Napisano 5 Styczeń 200421 l moim problemem jest to ze chce zrobic Extrude\'a kilku polaczonych line\'ow tworzacych lamana zamknieta. ale w panelu Modify nigdzie nie moge tej obcji znalesc;/ w tutorialu ma to byc w kategori Mesh Editing. nic takeigo nie ma;/ prosze o rade.
Napisano 6 Styczeń 200421 l Nie wszystko tutaj rozumiem, więc albo trochę zamieszałeś, albo pora zbyt późna. ;) Line to pojęcie związane ze spline\'ami. Wnioskując z dalszej części Twojgo pytania bardziej stawiam na to, że chodzi o polymodeling... ale jeśli tak to pojęcie \'line\' zamieniasz na \'edge\' i z extrude\'m nie powinno być problemów, gdyż taka opcja jest. Za dużo po drodze zgadywania, żebym miał pewność... Jeżeli to z tutka to może podaj link do niego i wskaż w nim miejsce, w którym masz problem, albo pokaż screen ze swoimi postępami... będzie sporo łatwiej zgadywać, gdyż aktualnie trudno stwierdzić, ile wiesz, a co trzeba ładnie Ci opisać :)
Napisano 6 Styczeń 200421 l Autor konkretnie to chodzi mi o modelowanie fotela z ksiazki 3d Studio Max autorstwa Paskow, ta ktora jest do sciagniecia z max3d.pl . ksiazka napisana jest pod 3ds max 1, a ja dzialam na wersji 5.1. co do zmienienia Line na Edge to nie zrozumialem. jedyne co mi sie udalo to dodanie modyfikatora Extrude. udalo mi sie extrudeowac ale efekt jest taki;/ scianki widoczne od srodka.. i co teraz?;] ps. sorki za duzego screena:P
Napisano 6 Styczeń 200421 l efekt pewnie dobry, tylko, że normalne prawdopodobnie nie w tę stronę co trzeba skierowane, nałóż modyfikator Normal i włącz Flip Normals i powinno być wtedy ok widoczne, co do problemu z wyciaganiem to jak wcześniej pisali koledzy bez obrazka się nie obejdzie
Napisano 6 Styczeń 200421 l Autor no wiec ze screenem lipa,nie mam jak umiescic.no ale opisze co sie dzieje. no wiec dodalem rowniez modyfikator Normal,i po zmianie Flip Normals (czy jakos tak:P) mam scianki odwrocone do mnie. no ale to cos nie ma denka i wieczka na gorze.mysle ze to nie to co powinienem osiagnac.jesli ktos jest chetny to niech zajrzy do tej ksizaki,rozdzial 3, i zobaczy o co mi chodzi i co chce osiagnac.bo nie sadze ze robi sie to Line\'m z 2 dodatkowymi modyfikatorami;/z gory dziekuje:)
Napisano 7 Styczeń 200421 l OK, więc przejrzałem ten tutek... i moja poprzednia odpowiedź nie istnieje ;) No ale teraz się już nieco więcej wyjaśniło, więc będę mógł coś napisać. Przeczytałem po kolei kolejne Twoje opisy, żeby wpaść na pomysł, gdzie jest problem, ale mi coś nie wyszło :/ Na informację o odwróconych face\'ah prawidłową radę dał kowalski. Teraz z kolei nie ma denka i wieczka. W opcjach extrude to kontroluje sie za pomocą \'cap start\' i \'cap end\', które jednak domyślnie są włączone. Nie powinno być aż tyle problemów z czynnością tak trywialną jak extrude spline\'a :| Przykładowo wykonałem z książki drugi element do momentu z modyfikatorem extrude: (Tu był obrazek ale już nie ma, gdyż nie był potrzebny :P ) 1. Narysowanie spline\'a 2. Dodanie modyfikatora extrude (wartość amount domyślnie = 0) 3. Zwiększenie wartości amount 4. Efekt po odznaczeniu \'cap start\' i \'cap end\' (nie związane z tutorialem) Jeśli nie uda się rozwiązać problemu i nie jesteś w stanie zamieścić screen\'a na jakimś ftp, podeślij mi go na mail\'a (jest w moim profilu), wtedy go tutaj zamieszczę. PS. W akcie desperacji możesz na bryłę nanieść materiał z włączoną opcją 2 sided, co przytoczone wyżej problemy powinno zlikwidować, ale na razie nie tędy droga - to musi się wyjaśnić :) ***EDIT*** Tak mi jeszcze przyszło do głowy, że twoje problemy mogą być mniej lub bardziej związane z jednym zagadnieniem. Czy podczas rysowania spline\'a (line) ostatni punkt umieściłeś w miejscu pierwszego i na pytanie \'close spline?\' wybrałeś tak? Bo jeśli nie, to właśnie mniej więcej przytoczone przez Ciebie problemy występują w takiej sytuacji.
Napisano 7 Styczeń 200421 l Autor bueehe ale ze mnie tempak widac;] pomoglo.a bylem pewien ze zamknalem linie wiec nawet nie bralem pod uwage tego scenariusza:)no juz sie wyjasnilo,dzieki za pomoc:)