Napisano 31 Grudzień 200717 l Witam. Zabrałem się za swój pierwszy własny model. Wybrałem Mi-24. Tylko że nie zdawałem sobie sprawy że jest tak złożony i szczegółowy. Mam pytanie jak mam go modelować, czym z czego wychodzić ?? Ja wpadłem na genialny pomysł żeby ze splejnów odrysowywać przekroje, bo takowe znalazłem na blueprintach (wręgi, chyba tak się to nazywa) w poszczególnych miejscach helikoptera a potem konwertować je na editable poly i składać do kupy za pomocą narzędzia bridge. No i zaczyna się robić troche gęsta siatka przynajmniej mi się tak wydaje... I jeszcze jest taka sprawa że jak konwertuje na editable poly te wręgi to jeden przekrój ma więcej verteksów a drógi mniej, ale staram się utrzymywać tą samą liczbę żeby nie było problemów przy bridge. Proszę o jakieś wskazówki.
Napisano 31 Grudzień 200717 l TO jak modelujesz, to wyłącznie twoja sprawa i upodobanie :) niektórzy wychodzą od plane'a, niektórzy od boxa, niektórzy robią najpierw "ramy, inni bryłę, jeszcze inni jadą spline'ami. Rób tak, jak Ci wygodnie i wychodzi ładnie :) Ja preferuję polymodeling, ale jeśli tzreba użyć splineów to to robię :) Pokaż screena z viewportu, to będzie można napisać więcej :)
Napisano 31 Grudzień 200717 l Ja ci poradze od drugiej strony. Jak chcesz robic bardzo zlozony model, to zrob sobie pozadny plan. Podziel sobie fazy modelowania. Pierw np zrob kadlub, pozniej podwozie, a na samym koncu srubki. Nie staraj sie robic wszystkiego na raz. A w zasadzie Mati ma racje, nie wazne czym modelujesz, wazne zeby ci bylo wygodnie i dobrze wyszlo. Nie musisz sie trzymac tez ciagle 1 metody. Kadlubek mozesz wydziergac splinami, a srubki polymodelingiem.
Napisano 31 Grudzień 200717 l podstawę mozesz zacząć od lofta z kilkoma shapeami...poszukaj w helpie. a potem zrobić przód i tyl w poly.
Napisano 3 Styczeń 200817 l Autor Chciałbym pokazać z czym mam problemy. Po użyciu subdivision i ustawieniu go na 3 robą mi się takie albo inne nie równości i nie mogę sobie z nimi dać rady :( http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/626c73c1ac1c8fa6.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8d60ec74e29ec9a3.html
Napisano 3 Styczeń 200817 l Autor I nie wiem czy mam się nimi przejmować czy może olać to. Mam ogromną prośbę, możesz mi podać linki do tych tutków. Albo podpowiedzieć czego musze unikać ??
Napisano 3 Styczeń 200817 l 1: edytuj posty 2: subdiv na 3 to ciut za duzo, zwlaszcza jak chcesz sie bawic w detale to zabijesz komputer 3: robia ci sie nierownosci bo masz skaszaniona siatke. Obacz tutki odnosnie modelowania pod subdivy.
Napisano 3 Styczeń 200817 l Autor Mam ogromną prośbę, możesz mi podać linki do tych tutków. Albo podpowiedzieć czego musze unikać ??
Napisano 3 Styczeń 200817 l http://www.onnovanbraam.com/index.php?tutorials/ cała seria o polygon modeling. W skrocie: trzymaj sie quadow, unikaj zbednego zageszczania siatki, wyproboj sobie na prostych przykladach jak dziala turbosmooth/meshsmooth - musisz sam go wyczuc. Do calej reszty google, jest mase o polymodelingu.