Jump to content

Recommended Posts

  • KLICEK featured this topic

To chyba jakaś technologia obcych.. Ciekawe czy umiał bym zrobić coś poza instalacją..

W czym to jest renderowane? W Houdini COre?

 

A te clothy... MD może się schować i nie wychodzić przez kilka następnych lat..

 

Chyba znowu ściągnę PLE, nagram odpalę i wyłączę 😉

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Moja przygoda z Hudym zaczęła się z 3 lata temu. Zainstalowałem, włączyłem i wyłączyłem. W międzyczasie podrapałem się po głowie i miałem podobną reakcję do tego gościa: 

 

  • Like 2
  • Haha 4
Link to post
Share on other sites

Za kazdym razem jaram sie jak to fajnie wyglada a zaraz potem mysle sobie jakim jestem magikiem jak idzie o nody i... nawet nie instaluje.
Ale zawsze mnie korci.
Ale nie instaluje.
Ale... Moze tym razem?

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, ArnoldSzczesliwy said:

pane po co Ci ten hołdini w blenderze to samo i za darmo 

ano co racja to racja ale za skilla w hudym lepiej płacą i bardzo mała szansa że ktoś cię zastąpi 😛

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

swoją drogą ciekawa sprawa.. ale np.. moje projekty z Blendera.. np dostają dużo więcej likeów.. niż moje projekty z Houdiniego.. tzn jest tak 50/50... trzy pracki z Houdini + Clarisse.. miały ponad tysiąc wyświetleń etc... Natomiast Blenderowe projekty mają poniżej tysiaka... Ale teraz niedawno w ciągu 2 tygodni wrzuciłem nowy projekt czysto z Houdiniego który pod względem technicznego skomplikowania był jednym z najbardziej skomplikowanych... i dostał najbardziej zawansowany breakdown jaki zrobiłem.. no i efekt jest taki że ma mniej lików... niż dwie animacje które zrobiłem na kolanie swojego czasu w blenderze.

Link to post
Share on other sites

Nie sugerowałbym się specjalnie lajkami jako wyznacznikiem czy praca jest dobra czy nie... To już chyba kwestia odbiorców- za tą samą pracę w jednej grupie dostałem 37 lajków, w drugiej 340 mimo zbliżonej ilości członków 😮 W zasadzie tak samo sprawa się ma z np. artstation- kompletna loteria czy ktoś zauważy Twoją pracę czy nie.

Link to post
Share on other sites

Nie ma się czemu dziwić bledner ma nieporównywalnie większe grono użytkowników które jest też bardziej aktywne w social mediach, jak niedawno byłem gościnnie w Krakowskiej akademii filmowej to jedna osoba i to jeszcze kobieta na planie sobie coś w blednerku renderowała w międzyczasie, przy rozmowie z ludźmi z reżyserii to też blender padał od nich kilka razy tak jakby grafika 3D = blender 🙂 Aż vfx supervisor się zdenerwował i powiedział bledner, maya jeden uj program do 3d ogólnie 🙂 Ale mają tam macki w pracowni więc wiadomo, że nie 3ds max 🙂

Link to post
Share on other sites
On 10/4/2020 at 2:51 PM, Maciek Jutrzenka said:

swoją drogą ciekawa sprawa.. ale np.. moje projekty z Blendera.. np dostają dużo więcej likeów.. niż moje projekty z Houdiniego.. (...)

Moze po prostu jestes ch...owy w Houdinim a blendrze juz nie 😜

  • Haha 2
Link to post
Share on other sites

wiecie co.. nie no to nawet nie chodzi o skilla.. tylko po prostu.. Blender pozwala na szybsze iteracje. Wczoraj w nocy stwierdziłem że sobie wyrenderuje Koło które wymodelowałem.. i siedziałem nad tym z 4H + Render Man.. i no jako tako wyszedł mi nawet fajny render... Po czym stwierdziłem że teraz spróbuje  w Blenderze.. i dosłownie.. w 18 minut zrobiłem fajne ujęcie ( a tam tylko stilla) z mega fajnymi refleksami i wzsystkim dużo fajniejszym materiałem etc... Więc po prostu... o ile Houdini jest super... do robienia skomplikowanych spraw. gdzie coś względem czegoś ma się dziać czy skomplikowanych FX'ów... Tak w Łapaniu fajnegoo moodu fajnego oświetlenia jest tragedią...

niby nowy system LOP ma to zmienić i jest dużo usprawnień ale jeszcze tego nie testowałem.

Edited by Maciek Jutrzenka
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Cóż widać że ktoś u nich w firmie jakiś czas temu powiedział "Panowie idziemy w gry... Hollywood to już przezytek, mało nowych klientów, lockdowny, filmów prawie nie kręcą.. gry dłubią po domach, niedługo przegonią na dniach hollywood,  i zostaniemy na lodzie,widzieliście Cyberpunka i ich budżet? A w grach rządzi 3ds max, i oni wygrają.. więc  tam potrzeba skupic nasze cele, i dostosować się do tej branży. I Tak, to już nie jak z armatą do komara" 

Widać tez że robią wszystko by pokazać że FumeFX jest gorszy, i starają się tez zastąpic MD, Chociaz w przeciwieństwie do tego co ktoś powiedział wyżej, do MD to jeszcze daleko. Widać po dziwnym zachowaniu tkanin w ruchu, w MD to jest wyższa liga. Ale z tym FumeFX i Realflowem to walczą sprawnie. Chociaż pewnie podobny efekt uzyskałbym 5x szybciej w 3ds Max 2021 + Fume 5/Realflow 10 niż w Hudym jesli o ogień, dym i wodę chodzi. Nawet te koraliki by sprawnie w RealFLow się symulowało, ale ciekawe która symulacja obliczyłaby się pierwsza. RF fajnie wspomaga się GPU. 

Tak czy siak, szkoda ze ekipa programistów 3ds max w Autodesk nie ma takiego potencjału programistycznego jak ekipa od Hudego.. Nie wiem czy chodzi o zdolności ogarniania C++/Pythonów czy o ilość ludzi pracujących nad kodem. Ale sądząc po aktualizacjach Hudego z numerku na numerek wyglada jakby nad nim pracowało 300-500 ludzi(mistrzów kodu)... Nad Maxem nie wiem.. ze 80-100? 




 

Link to post
Share on other sites

owszem w houdinim dłużej się cos ustawia.. ale jest dużo łatwiej to art directować no i zrobisz raz... i potem już zajmuje to kilka sekund. 

zrobisz typ eksplozji.. zapisujesz sobie ją jako nowego toola... i pajdu.. potem jest tylko.. dobra to dajcie tą i ta eksplozje tu i tam.. i gotowe.. 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy