Jump to content

Monio

Members
  • Content Count

    4,417
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    19

Monio last won the day on March 10 2014

Monio had the most liked content!

Community Reputation

3,145 Excellent

3 Followers

About Monio

  • Rank
    Zbrush Fanboy
  • Birthday 09/03/1988

City (optional)

  • Miasto
    Warszawa

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Przez ten czas na development Hudego wydano setki milionów dolarów. Na blendera kilka milionów. edit: Zagalopowałem się. Na majkę i maxa wydano ponad miliard dolców. Houdini ma malutką popularność w porównaniu do Autodeski. Tak czy inaczej Blender rozwija się najszybciej ze wszystkich pakietów pochłaniając ułamek kosztów developmentu Autodesku czy SideFX.
  2. https://developer.blender.org/T70240 Weld Modifier prawdopodobnie będzie w 2.82. Campbell napisał na blender.chat że to jest target. Nareszcie.
  3. Nie mam doświadczenia z Armory3D ale siedzę trochę w gamedevie więc taka rada - Wybierz silnik który ma największy support. Gamedev to rozwiązywanie problemów 24/7. Armory to jeden ziomek, jak mu się odwidzi albo coś stanie to projekt umiera. Jest też mniejsza szansa że gość będzie miał czas zająć się twoimi problemami. Godot ma całe community developerów i rozwija się bardzo aktywnie.
  4. Zależnie od sceny. Jak masz jedną sferkę z materiałem proceduralnym i włosami to zysku nie będzie w ogóle. Rdzenie RT to sprzętowa akceleracja intersekcji promieni z trójkątami. Zysk będzie tym większy im więcej geometrii jest na scenie. Jakby podsumować wszystkie możliwe scenariusze to pewnie dostalibyśmy widełki od 0% do 300% lub więcej. Jeszcze kilka miesięcy developmentu zanim benchmarki będą miarodajne.
  5. Te granty nie działają jak akcje spółki. Korporacje nie mogą wymusić na BF żadnych rzeczy który BF nie chciałoby robić. Ton wcześniej ugaduje z tymi sponsorami na co pójdzie kasa, jeśli to pasuje sponsorowi to daje grant, jak nie pasuje to grantu nie ma, easy as that. Na pewno kasa od NV pójdzie na obsługę CUDA/ OptiX / RTX w Cyclesie i Eevee. Zakładam że część pójdzie też na przeportowanie blendera na Vulkana na czym zyskają nie tylko właściciele kart od NV.
  6. Mapowanie Box będzie miało podobnie ułożoną teksturę co projekcja box (tri-planar) ale będą seamy. Nie da się zrobić UV z Tri-Planar mappingiem z płynnym przejściem bo to jest efekt shaderowy oparty o pozycje i normale vertów.
  7. Na blogu developerów Blendera pojawił się wpis prezentujący powstające narzędzia do animacji 2D w Blenderze 2.8. Warto dodać że modernizacja Grease Pencil jest połączona z pracą nad "Hero"- nowym otwartym filmem animowanym Blender Animation Studio. Dzięki temu możemy spodziewać się dopracowanych funkcji przetestowanych w produkcji. Wpis o narzędziach: http://code.blender.org/2017/12/drawing-2d-animation-in-blender-2-8/ Więcej o Hero: https://cloud.blender.org/p/hero/
  8. Może zwiększ ilość transparent bounces w Render > Light Path
  9. To tylko twoje wrażenie wynikające z braku rozeznania w temacie i wiedzy jak wygląda software development. Założenia 2.8 są dokładnie ustalone już od dawna i dostępne do wglądu publiki. Tylko trzeba wiedzieć gdzie szukać i rozumieć co się czyta, to w większości bardzo techniczne informacje. Nie podałeś żadnego przykładu ograniczonej funkcjonalności 2.8, bo taki jak na razie nie istnieje. Idee które stoją za tym projektem to rozszerzenie funkcjonalności i zdjęcie limitacji które w ostatnich latach hamowały rozwój blendera na wielu płaszczyznach. Jedyne co jest niewiadomą to jak końcowo od strony UI będą wyglądały toole do tych usprawnionych i nowych funkcji. Rzecz w tym że takie rzeczy robi się o wiele później w procesie developmentu a jak funkcjonalność będzie już zatwierdzona, to można je dowolnie zmieniać i poprawiać. Nie zaczyna się budowy domu od wybrania modelu klamek. Prototypy fragmentów UI są już robione, to będzie iteracyjnie poprawiane jeszcze przez wiele wydań 2.8. https://wiki.blender.org/index.php/Dev:2.8/ Tu znajdziesz wszystko na temat 2.8. To zdanie jest po prostu głupie, Dunning–Kruger effect . Ludzie z BF dokładnie wiedzą jak działa blender, pracowali przy najbardziej wymagających projektach jakie powstały w tym sofcie, znają jego limitacje jak nikt inny, wiedzą jak je naprawić, mają na to plan i nieustannie działają. Oni wiedzą co chcą stworzyć tylko to jest poza zakresem pojmowania 99,99% użytkowników tego softu. Jak chcesz mieć obrazek jak będą wyglądać ikonki w 2.8 to wróć za rok. Na razie zostaw rozkminianie ludziom którzy napisali trochę więcej programów do 3D niż ty.
  10. alex3d- Będą overridy per kolekcja, w której możesz mieć jeden lub więcej obiektów, więc nic nie tracisz. Maciek Jutrzenka - Jaka ku**a ograniczona funkcjonalność?
  11. alex3d - Beta 2.5 o której piszesz była upubliczniona już w bardzo zaawansowanym stadium i same zmiany miały dużo mniejszą skalę niż przy 2.8. Nigdzie nie pisałem że draw modes bedą działały tak samo jak teraz. Wiemy że nie będą ale wireframe, solid view czy cyclesowy material preview powrócą w przyszłości. Jak pisałem, jest bardzo wcześnie. Na razie pracują jeszcze na bebechach kodu wyświetlania, do tego w niepełnym składzie / mocy bo jeszcze kończą 2.79. To gdzie i jakim guzikiem będzie się przełączało na widok siatki będzie rozkminiane później jak będą mieli już gotową bazę. https://code.blender.org/2017/05/viewport-past-present-and-future/
  12. Draw modes nie są jeszcze zaimplementowane. Na pewno nie bedzie tak że przy przełączeniu na cyclesa będzie cały czas działał render, przecież z tego nie dałoby się korzystać. Wyluzujcie. Najazd na Dalai bezpodstawny na maksa. Gość teraz ogarnia o wiele bardziej złożony projekt i poświęca temu maksimum uwagi. Bez niego Eevee i usprawnienia viewportu nie stałyby sie rzeczywistością. Jak nie jesteście gotowi na testowanie rozgrzebanego 2.8 to poczekajcie z ocenisniem do końca roku czy początku nastepnego bo wtedy ma wyjść dopiero BETA. To że teraz można w ogóle tego builda uruchomić i testować to tylko dobra wola developerów i świetna organizacja projektu.
  13. Jak blender miałby zgadnąć który z typów merge/collapse chcesz odpalić? Sam Collapse jest też pod Xem. Blender zapamiętuje ostatnio wybraną operacje wiec zatwierdzasz to jednym kliknięciem. Zlepianie vertów o to w blenderze tryb ktory działa ze wszystkimi toolami. Mesh > AutoMerge editing. Jesli chcesz dociągać verty to musisz ustawic snapa do vertów oczywiście.
  14. Zajebiste. Czekałem na takiego toola, chciałem nawet sam zacząć pisać ale przerosło to moje pythonowe skille na tamten czas. Kupuje niebawem. Rendery też bardzo zacne.
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy