Skocz do zawartości

opacity tkaniny: projekcja światła i cienia


ely

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam takie pytanie, jak zrobić w PS bmp z kanałem alfa (do mapy opacity dla tekstury) ze zwykłego obrazka rgb? wszystkie tutoriale radzą, żeby stworzyć nowy kanal i w nim rysowac, ale w przypadku tkaniny, gdzie chcę miec nieprzezroczyste włókna i przezroczyste dziurki między nimi, byłoby to pracochłonne :] i zależy mi na miękkim przejściu, więc może jest sposób, żeby zrobić kanał alfa np. z obrazka w skali szarosci? pliku z wklejoną w kanał zwyklą kopią w bw max nie rozpoznaje, a nie mam więcej pomysłów.. dzięki z góry :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

włala: http://img68.imageshack.us/img68/5278/clothlq5.png

 

to są takie kokony z tkaniny ze światłem w środku, czyli dziurki powinny swiecic, całość być podświetlona i rzucac miękkie światło dookoła.. a wygląda to tak:

http://img206.imageshack.us/img206/9367/renderclothcp5.png (z shadowmapą)

 

z raytraced shadows światło wychodzi poza kokon, ale podświetlenie tkaniny nie jest realistyczne:

http://img529.imageshack.us/img529/8946/rendercloth2hr4.png

 

to są rendery (testowe-stąd jakość) już z mapą opacity (ten sam img w bw) - bez niej jest zupelnie ciemno - ale chyba coś z nią nie tak..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to bardzo trudno zgadnac co to jest, popraw mapowanie tych kokonow. Po drugie zeby to wygladalo jak chcesz to wydaje mi sie ze potrzebny jest dobry material z Sub Surface Scattering. Chyba ze mozna to jakos latwiej osiagnac, to niech ktos mnie poprawi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chodziło Ci o kanał alpha do slotu opacity żeby przerwy między nitkami tkaniny były przeźroczyste to możesz to zrobić usuwając kolor w photoshopie (obraz>dopasowania>czarno-biały...) i przy opcjach tego polecenia ustawiłem czerwienie i żółcienie na maxa dzięki czemu nitki zrobiły się białe a przerwy czarne. Zwiększyłem jeszce kontrast i wyszło coś takiego:

897dad35197b01a8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leru: tak chyba wlasnie mam teraz, ale to zalezy od tego, co znaczy 'to' ;) mam zwyklą bmp w bw, to wystarczy? bo z jakiegoś powodu nie działa jak należy..

 

mirach: moj user reference milczy na ten temat, mam maxa 7, może dlatego? :] wydawalo mi sie, ze swiatlo powinno bez problemu przenikac przez przezroczyste partie opacity mapy? na samym początku wyszło mi coś takiego: http://img525.imageshack.us/img525/2614/rendercalcadvlightlh6.jpg ale to byly elementy importowane; po nalozeniu tego samego materialu w scenie, przestał przepuszczać światło.. ot enigma :] a mapowanie poprawię :)

 

tomala: hm, podobną, tylko z mniejszym kontrastem, mam już w opacity; więc może problem jest tylko ze światłem? jak to jest, czy ono przenika przez przezroczyste mapy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiego renderera uzywasz?

Scanline? W scanline o ile sie nie myle jedynie swiatlo z raytraced shadows "widzi" opacity map i przez nie przenika.

Co do SubSurfaceScattering (SSS) to powinno byc w mental rayu, ale glowy nie dam, prawie go zupelnie nie uzywalem.

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cienie typu raytraced sprawiają że światło przenika przez przeźroczyste obiekty i szybciej renderuje się w mental rayu niż w standardowym scanline'ie. Musisz ustawić typ cieni na raytraced i powinno grać. Co do map opacity to pamiętaj że kanał ten interpretuje kolor czarny jako całkowicie przeźroczysty a biały jako nieprzeźroczysty, kolory pośrednie czyli odcienie szarości domyślasz się jak działają.

Co do materiału sss to chyba nie jest on najlepszym rozwiązaniem dla tkaniny bo on symuluje podpowierzchniowe rozproszenie światła czyli efekt który zaobserwujesz np. po przyłożeniu dłoni do światła latarki zobaczysz wtedy że błony między palcami i czubki palców wydają się przepuszczać światło(są czerwone).

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ha, na drugim obrazku mam juz wlasnie raytraced shadows; i rzeczywiscie swiatlo przenika, ale jak rzecz wyglada, kazdy widzi. co dziwne, przy 100% dla mapy tkanina znika zupelnie, wrzuciłam nawet Twoją Tomala (dzięki ;), to samo. może mam coś spaprane w ustawieniach, poszperam. dzieki wszystkim panom :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ely najlepiej napisz co chcesz zrobić, jaki efekt osiągnąć bo w pierwszym poście piszesz że ma to być mapa alpha dla tkaniny żeby miejsca pomiędzy jej nitkami stały się przeźroczyste.

Teraz przy 100% dla mapy opacity tkanina znika co by znaczyło że wrzuciłeś tam obrazek z przewagą ciemnego koloru który sprawia że staje się ona przeźroczysta albo nie wiem co jest grane. Może jak nic nie naprawisz wrzuć jakiegoś screena na którym będą ustawienia materiału i wszystkie mapy które umieściłeś w kanałach diffuse i opacity a także render ale taki żeby było wiadomo o co chodzi czyli textura nałożona na plane'a nad nim światło pod nim cień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://img89.imageshack.us/img89/6743/final1ku3.jpg - mniej więcej coś takiego:) zadziałało dla tych samych map (mapa opacity=mapa diffuse w bw) i 100% opacity po odznaczeniu 'use global settings' dla cieni i zaznaczeniu materiału 2-sided. ale zaraz wyniknął problem z cieniem obiektów w środku; widać je tylko od wewnątz, a ja bym je chciałA :) na zewnętrznej stronie płótna, np. jak w teatrze cieni..

 

obiekty i ich cienie widoczne w środku: http://img299.imageshack.us/img299/1705/shadowtest6gv4.jpg

od zewnątrz cienie padają tylko na ziemię: http://img89.imageshack.us/img89/8823/shadowtest7ht1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałam na myśli nie tyle rysunek cienia, co samą jego widoczność też z drugiej strony tkaniny, ale już mam :) http://img213.imageshack.us/img213/7635/shadowplayks2.jpg ; http://img246.imageshack.us/img246/4726/f4msh8.jpg być może, że tylko ja mam takie problemy, ale na wszelki wypadek: rozwiązaniem jest translucent shader. jeszcze raz dzięki za czas i cierpliwość, wesołych świąt :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności