Napisano 10 Grudzień 200717 l Witam! Od wczoraj posiadam 3d studio maxa 2009, postanowiłem zacząć robić tutoriale z tej strony, zacząłem od tego : http://www.max3d.pl/tut.php?id=142 Wszystko pięknie ładnie. Zrobiłem felgę, oponę, oteksturowałem oponę. I tutaj zaczynają się problemy, w mtl library w/g tutka powinienem mieć gotowe materiały, a dokładnie reflection_Chromic, jednak moje mtl library, jest puste. Gdzieś w internecie znalazłem że można ściągnąć paczkę z materiałami ze strony Autodeska, jednak przeszukałem tę stronę i nie znalazłem nic. Mógłby ktoś być tak miły i pomóc początkującemu podając linka, wysyłając na maila(glapek(at)gmail.com) tę paczkę?? Jeśli to nie możliwe to chociaż, żeby ktoś mnie nakierował jak utworzyć podobny materiał?? Razem z 3ds maxem mam mental raya, ta informacja myślę, że się może przydać :D Z góry dziękuje i pozdrawiam. Glapek
Napisano 11 Grudzień 200717 l Po pierwsze na 100% nie masz maxa 2009 a z materiałami to jest tak że od wersji 9 maxa biblioteki materiałów są domyślnie odczytywane z moich dokumentów ale ich tam nie ma są w folderze głównym maxa>matlibs bodajże i albo zmień ścieżki albo przerzuć biblioteki tam gdzie szuka ich max. czyli do folderu maxa w moje dokumenty.
Napisano 11 Grudzień 200717 l Wielki dzięki za pomoc o to właśnie chodziło :D Z tym maxem rzeczywiście pomyliło mi się nie mam 2009 tylko 9 :D
Napisano 24 Luty 200817 l Mam ten sam problem z tym, że po zmianie ścieżki jest trochę map z tym, że za cholerę nie mogę tam znaleźć reflection_chromic... Nie dało by się zamieścić tego pliczku na jakimś serverze powiedzmy rapidshare ?
Napisano 24 Luty 200817 l Lotek napisał: Nie dało by się zamieścić tego pliczku na jakimś serverze powiedzmy rapidshare ? Nie, nie dałoby się
Napisano 24 Luty 200817 l glapek napisał: Jeśli to nie możliwe to chociaż, żeby ktoś mnie nakierował jak utworzyć podobny materiał?? Bardzo proszę o Linki.... Tutki, lub cokolwiek co może mnie naprowadzić na dobrą "scieżkę".
Napisano 24 Luty 200817 l Akurat masz szczęście i jpga potrzebnego do stworzenia tej mapy znajdziesz w google: http://www.bitmanagement.com/developer/contact/examples/texcoordGen/chromic.jpg Co do materiału to jest to standard z cieniowaniem anisotropic, specular level-90, glossines-40, anisotropy-50, Ambient czarny, diffuse: R-124, G-124, B-niespodzianka-124 A obrazek wrzucasz do kanału reflection na zakładce maps i ustawiasz na 100 zresztą domyślnie tak będzie ustawione po wrzuceniu obrazka. Chyba więcej nie trzeba pisać chociaż mogłem coś pominąć.
Napisano 25 Luty 200817 l Dziękuje ;). Pozytyw wielki dla ciebie... W końcu się udało wiem, że to nie jest "pro" ani nic w tym stylu, ale jestem dumny z siebie ;d. Zdjęcia są na dole z tym, że muszę jeszcze zrobić bieżnik i poprawić dwa ramiona które nie idą w tą stronę co trzeba.
Napisano 25 Luty 200817 l Lotek tak się nie robi materiału chromu. Materiał chromu powinien mieć właściwości takie jak chrom nie sam kolor. Najprościej byłoby chyba zrobić materiał który miał by odpowiednie dla metalu cieniowanie i odbijałby otoczenie jak chrom. Najważniejsze w takich materiałach jest właśnie to żeby miało się w nich co odbijać a z białym tłem to nie zaszalejesz. Ja się za bardzo na renderingu i takich materiałach nie znam ale jest pełno tutoriali w sieci o tworzeniu materiałów metalu , chromu itp.
Napisano 25 Luty 200817 l Znalazłem Tutek i dosyć szybko i sprawnie mi to poszło... Co sądzisz o tym ? (Mały offtop zrobiłem z tego tematu, ale chciałbym już zakończyć ten problem). [Edit] W sumie to światło które odbija chrom wyszło mi trochę za ciemne (przynajmniej według mnie) podkręciłem trochę Output Amount i wyszło mi takie cuś
Napisano 25 Luty 200817 l A w czym renderowane? w mentalu? Mógłbyś zrobić lepsze studio żeby np. felga miała na czym stać i żeby za nią było jednolite tło z jakimś przejściem delikatnym. Wtedy dodaj GI do renderingu żeby nie było tak ciemno i zmniejsz minimalnie reflection bo trochę za bardzo się wszystko odbija w tej feldze. No a potem przydało by się wymodelować lepszą felgę i oponę i będzie całkiem dobrze. Może widziałeś tutek zgreda ale jak by co to wrzucam linka: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=44819
Napisano 25 Luty 200817 l Renderuje w mentalu. Dzisiaj już nie mam zbytnio czasu ani siły , ale jutro się jeszcze pobawię, edytne posta i pokaże co mi się tam uda zrobić. Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc Tomala.
Napisano 27 Luty 200817 l Wczoraj jakoś nie mogłem się za to zabrać, ale dziś... cud miód ;> Co prawda muszę się jeszcze pobawić z oświetleniem sceny... zresztą na dole render.
Napisano 27 Luty 200817 l Już jest o niebo lepiej jeszcze oświetlenie dopracować i będzie git. Możesz oświetlić scenę mapą hdri i daj więcej sampli antyaliasingu bo to co się odbija w feldze strasznie postrzępione. No to teraz trzeba zrobić furę bo felgi najlepiej się prezentują tam gdzie ich miejsce. :D
Napisano 7 Marzec 200817 l Jaaaaa nie wierze :D Lotek :) Odezwij sie to pogadamy sobie, na temat tej felgi itp.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto