Gość Reiden Napisano 27 Grudzień 2007 Napisano 27 Grudzień 2007 Witam ! Jestem tu nowy i wiem że zaraz mnie zbesztacie. Tak, szukałem na forum ale jest tu tyle wątków i tematów że po godzinie nie znalazłem a mój problem nie może czekać ;) Otóż jest następujacy. Tworzę boxa, następnie convert to editable mesh i vertexy. Niby wszystko okej. Ale jak zrobić by np na jednej ze ścian dodać kilka verteksów, a na innej usunąć bez usuwania powierzchni, którą zespalają? I jeszcze jeden problem. Tworzę cylinder. Chcę zrobić z niego tłok. Wsuwam więc sworzeń (cylinder) w przekrój poprzeczny i uzywam opcji Boolean. Niby ok, bo w tłoku tworzy sie otwór, ale wewnątrz bryła robi sie pusta, są tylko ścianki . . . pomóżcie. Pozdro
zgred Napisano 27 Grudzień 2007 Napisano 27 Grudzień 2007 dodawanie vertexow: edge -->divide usuwanie: backspace Niby ok, bo w tłoku tworzy sie otwór, ale wewnątrz bryła robi sie pusta, są tylko ścianki ...pomóżcie. tak dziala boolean...
mirach Napisano 27 Grudzień 2007 Napisano 27 Grudzień 2007 Pewnie pracujesz w Maxie, moze to oczywiste dla ciebie, ale nie dla kazdego. Ale biorac pod uwage ze pracujesz w maxie to: - pracuj w editable poly, a nie w mesh, poly ma wiecej narzedzi edycji - zapoznaj sie z narzedziem Cut i Cap w editable poly. tak jak zgred napisal, usuwa sie za pomoca backspace.
Gość Reiden Napisano 27 Grudzień 2007 Napisano 27 Grudzień 2007 Wielkie dzięki, jestem beginner więc sami wiecie ;) A, i pracuje w Maxie 8 ;) EDIT : zgred stwierdził, że boolean działa jak działa, czyli raczej tandetnie :/ Musze przyznać mu rację. Ale czy da się zrobić to samo ale tak żeby nie "spieprzyć" obiektu pierwotnego? Czy można użyć czegoś zamiast boolean?
zgred Napisano 27 Grudzień 2007 Napisano 27 Grudzień 2007 Ale czy da się zrobić to samo ale tak żeby nie "spieprzyć" obiektu pierwotnego? Czy można użyć czegoś zamiast boolean? Zwyczajnie to wymodelowac, tylko nie pytaj jak, w necie masz pelno tutow.
Orangegraphics Napisano 27 Grudzień 2007 Napisano 27 Grudzień 2007 na sile proboolean od maxa 9 jest.
zgred Napisano 27 Grudzień 2007 Napisano 27 Grudzień 2007 poczytaj sobie tutki w necie o modelowaniu bo ksztalt ktory chcesz osiagnac to w edit poly z 30 sekund...
Gość Reiden Napisano 28 Grudzień 2007 Napisano 28 Grudzień 2007 Okej, giga thanks, już nie zawracam wam głowy takimi pierdołami ;) EDIT : Ostatni problem i daje wam spokój. Jak zmienić ustawienia przewijania i zbliżania widoku? Bo mam tak w tej chwili że jeden obrót rolka to ma potężny skok zbliżenia, jak go zmniejszyć? Tak samo mam z przewijaniem widoku na boki, lekki ruch myszką a ten mi wyjeżdża poza kontur bryły!
zgred Napisano 28 Grudzień 2007 Napisano 28 Grudzień 2007 ale nie wiem kto mi tał te repy bo się nie podpisali :) zresztą nie wiem czy naprawde te punktu się zaliczą kiedyś są na to naukowe dowody? :) Uzywaj skrotu ctrl+alt+skrol Tak samo mam z przewijaniem widoku na boki, lekki ruch myszką a ten mi wyjeżdża poza kontur bryły! Jak masz przypuscmy 2 obiekty w duzej odleglosci miedzy soba to tak sie dzieje, jesli masz jeden i problem sie powtarza to w prawym dolnym rogu masz ikonke "zoom extens all"
Rekomendowane odpowiedzi