_Arti_ Napisano 18 Grudzień 2007 Napisano 18 Grudzień 2007 Poszukuje pomocy, tutów odnośnie modelowania wizek, czy inaczej obiektów architektonicznych. Interesuje mnie oświetlenie danej sceny, oraz odpowiednie operowanie renderem w celu uzyskania realistycznego efektu. Jaki render będzie najlepszy? Oraz takie małe pytanie, robienie coś w jakimś renderze to ustawianie "opcji" tekstury tak, by dała najlepszy efekt?
Temporal Napisano 18 Grudzień 2007 Napisano 18 Grudzień 2007 coz w przypadku renderowania to w dziale video tutoriale jest moj tutorial o mental ray'u magicznego przepisu na piekny render w nim nie ma ale dobrze wyjasnione parametry tego rendera wiec po obejrzeniu tego wystarczy ruszyc glowa co ustawiac by bylo dobrze.
biszkopte Napisano 19 Grudzień 2007 Napisano 19 Grudzień 2007 tutki trutki i ...tutki:) zawsze tez mozna sobie koopic exteriory jakies z evermotion:) i poogladac ustawienia...co i jak
mirach Napisano 19 Grudzień 2007 Napisano 19 Grudzień 2007 I naprawde fajnie by bylo jakbys nauczyl sie odpowiednio nazywac tematy :) Nie chce jakos marudzic, ale ostatnie pare twoich tematow zbiera sie w jeden "czy ktos moglby mnie nauczyc wszystkiego o wizkach i pomogl znalesc prace?" Pokaz ze cos sam robisz, wrzuc chociaz 1 wizke, wtedy bedzie wiadomo w czym ci pomoc i jak pokierowac. Za kursy "od zera do bohatera" placi sie calkiem spora kase, wiec jak chcesz takowego, moze pomysl o korepetycjach :) tak czy siak, powodzenia.
siwy Napisano 19 Grudzień 2007 Napisano 19 Grudzień 2007 Jak chcesz koniecznie robic wizki obiektów architektonicznych to oprócz realistycznego światła zainteresuj się ogolnie architekturą, czytaniem rysunków arch., nazwami elementów baudynku itp. Mówię to bo wiem jak ciężko się współpracuje z osobą nie znającą tematu. Zamiast nazwać jednym słowem jakiś element budynku trzeba kilkoma zdaniami naprowadzać i językiem potocznym tłumaczyć o które miejsce chodzi. To taka rada ogólnie do wszystkich którzy chcą się tym zajmować. Na rysunkach często też rysuje się detale w uproszczeniu i warto wiedzieć jak one na prawde wyglądają (np. częsty błąd to robienie gigantycznych dachówek na domku albo rynny wyjęte ze skali)
mirach Napisano 19 Grudzień 2007 Napisano 19 Grudzień 2007 Dobrze gadasz siwy, wlasnie zmienilem posade z "ogolny modeler" na "modeler architektury", brak znajomosci fachowych terminow boli.
_Arti_ Napisano 19 Grudzień 2007 Autor Napisano 19 Grudzień 2007 Jak chcesz koniecznie robic wizki obiektów architektonicznych to oprócz realistycznego światła zainteresuj się ogolnie architekturą, czytaniem rysunków arch., nazwami elementów baudynku itp. Mówię to bo wiem jak ciężko się współpracuje z osobą nie znającą tematu. Zamiast nazwać jednym słowem jakiś element budynku trzeba kilkoma zdaniami naprowadzać i językiem potocznym tłumaczyć o które miejsce chodzi. To taka rada ogólnie do wszystkich którzy chcą się tym zajmować. Na rysunkach często też rysuje się detale w uproszczeniu i warto wiedzieć jak one na prawde wyglądają (np. częsty błąd to robienie gigantycznych dachówek na domku albo rynny wyjęte ze skali) Tutaj to już wprawne oko, logicyzm i ogólna wyobraźnia, co raczej posiadam. I naprawde fajnie by bylo jakbys nauczyl sie odpowiednio nazywac tematy :) Nie chce jakos marudzic, ale ostatnie pare twoich tematow zbiera sie w jeden "czy ktos moglby mnie nauczyc wszystkiego o wizkach i pomogl znalesc prace?" Pokaz ze cos sam robisz, wrzuc chociaz 1 wizke, wtedy bedzie wiadomo w czym ci pomoc i jak pokierowac. Za kursy "od zera do bohatera" placi sie calkiem spora kase, wiec jak chcesz takowego, moze pomysl o korepetycjach :) tak czy siak, powodzenia. Nazywać tematy, czasami nazwie się inaczej niż trzeba, a co do podsumowania, to to jest pierwszy temat który traktuje o wizach. Po prostu chcę się również nauczyć ładnie robić oświetlenie i korzystać z możliwości renderów, bez tego, realizm jest nieosiągalny. tutki trutki i ...tutki:) zawsze tez mozna sobie koopic exteriory jakies z evermotion:) i poogladac ustawienia...co i jak Jak bym wiedział o co chodzi, to bym skomentował ^^ coz w przypadku renderowania to w dziale video tutoriale jest moj tutorial o mental ray'u magicznego przepisu na piekny render w nim nie ma ale dobrze wyjasnione parametry tego rendera wiec po obejrzeniu tego wystarczy ruszyc glowa co ustawiac by bylo dobrze. Ahh... Musze zaraz poszukać. Dobrze gadasz siwy, wlasnie zmienilem posade z "ogolny modeler" na "modeler architektury", brak znajomosci fachowych terminow boli. "Ból to tylko uczucie, a uczucie można zwyciężyć". Mam nadzieję, że to nie jest anty-filozoficzne forum ^^
odwyk Napisano 19 Grudzień 2007 Napisano 19 Grudzień 2007 filozofujac niczego sie nie nauczysz - jak mowili wczesniej, zrob prosta scene z teksturkami i swiatlem, pokaz tutaj a na pewno sie dowiesz co z czym i jak :) ps: a druga sprawa to ze powinienies sie interesowac budownictwem i architektura
maverick sheep Napisano 19 Grudzień 2007 Napisano 19 Grudzień 2007 Tutaj to już wprawne oko, logicyzm i ogólna wyobraźnia, co raczej posiadam. i na wstępie przejrzenie majstra i neuferta może pomoże bo na samej filozofii to daleko nie zajedziesz. pozdrawiam
_Arti_ Napisano 20 Grudzień 2007 Autor Napisano 20 Grudzień 2007 filozofujac niczego sie nie nauczysz - jak mowili wczesniej, zrob prosta scene z teksturkami i swiatlem, pokaz tutaj a na pewno sie dowiesz co z czym i jak :) ps: a druga sprawa to ze powinienies sie interesowac budownictwem i architektura Scenę zrobię, ale będzie śmieszna dla weteranów wizek ^^ W 3D nie obowiązuje fizyka w scenach, więc nie muszę wnosić budynków tak jak to robi się na żywo. Potrenuje, pobawię się i jakoś nauczę się architektury lecz teraz nie wiem co trudnego jest w niej. i na wstępie przejrzenie majstra i neuferta może pomoże bo na samej filozofii to daleko nie zajedziesz. pozdrawiam Filozofia filozofią ;) Czy ja mówię, że jestem filozofem? Chyba nie.
mirach Napisano 20 Grudzień 2007 Napisano 20 Grudzień 2007 Czy ja mówię, że jestem filozofem? A czy maverick powiedzial ze jestes? Chyba nie ;) Pozostaje czekac na twoja pierwsza vizke.
odwyk Napisano 20 Grudzień 2007 Napisano 20 Grudzień 2007 W 3D nie obowiązuje fizyka w scenach, więc nie muszę wnosić budynków tak jak to robi się na żywo. ech.... jeśli chcesz robić wizualizacje budynków to *muszą* być zrobionie tak jakby fizyka w scenach obowiązywała bo inaczej będzie kaszanka - ale nie musisz mnie słuchać jakoś nauczę się architektury hiehiehie niektórzy uczą się 5 lat i nie "jakoś" :)
_Arti_ Napisano 20 Grudzień 2007 Autor Napisano 20 Grudzień 2007 ech.... jeśli chcesz robić wizualizacje budynków to *muszą* być zrobionie tak jakby fizyka w scenach obowiązywała bo inaczej będzie kaszanka - ale nie musisz mnie słuchać No w pewnym sensie trzeba zachować logicyzm, bo nie możemy im dać lewitującego budynku czy innego cuda. hiehiehie niektórzy uczą się 5 lat i nie "jakoś" :) Ajjj tam ^^
_Arti_ Napisano 21 Grudzień 2007 Autor Napisano 21 Grudzień 2007 Ok, tu "coś" oparte na tutku ~Temporala. Tragedia z cieniami, nie wiem jak usunąć efekt ziarna, zmniejszałem samplowanie ale nie pomagało. Używam światła mr Area Spot. A co do rendera, to chyba najelastyczniejszy jaki do tej pory zrobiłem. http://img170.imageshack.us/img170/6509/render4kc4.jpg Domek przyszłości ^^ Tu mam akurat render pomieszczenia, więc światło wpada tylko na dom. Czy jakbym chciał zrobić całe miasto ( na tło ) to lepiej użyć światła typu direct?
mirach Napisano 21 Grudzień 2007 Napisano 21 Grudzień 2007 Tutaj to już wprawne oko, logicyzm i ogólna wyobraźnia, co raczej posiadam. Am... popatrz tym swoim sprawnym okiem jeszcze raz na proporcje "mebli" w twojej scenie :)
_Arti_ Napisano 21 Grudzień 2007 Autor Napisano 21 Grudzień 2007 http://img235.imageshack.us/img235/5171/roomtn9.png Nie patrzyłem na proporcje, bardziej interesowało mnie światło. No problem naprawiony, nie ma ziarenka.
Temporal Napisano 21 Grudzień 2007 Napisano 21 Grudzień 2007 zmniejszałem samplowanie ale nie pomagało. bo trzeba zwiekszyc a nie zmniejszac :] no i co do renderka to wiadomo nie ma bic brawa no ale jakis poczatek w dobrym kierunku jest przynajmniej nie uzyles MR nie ruszajac jego ustawien. Choc wsumie na poczatku wez sie za modelowanie jak w tym bedziesz wymiatal to pozniej swiatla renderingi i te sprawy. Zlotej zasady nie ma ale chyba tak jest lepiej.
_Arti_ Napisano 21 Grudzień 2007 Autor Napisano 21 Grudzień 2007 bo trzeba zwiekszyc a nie zmniejszac :] no i co do renderka to wiadomo nie ma bic brawa no ale jakis poczatek w dobrym kierunku jest przynajmniej nie uzyles MR nie ruszajac jego ustawien. Choc wsumie na poczatku wez sie za modelowanie jak w tym bedziesz wymiatal to pozniej swiatla renderingi i te sprawy. Zlotej zasady nie ma ale chyba tak jest lepiej. MR? Masz na myśli Material Editor? Modelować umiem, po prostu nigdy nie modelowałem mebli, a do tego to były modelowane bez żadnych referek i zdjęć.
siwy Napisano 21 Grudzień 2007 Napisano 21 Grudzień 2007 MR? Masz na myśli Material Editor? podoba mi się ten tekst :) po towjej pewności siebie czułem że dopiero zaczynasz
_Arti_ Napisano 21 Grudzień 2007 Autor Napisano 21 Grudzień 2007 podoba mi się ten tekst :) po towjej pewności siebie czułem że dopiero zaczynasz Jakoś w skrótach 3ds'a nie jestem obeznany, więc chyba się pomyliłem. Czy Twoja wypowiedź to sarkazm ^^?
siwy Napisano 21 Grudzień 2007 Napisano 21 Grudzień 2007 Czy Twoja wypowiedź to sarkazm ^^? ....tak....
odwyk Napisano 21 Grudzień 2007 Napisano 21 Grudzień 2007 Modelować umiem, po prostu nigdy nie modelowałem mebli szczerze? meble są zazwyczaj proste jak grubo ciosane klocki w porównaniu do np. samochodu, wiec skoro umiesz modelowac, to nie wiem w czym problem? szkoda tylko, ze jesteś głuchy na rady kolegów :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się