Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Wymodelowałem sobie kanapę i aby uzyskać efekt ,,zgrubień" w miejscach szwu robiłem tak: siatkę miałem po 3 krotnym turboo smoothu zaznaczałem sobie dookoła danego obiektu rząd poligonów następnie extrude później grow aby zaznaczyć to co extrudowałem i dawałem na zaznaczenie MSmootha (tego z edit poly). W ten sposób oprócz realistycznego efektu otrzymałem również bajońskie ilości poly, co prawda nie przeszkadza to w poruszaniu się w wjewporcie ale zastanawiam się czy tak powinno się robić. Ma to jakiś większy wpływ na czas renderingu?

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

"Ma to jakiś większy wpływ na czas renderingu?"

Ma.

 

Po co dajesz az 3 razy Turbo smootha?? Bedziesz robil rendery 5000*5000px ??

Napisano
  • Autor
"Ma to jakiś większy wpływ na czas renderingu?"

Ma.

 

Po co dajesz az 3 razy Turbo smootha?? Będziesz robil rendery 5000*5000px ??

Niee ale wydawało mi się, że dobre wygładzenie jest dopiero przy tej ilości. Edit: teraz zobaczyłem, że w kilku obiektach miałem za dużo segmentów i to podbiło w nich ilość poly trzy krotnie w porównaniu do innych które miały segmentów mniej a wyglądały identycznie. Jeszcze jak by smooth był na 2x mogło by być pewnie ok. Tak orientacyjnie w ilu poligonach powinien sie zamknąć model jeśli chodzi o wizki? Wiem, że nikt mi nie poda dokładnej liczby bo taka nie istnieje chodzi mi o uśrednioną wartość.

Napisano

Smooth x2 to sporo, ale dopuszczalnie - zależy co i jak modelujesz :) Ja zazwyczaj nie przekraczam tej wartości, ale też nie robię wizek, chociaż to chyba nie ma większego znaczenia ;)

Napisano
"Ma to jakiś większy wpływ na czas renderingu?"

Ma.

 

Po co dajesz az 3 razy Turbo smootha?? Bedziesz robil rendery 5000*5000px ??

 

w obecnych rendererach strzelających promieniami sama ilość poly ma dość niewielki wpływ na szybkość ( szczególnie jeśli to jeden obiekt a nie masa małych które maks chętnie analizuje przed renderem ) Większe znaczenie ma skomplikowanie obiektu ( dużo krzywizn i detali ) i materiał.

Napisano

zrobilem maly test w vrayu. Dalem zwykly box o lenght, width, height segments: 1 i wyszlo 5 sekund. Ponioslem do 200, wyszlo juz 13 s.

Napisano

O dziwo się zgadza. Ale to też nie jest zbyt miarodajne.

Trzeba by wytestować w kompleksowej scenie z oświetleniem i shaderami.

 

testzl8.jpg

Napisano

Zgred, ilosć poly podniosłeś o jakieś 40 000 razy ( z 6ciu poly na 240 000) a render zwolnił jakieś 2,5 raza ciągle utrzymując się w czasach sekundowych? To chyba nie jest dużo, szczególnie że zapodanie trochę bardziej wysublimowanego materiału jest w stanie podnieść czas wielokrotnie.

Napisano

no wiem ze nie za duzo, ale przy kilkunastu obiektach w scenie ten czas bedzie sie sumowal.

Napisano

Wprost przeciwnie, ten wzrost czasu będzie znacznie bardziej widoczny w scenie z jednym boksem niż w scenie z całym wnętrzem. Potestuj sobie, już sama ilość obiektów ma większe znaczenie niż ilość poly.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności