crack Napisano 10 Grudzień 2007 Napisano 10 Grudzień 2007 Angielskiego do końca nie znam, ale coś kombinowałem z tym tutkiem i nie wychodziło, jakby ktoś nie miał co robić i wie jak to zrobić, mógłby przetłumaczyć go lub opisać po swojemu. Takie małe marzenie. Na początku zabawy z 3d jest cholernie ciężko nie wszystkie tutoriale wychodzą, nie wiem co robić, przecież nie będę cały czas robił tych najprostszych tutoriali ;[ pufffffff Link do tutoriala http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/max/caustics/index.html
Tomala Napisano 10 Grudzień 2007 Napisano 10 Grudzień 2007 Mógłbyś chociaż napisać w którym punkcie stanąłeś albo myślisz że źle coś zrobiłeś. Generalnie to na początek trzeba zrobić scenkę testową i jak renderujesz w mental rayu to bardzo ważna jest skala obiektów bo nie zobaczysz efektu kaustycznego jak scena będzie miała kilometr szerokości i dwa długości. Stwórz boxa(1x1x1) i przekonwertuj go do editable poly następnie dodaj do niego modyfikator normal ponieważ akcja będzie się działa w jego wnętrzu i chcemy żeby normale polygonów boxa były zwrócone do środka. Potem stwórz boxa który bedzie robił za jedną z trzech lamp. Przekonwertuj do editable poly i nałuż na niego zwykły szary standard material. Teraz przejdź do edycji polygonów tego boxa i zaznacz dolny polygon. Mając go zaznaczonego otwórz material editor (M) i na nowej próbce ustaw diffuse colour na biały i self illumination colour na biały. Kliknij na assign material to sellection a materiał zostanie przypisany do zaznaczonego spodniego polygona boxa. Teraz stwórz światło free area i ustaw je tak jak na obrazkach (dodawaj je w oknie top). W opcjach swiatła(general parameters ustaw targeted a w zakładce area light parameters dostosuj rozmiar powierzchni światła do boxa. Ok teraz zaznacz boxa robiącego za światło i światło free area wraz z targetem i skopiuj je żeby mieć trzy egzemplarze w scenie (po zaznaczeniu wciśnij shift i przesuń w bok). Zrób jeszce powierzchnię wody czyli plane z dosyć gęstą siatką powiedzmy 15x15 i dodaj do niego mod noise i zaznacz opcję fractal oraz ustaw wychylenia dla wszystkich osi ale głównie dla osi Z żeby nadać falom wysokości. Dodaj jescze mod turbo smootch żeby wygładzić fale. W edytorze materiałów kliknij na standard i wybierz new>raytrace i ustaw wszystko tak jak na obrazku i przypisz materiał do plane'a. Reszta tak jak na obrazkach. Zmień renderera na mental ray (F10 zakładka common zjedź na sam dół i przy assign renderer kliknij na kwadracik z ... i wybierz mentala.) Teraz przejdź do zakładki indirect illumnination i zaznacz wszystko tak jak na obrazkach. Pozostaje jeszcze stworzyć światło mr area omni po środku sceny i wyłączyć mu cienie a potem kliknij na nie prawym i odznacz affect specular i affect diffuse. Znowu kliknij prawym na to światło i tym razem wybierz parameters czy tam object parameters i przejdź na zakładkę mental ray i zaznacz generate caustic. Gotowe, reszta to już zabawa z ustawieniami fotonów dla efektu kaustycznego w opcjach renderera na zakładce indirect illumination> caustic and global illumination(GI)> light properties>average caustic photons per light. Albo w opcjach światła pod pozycją mental ray indirect illumination. I ucz się angielskiego.
Rekomendowane odpowiedzi