Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Wymodelowałem sobie kanapę i aby uzyskać efekt ,,zgrubień" w miejscach szwu robiłem tak: siatkę miałem po 3 krotnym turboo smoothu zaznaczałem sobie dookoła danego obiektu rząd poligonów następnie extrude później grow aby zaznaczyć to co extrudowałem i dawałem na zaznaczenie MSmootha (tego z edit poly). W ten sposób oprócz realistycznego efektu otrzymałem również bajońskie ilości poly, co prawda nie przeszkadza to w poruszaniu się w wjewporcie ale zastanawiam się czy tak powinno się robić. Ma to jakiś większy wpływ na czas renderingu?

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

"Ma to jakiś większy wpływ na czas renderingu?"

Ma.

 

Po co dajesz az 3 razy Turbo smootha?? Bedziesz robil rendery 5000*5000px ??

Napisano
  • Autor
"Ma to jakiś większy wpływ na czas renderingu?"

Ma.

 

Po co dajesz az 3 razy Turbo smootha?? Będziesz robil rendery 5000*5000px ??

Niee ale wydawało mi się, że dobre wygładzenie jest dopiero przy tej ilości. Edit: teraz zobaczyłem, że w kilku obiektach miałem za dużo segmentów i to podbiło w nich ilość poly trzy krotnie w porównaniu do innych które miały segmentów mniej a wyglądały identycznie. Jeszcze jak by smooth był na 2x mogło by być pewnie ok. Tak orientacyjnie w ilu poligonach powinien sie zamknąć model jeśli chodzi o wizki? Wiem, że nikt mi nie poda dokładnej liczby bo taka nie istnieje chodzi mi o uśrednioną wartość.

Napisano

Smooth x2 to sporo, ale dopuszczalnie - zależy co i jak modelujesz :) Ja zazwyczaj nie przekraczam tej wartości, ale też nie robię wizek, chociaż to chyba nie ma większego znaczenia ;)

Napisano
"Ma to jakiś większy wpływ na czas renderingu?"

Ma.

 

Po co dajesz az 3 razy Turbo smootha?? Bedziesz robil rendery 5000*5000px ??

 

w obecnych rendererach strzelających promieniami sama ilość poly ma dość niewielki wpływ na szybkość ( szczególnie jeśli to jeden obiekt a nie masa małych które maks chętnie analizuje przed renderem ) Większe znaczenie ma skomplikowanie obiektu ( dużo krzywizn i detali ) i materiał.

Napisano

zrobilem maly test w vrayu. Dalem zwykly box o lenght, width, height segments: 1 i wyszlo 5 sekund. Ponioslem do 200, wyszlo juz 13 s.

Napisano

O dziwo się zgadza. Ale to też nie jest zbyt miarodajne.

Trzeba by wytestować w kompleksowej scenie z oświetleniem i shaderami.

 

testzl8.jpg

Napisano

Zgred, ilosć poly podniosłeś o jakieś 40 000 razy ( z 6ciu poly na 240 000) a render zwolnił jakieś 2,5 raza ciągle utrzymując się w czasach sekundowych? To chyba nie jest dużo, szczególnie że zapodanie trochę bardziej wysublimowanego materiału jest w stanie podnieść czas wielokrotnie.

Napisano

no wiem ze nie za duzo, ale przy kilkunastu obiektach w scenie ten czas bedzie sie sumowal.

Napisano

Wprost przeciwnie, ten wzrost czasu będzie znacznie bardziej widoczny w scenie z jednym boksem niż w scenie z całym wnętrzem. Potestuj sobie, już sama ilość obiektów ma większe znaczenie niż ilość poly.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.