Napisano 28 Grudzień 200717 l Wiem, że gdzieś jest ta funkcja ale nie mogę jej znaleźć. :/ Ani manual ani Google nie pomogło. Potrzebuję efektu chropowatości. Gdzie znajdę tę funkcję w Blenderze 2.45 i ewentualnie jak jej używać? Proszę o pomoc i z góry dzięki.
Napisano 28 Grudzień 200717 l chropowatość? hmm... nie wiem dokładnie o co Ci chodzi, ale może to być displacement albo bump (raczej bump) - oba znajdziesz w ustawieniach materiału "map to" - odpowiednio "disp" i "nor", wystarczy załadować teksturę proceduralna typu "noise" i w "map to" zznaczyć odpowiednią opcję.
Napisano 28 Grudzień 200717 l Autor Myślałem raczej o jakichś "suwakach" które spowodują nadanie chropowatości obiektowi. Tzn. nadadzą mu nierówności, krzywizny - takie zmarszczki... Może coś źle robie ale nadal mam płaski obiekt. :\
Napisano 28 Grudzień 200717 l jaki obiekt i do czego tego chcesz użyć?? można to zrobić przez texturę proceduralną i ustawić np. jako bumpa.
Napisano 28 Grudzień 200717 l Autor Box z Bevelem. Ehh... ręce mi opadają. Dostane wykładzik za free nt. tekstur proceduralnych i bumpa? :) PS: Z tym podpisem to trafiłeś.