Skocz do zawartości

3ds max 9, felga, brak materiałów


Gość glapek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Od wczoraj posiadam 3d studio maxa 2009, postanowiłem zacząć robić tutoriale z tej strony, zacząłem od tego :

http://www.max3d.pl/tut.php?id=142

Wszystko pięknie ładnie. Zrobiłem felgę, oponę, oteksturowałem oponę. I tutaj zaczynają się problemy, w mtl library w/g tutka powinienem mieć gotowe materiały, a dokładnie reflection_Chromic, jednak moje mtl library, jest puste. Gdzieś w internecie znalazłem że można ściągnąć paczkę z materiałami ze strony Autodeska, jednak przeszukałem tę stronę i nie znalazłem nic.

Mógłby ktoś być tak miły i pomóc początkującemu podając linka, wysyłając na maila(glapek(at)gmail.com) tę paczkę??

Jeśli to nie możliwe to chociaż, żeby ktoś mnie nakierował jak utworzyć podobny materiał??

 

Razem z 3ds maxem mam mental raya, ta informacja myślę, że się może przydać :D

 

Z góry dziękuje i pozdrawiam.

Glapek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Po pierwsze na 100% nie masz maxa 2009 a z materiałami to jest tak że od wersji 9 maxa biblioteki materiałów są domyślnie odczytywane z moich dokumentów ale ich tam nie ma są w folderze głównym maxa>matlibs bodajże i albo zmień ścieżki albo przerzuć biblioteki tam gdzie szuka ich max. czyli do folderu maxa w moje dokumenty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem z tym, że po zmianie ścieżki jest trochę map z tym, że za cholerę nie mogę tam znaleźć reflection_chromic... Nie dało by się zamieścić tego pliczku na jakimś serverze powiedzmy rapidshare ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to nie możliwe to chociaż, żeby ktoś mnie nakierował jak utworzyć podobny materiał??

 

Bardzo proszę o Linki.... Tutki, lub cokolwiek co może mnie naprowadzić na dobrą "scieżkę".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat masz szczęście i jpga potrzebnego do stworzenia tej mapy znajdziesz w google:

http://www.bitmanagement.com/developer/contact/examples/texcoordGen/chromic.jpg

Co do materiału to jest to standard z cieniowaniem anisotropic,

specular level-90,

glossines-40,

anisotropy-50,

Ambient czarny,

diffuse: R-124, G-124, B-niespodzianka-124

A obrazek wrzucasz do kanału reflection na zakładce maps i ustawiasz na 100 zresztą domyślnie tak będzie ustawione po wrzuceniu obrazka. Chyba więcej nie trzeba pisać chociaż mogłem coś pominąć.

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje ;). Pozytyw wielki dla ciebie... W końcu się udało wiem, że to nie jest "pro" ani nic w tym stylu, ale jestem dumny z siebie ;d.

 

Zdjęcia są na dole z tym, że muszę jeszcze zrobić bieżnik i poprawić dwa ramiona które nie idą w tą stronę co trzeba.

 

udanafelgaio0.jpg

udanafelga2ox6.jpg

udanafelga3ms2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lotek tak się nie robi materiału chromu. Materiał chromu powinien mieć właściwości takie jak chrom nie sam kolor. Najprościej byłoby chyba zrobić materiał który miał by odpowiednie dla metalu cieniowanie i odbijałby otoczenie jak chrom. Najważniejsze w takich materiałach jest właśnie to żeby miało się w nich co odbijać a z białym tłem to nie zaszalejesz. Ja się za bardzo na renderingu i takich materiałach nie znam ale jest pełno tutoriali w sieci o tworzeniu materiałów metalu , chromu itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem Tutek i dosyć szybko i sprawnie mi to poszło...

 

chrom1cn6.jpg

 

Co sądzisz o tym ? (Mały offtop zrobiłem z tego tematu, ale chciałbym już zakończyć ten problem).

 

[Edit]

 

W sumie to światło które odbija chrom wyszło mi trochę za ciemne (przynajmniej według mnie) podkręciłem trochę Output Amount i wyszło mi takie cuś

 

chrom2hn4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w czym renderowane? w mentalu? Mógłbyś zrobić lepsze studio żeby np. felga miała na czym stać i żeby za nią było jednolite tło z jakimś przejściem delikatnym. Wtedy dodaj GI do renderingu żeby nie było tak ciemno i zmniejsz minimalnie reflection bo trochę za bardzo się wszystko odbija w tej feldze. No a potem przydało by się wymodelować lepszą felgę i oponę i będzie całkiem dobrze. Może widziałeś tutek zgreda ale jak by co to wrzucam linka:

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=44819

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renderuje w mentalu. Dzisiaj już nie mam zbytnio czasu ani siły , ale jutro się jeszcze pobawię, edytne posta i pokaże co mi się tam uda zrobić. Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc Tomala.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już jest o niebo lepiej jeszcze oświetlenie dopracować i będzie git. Możesz oświetlić scenę mapą hdri i daj więcej sampli antyaliasingu bo to co się odbija w feldze strasznie postrzępione.

No to teraz trzeba zrobić furę bo felgi najlepiej się prezentują tam gdzie ich miejsce. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności