Skocz do zawartości

Dodawanie i usuwanie verteksów . . .


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam ! Jestem tu nowy i wiem że zaraz mnie zbesztacie. Tak, szukałem na forum ale jest tu tyle wątków i tematów że po godzinie nie znalazłem a mój problem nie może czekać ;) Otóż jest następujacy. Tworzę boxa, następnie convert to editable mesh i vertexy. Niby wszystko okej. Ale jak zrobić by np na jednej ze ścian dodać kilka verteksów, a na innej usunąć bez usuwania powierzchni, którą zespalają? I jeszcze jeden problem. Tworzę cylinder. Chcę zrobić z niego tłok. Wsuwam więc sworzeń (cylinder) w przekrój poprzeczny i uzywam opcji Boolean. Niby ok, bo w tłoku tworzy sie otwór, ale wewnątrz bryła robi sie pusta, są tylko ścianki . . . pomóżcie.

 

Pozdro

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

dodawanie vertexow: edge -->divide

usuwanie: backspace

 

Niby ok, bo w tłoku tworzy sie otwór, ale wewnątrz bryła robi sie pusta, są tylko ścianki ...pomóżcie.

 

tak dziala boolean...

Napisano

Pewnie pracujesz w Maxie, moze to oczywiste dla ciebie, ale nie dla kazdego.

Ale biorac pod uwage ze pracujesz w maxie to:

- pracuj w editable poly, a nie w mesh, poly ma wiecej narzedzi edycji

- zapoznaj sie z narzedziem Cut i Cap w editable poly.

tak jak zgred napisal, usuwa sie za pomoca backspace.

Napisano

Wielkie dzięki, jestem beginner więc sami wiecie ;) A, i pracuje w Maxie 8 ;)

 

EDIT : zgred stwierdził, że boolean działa jak działa, czyli raczej tandetnie :/ Musze przyznać mu rację. Ale czy da się zrobić to samo ale tak żeby nie "spieprzyć" obiektu pierwotnego? Czy można użyć czegoś zamiast boolean?

Napisano
Ale czy da się zrobić to samo ale tak żeby nie "spieprzyć" obiektu pierwotnego? Czy można użyć czegoś zamiast boolean?

Zwyczajnie to wymodelowac, tylko nie pytaj jak, w necie masz pelno tutow.

Napisano

Okej, giga thanks, już nie zawracam wam głowy takimi pierdołami ;)

EDIT : Ostatni problem i daje wam spokój. Jak zmienić ustawienia przewijania i zbliżania widoku? Bo mam tak w tej chwili że jeden obrót rolka to ma potężny skok zbliżenia, jak go zmniejszyć? Tak samo mam z przewijaniem widoku na boki, lekki ruch myszką a ten mi wyjeżdża poza kontur bryły!

Napisano
ale nie wiem kto mi tał te repy bo się nie podpisali :)

zresztą nie wiem czy naprawde te punktu się zaliczą kiedyś są na to naukowe dowody? :)

Uzywaj skrotu ctrl+alt+skrol

Tak samo mam z przewijaniem widoku na boki, lekki ruch myszką a ten mi wyjeżdża poza kontur bryły!

Jak masz przypuscmy 2 obiekty w duzej odleglosci miedzy soba to tak sie dzieje, jesli masz jeden i problem sie powtarza to w prawym dolnym rogu masz ikonke "zoom extens all"




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności