybutem orient... i scatterować sprawy. i w ten sposób będzie można przenosić instancje z Houdiniego czy innych programów 😄
  10. a blender wspiera jeszcze archaicznego W7? i kartę GTS 450?
  11. blender + lux render
  12. xD No przy pierwszym nodevember miałem takie.. dobra miej wiecej kumam i jeszcze ogarniam.. ale przy tegorocznym to mam takie.. welp.. to powinno być na rozmowie o prace jako TD.. od shaderów
  13. Ja mama kupiony dysk który podłączam raz na jakiś czas.. i przerzucam na niego istotne projekty. i potem dysk ten ląduje w bezpieczne miejsce. Najbardziej istotne projekty jakie zrobiłem trzymam w chmurze. u appla.
  14. owszem w houdinim dłużej się cos ustawia.. ale jest dużo łatwiej to art directować no i zrobisz raz... i potem już zajmuje to kilka sekund. zrobisz typ eksplozji.. zapisujesz sobie ją jako nowego toola... i pajdu.. potem jest tylko.. dobra to dajcie tą i ta eksplozje tu i tam.. i gotowe..
  15. Szymczak skubaniem ma do tego dostęp 😄 i mówi że zajebiste!
  16. nowy layout na mega plus teraz jak sobie już właczyłem spowerotem 😄 dark mode to jestem happy 😄
  17. ja wlasnie myslalem tez ze cos sie popsuło albo awaria serwera ino ten biały tragedia.. troche... dajcie spowrotem czarny 😄 albo chociaż opcje na niego. albo taki szarawy motyw... w odcieniach starego deviant art 😄
  18. Renderujesz na windowsie? 🙂 to współczuje bo Windows nie ogarnia 64 threadrippera 🙂 trzeba jakieś pathe instalować ale to i tak słabo daje.
  19. cycles 1-2 minuty GTX 1070 w laptopie z i7 7700HQ. bez denoisingu bo jednak takie szczotkowane aluminium w denoisie ginie troche
  20. wiecie co.. nie no to nawet nie chodzi o skilla.. tylko po prostu.. Blender pozwala na szybsze iteracje. Wczoraj w nocy stwierdziłem że sobie wyrenderuje Koło które wymodelowałem.. i siedziałem nad tym z 4H + Render Man.. i no jako tako wyszedł mi nawet fajny render... Po czym stwierdziłem że teraz spróbuje w Blenderze.. i dosłownie.. w 18 minut zrobiłem fajne ujęcie ( a tam tylko stilla) z mega fajnymi refleksami i wzsystkim dużo fajniejszym materiałem etc... Więc po prostu... o ile Houdini jest super... do robienia skomplikowanych spraw. gdzie coś względem czegoś ma się dziać czy skomplikowanych FX'ów... Tak w Łapaniu fajnegoo moodu fajnego oświetlenia jest tragedią... niby nowy system LOP ma to zmienić i jest dużo usprawnień ale jeszcze tego nie testowałem. CAM1 0001-0120.mp4
  21. w ogóle ile kroć muszę korzystać z czegoś innego niż Cycles do renderingu.. np Renderman.. albo 3delight... czy cokolwiek co ma te ubershadery.. to dostaje szewskiej pasji.. wszystko tam jest tak kosmicznie spartolone.. i nie wiem jak ludzie mogą tego korzystać.. zamiast wszystko oprzeć na vectorach i floatach to tam są jakieś ich własne sockety które jak nie przewidzieli że chcesz coś zrobić to nie zrobisz.. masakra.
  22. ja nie mówię że maya zła mówie tylko że raczej nie dostanie tego szybko.. bo tam są inne priorytety 😄 to miałem na mysli. Co do samego Blendera.. program jak program.. wszystko ma swoje plusy i minusy. Ale jest jeden ficzer który sprawia że dla mnie Blender jest 10 lat przed wszystkimi. Mianowicie Viewport połaczony z IPR'aem i jak dobrze to działa.. ile kroć muszę coś wyrenderować w Houdinim to łapie się za głowę jak tragicznie to działa. Ludzie tego nie czują np aż tak bardzo bo zazwyczaj pracuja na 2 monitorach.. i wtedy to aż tak tragicznie nie wypada.. ale jak się pracuje na laptopie czy 1 monitorze.. to przepaść jest kosmiczna. no ale blender za to possysa w wielu innych aspektach więc no niemożna mieć wszystkiego..
  23. no takie nowinki techniczne to wiadomo że w blenderze będą najszybciej poza houdinim.. Maya to pewnie za 2-3 lata xD jak któreś studio udostępni swój kod xD
  24. swoją drogą ciekawa sprawa.. ale np.. moje projekty z Blendera.. np dostają dużo więcej likeów.. niż moje projekty z Houdiniego.. tzn jest tak 50/50... trzy pracki z Houdini + Clarisse.. miały ponad tysiąc wyświetleń etc... Natomiast Blenderowe projekty mają poniżej tysiaka... Ale teraz niedawno w ciągu 2 tygodni wrzuciłem nowy projekt czysto z Houdiniego który pod względem technicznego skomplikowania był jednym z najbardziej skomplikowanych... i dostał najbardziej zawansowany breakdown jaki zrobiłem.. no i efekt jest taki że ma mniej lików... niż dwie animacje które zrobiłem na kolanie swojego czasu w blenderze.
  25. spoko nie martwcie się xD ludzie którzy ogarniają Houdiniego przez kilka lat.. po wydaniu nowej wersji czuja sie tak samo xD
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy