Napisano 18 Grudzień 200717 l Poszukuje pomocy, tutów odnośnie modelowania wizek, czy inaczej obiektów architektonicznych. Interesuje mnie oświetlenie danej sceny, oraz odpowiednie operowanie renderem w celu uzyskania realistycznego efektu. Jaki render będzie najlepszy? Oraz takie małe pytanie, robienie coś w jakimś renderze to ustawianie "opcji" tekstury tak, by dała najlepszy efekt?
Napisano 18 Grudzień 200717 l coz w przypadku renderowania to w dziale video tutoriale jest moj tutorial o mental ray'u magicznego przepisu na piekny render w nim nie ma ale dobrze wyjasnione parametry tego rendera wiec po obejrzeniu tego wystarczy ruszyc glowa co ustawiac by bylo dobrze.
Napisano 19 Grudzień 200717 l tutki trutki i ...tutki:) zawsze tez mozna sobie koopic exteriory jakies z evermotion:) i poogladac ustawienia...co i jak
Napisano 19 Grudzień 200717 l I naprawde fajnie by bylo jakbys nauczyl sie odpowiednio nazywac tematy :) Nie chce jakos marudzic, ale ostatnie pare twoich tematow zbiera sie w jeden "czy ktos moglby mnie nauczyc wszystkiego o wizkach i pomogl znalesc prace?" Pokaz ze cos sam robisz, wrzuc chociaz 1 wizke, wtedy bedzie wiadomo w czym ci pomoc i jak pokierowac. Za kursy "od zera do bohatera" placi sie calkiem spora kase, wiec jak chcesz takowego, moze pomysl o korepetycjach :) tak czy siak, powodzenia.
Napisano 19 Grudzień 200717 l Jak chcesz koniecznie robic wizki obiektów architektonicznych to oprócz realistycznego światła zainteresuj się ogolnie architekturą, czytaniem rysunków arch., nazwami elementów baudynku itp. Mówię to bo wiem jak ciężko się współpracuje z osobą nie znającą tematu. Zamiast nazwać jednym słowem jakiś element budynku trzeba kilkoma zdaniami naprowadzać i językiem potocznym tłumaczyć o które miejsce chodzi. To taka rada ogólnie do wszystkich którzy chcą się tym zajmować. Na rysunkach często też rysuje się detale w uproszczeniu i warto wiedzieć jak one na prawde wyglądają (np. częsty błąd to robienie gigantycznych dachówek na domku albo rynny wyjęte ze skali)
Napisano 19 Grudzień 200717 l Dobrze gadasz siwy, wlasnie zmienilem posade z "ogolny modeler" na "modeler architektury", brak znajomosci fachowych terminow boli.
Napisano 19 Grudzień 200717 l Autor siwy napisał: Jak chcesz koniecznie robic wizki obiektów architektonicznych to oprócz realistycznego światła zainteresuj się ogolnie architekturą, czytaniem rysunków arch., nazwami elementów baudynku itp. Mówię to bo wiem jak ciężko się współpracuje z osobą nie znającą tematu. Zamiast nazwać jednym słowem jakiś element budynku trzeba kilkoma zdaniami naprowadzać i językiem potocznym tłumaczyć o które miejsce chodzi. To taka rada ogólnie do wszystkich którzy chcą się tym zajmować. Na rysunkach często też rysuje się detale w uproszczeniu i warto wiedzieć jak one na prawde wyglądają (np. częsty błąd to robienie gigantycznych dachówek na domku albo rynny wyjęte ze skali) Tutaj to już wprawne oko, logicyzm i ogólna wyobraźnia, co raczej posiadam. mirach napisał: I naprawde fajnie by bylo jakbys nauczyl sie odpowiednio nazywac tematy :) Nie chce jakos marudzic, ale ostatnie pare twoich tematow zbiera sie w jeden "czy ktos moglby mnie nauczyc wszystkiego o wizkach i pomogl znalesc prace?" Pokaz ze cos sam robisz, wrzuc chociaz 1 wizke, wtedy bedzie wiadomo w czym ci pomoc i jak pokierowac. Za kursy "od zera do bohatera" placi sie calkiem spora kase, wiec jak chcesz takowego, moze pomysl o korepetycjach :) tak czy siak, powodzenia. Nazywać tematy, czasami nazwie się inaczej niż trzeba, a co do podsumowania, to to jest pierwszy temat który traktuje o wizach. Po prostu chcę się również nauczyć ładnie robić oświetlenie i korzystać z możliwości renderów, bez tego, realizm jest nieosiągalny. biszkopte napisał: tutki trutki i ...tutki:) zawsze tez mozna sobie koopic exteriory jakies z evermotion:) i poogladac ustawienia...co i jak Jak bym wiedział o co chodzi, to bym skomentował ^^ Temporal napisał: coz w przypadku renderowania to w dziale video tutoriale jest moj tutorial o mental ray'u magicznego przepisu na piekny render w nim nie ma ale dobrze wyjasnione parametry tego rendera wiec po obejrzeniu tego wystarczy ruszyc glowa co ustawiac by bylo dobrze. Ahh... Musze zaraz poszukać. mirach napisał: Dobrze gadasz siwy, wlasnie zmienilem posade z "ogolny modeler" na "modeler architektury", brak znajomosci fachowych terminow boli. "Ból to tylko uczucie, a uczucie można zwyciężyć". Mam nadzieję, że to nie jest anty-filozoficzne forum ^^
Napisano 19 Grudzień 200717 l filozofujac niczego sie nie nauczysz - jak mowili wczesniej, zrob prosta scene z teksturkami i swiatlem, pokaz tutaj a na pewno sie dowiesz co z czym i jak :) ps: a druga sprawa to ze powinienies sie interesowac budownictwem i architektura
Napisano 19 Grudzień 200717 l _Arti_ napisał: Tutaj to już wprawne oko, logicyzm i ogólna wyobraźnia, co raczej posiadam. i na wstępie przejrzenie majstra i neuferta może pomoże bo na samej filozofii to daleko nie zajedziesz. pozdrawiam
Napisano 20 Grudzień 200717 l Autor odwyk napisał: filozofujac niczego sie nie nauczysz - jak mowili wczesniej, zrob prosta scene z teksturkami i swiatlem, pokaz tutaj a na pewno sie dowiesz co z czym i jak :) ps: a druga sprawa to ze powinienies sie interesowac budownictwem i architektura Scenę zrobię, ale będzie śmieszna dla weteranów wizek ^^ W 3D nie obowiązuje fizyka w scenach, więc nie muszę wnosić budynków tak jak to robi się na żywo. Potrenuje, pobawię się i jakoś nauczę się architektury lecz teraz nie wiem co trudnego jest w niej. maverick sheep napisał: i na wstępie przejrzenie majstra i neuferta może pomoże bo na samej filozofii to daleko nie zajedziesz. pozdrawiam Filozofia filozofią ;) Czy ja mówię, że jestem filozofem? Chyba nie.
Napisano 20 Grudzień 200717 l Cytat Czy ja mówię, że jestem filozofem? A czy maverick powiedzial ze jestes? Chyba nie ;) Pozostaje czekac na twoja pierwsza vizke.
Napisano 20 Grudzień 200717 l Cytat W 3D nie obowiązuje fizyka w scenach, więc nie muszę wnosić budynków tak jak to robi się na żywo. ech.... jeśli chcesz robić wizualizacje budynków to *muszą* być zrobionie tak jakby fizyka w scenach obowiązywała bo inaczej będzie kaszanka - ale nie musisz mnie słuchać Cytat jakoś nauczę się architektury hiehiehie niektórzy uczą się 5 lat i nie "jakoś" :)
Napisano 20 Grudzień 200717 l Autor odwyk napisał: ech.... jeśli chcesz robić wizualizacje budynków to *muszą* być zrobionie tak jakby fizyka w scenach obowiązywała bo inaczej będzie kaszanka - ale nie musisz mnie słuchać No w pewnym sensie trzeba zachować logicyzm, bo nie możemy im dać lewitującego budynku czy innego cuda. hiehiehie niektórzy uczą się 5 lat i nie "jakoś" :) Ajjj tam ^^
Napisano 21 Grudzień 200717 l Autor Ok, tu "coś" oparte na tutku ~Temporala. Tragedia z cieniami, nie wiem jak usunąć efekt ziarna, zmniejszałem samplowanie ale nie pomagało. Używam światła mr Area Spot. A co do rendera, to chyba najelastyczniejszy jaki do tej pory zrobiłem. http://img170.imageshack.us/img170/6509/render4kc4.jpg Domek przyszłości ^^ Tu mam akurat render pomieszczenia, więc światło wpada tylko na dom. Czy jakbym chciał zrobić całe miasto ( na tło ) to lepiej użyć światła typu direct?
Napisano 21 Grudzień 200717 l Cytat Tutaj to już wprawne oko, logicyzm i ogólna wyobraźnia, co raczej posiadam. Am... popatrz tym swoim sprawnym okiem jeszcze raz na proporcje "mebli" w twojej scenie :)
Napisano 21 Grudzień 200717 l Autor http://img235.imageshack.us/img235/5171/roomtn9.png Nie patrzyłem na proporcje, bardziej interesowało mnie światło. No problem naprawiony, nie ma ziarenka.
Napisano 21 Grudzień 200717 l Cytat zmniejszałem samplowanie ale nie pomagało. bo trzeba zwiekszyc a nie zmniejszac :] no i co do renderka to wiadomo nie ma bic brawa no ale jakis poczatek w dobrym kierunku jest przynajmniej nie uzyles MR nie ruszajac jego ustawien. Choc wsumie na poczatku wez sie za modelowanie jak w tym bedziesz wymiatal to pozniej swiatla renderingi i te sprawy. Zlotej zasady nie ma ale chyba tak jest lepiej.
Napisano 21 Grudzień 200717 l Autor Temporal napisał: bo trzeba zwiekszyc a nie zmniejszac :] no i co do renderka to wiadomo nie ma bic brawa no ale jakis poczatek w dobrym kierunku jest przynajmniej nie uzyles MR nie ruszajac jego ustawien. Choc wsumie na poczatku wez sie za modelowanie jak w tym bedziesz wymiatal to pozniej swiatla renderingi i te sprawy. Zlotej zasady nie ma ale chyba tak jest lepiej. MR? Masz na myśli Material Editor? Modelować umiem, po prostu nigdy nie modelowałem mebli, a do tego to były modelowane bez żadnych referek i zdjęć.
Napisano 21 Grudzień 200717 l _Arti_ napisał: MR? Masz na myśli Material Editor? podoba mi się ten tekst :) po towjej pewności siebie czułem że dopiero zaczynasz
Napisano 21 Grudzień 200717 l Autor siwy napisał: podoba mi się ten tekst :) po towjej pewności siebie czułem że dopiero zaczynasz Jakoś w skrótach 3ds'a nie jestem obeznany, więc chyba się pomyliłem. Czy Twoja wypowiedź to sarkazm ^^?
Napisano 21 Grudzień 200717 l Cytat Modelować umiem, po prostu nigdy nie modelowałem mebli szczerze? meble są zazwyczaj proste jak grubo ciosane klocki w porównaniu do np. samochodu, wiec skoro umiesz modelowac, to nie wiem w czym problem? szkoda tylko, ze jesteś głuchy na rady kolegów :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto