mateusz.k Napisano 31 Grudzień 2007 Napisano 31 Grudzień 2007 Witam. Zabrałem się za swój pierwszy własny model. Wybrałem Mi-24. Tylko że nie zdawałem sobie sprawy że jest tak złożony i szczegółowy. Mam pytanie jak mam go modelować, czym z czego wychodzić ?? Ja wpadłem na genialny pomysł żeby ze splejnów odrysowywać przekroje, bo takowe znalazłem na blueprintach (wręgi, chyba tak się to nazywa) w poszczególnych miejscach helikoptera a potem konwertować je na editable poly i składać do kupy za pomocą narzędzia bridge. No i zaczyna się robić troche gęsta siatka przynajmniej mi się tak wydaje... I jeszcze jest taka sprawa że jak konwertuje na editable poly te wręgi to jeden przekrój ma więcej verteksów a drógi mniej, ale staram się utrzymywać tą samą liczbę żeby nie było problemów przy bridge. Proszę o jakieś wskazówki.
Gość User190 Napisano 31 Grudzień 2007 Napisano 31 Grudzień 2007 TO jak modelujesz, to wyłącznie twoja sprawa i upodobanie :) niektórzy wychodzą od plane'a, niektórzy od boxa, niektórzy robią najpierw "ramy, inni bryłę, jeszcze inni jadą spline'ami. Rób tak, jak Ci wygodnie i wychodzi ładnie :) Ja preferuję polymodeling, ale jeśli tzreba użyć splineów to to robię :) Pokaż screena z viewportu, to będzie można napisać więcej :)
mirach Napisano 31 Grudzień 2007 Napisano 31 Grudzień 2007 Ja ci poradze od drugiej strony. Jak chcesz robic bardzo zlozony model, to zrob sobie pozadny plan. Podziel sobie fazy modelowania. Pierw np zrob kadlub, pozniej podwozie, a na samym koncu srubki. Nie staraj sie robic wszystkiego na raz. A w zasadzie Mati ma racje, nie wazne czym modelujesz, wazne zeby ci bylo wygodnie i dobrze wyszlo. Nie musisz sie trzymac tez ciagle 1 metody. Kadlubek mozesz wydziergac splinami, a srubki polymodelingiem.
Orangegraphics Napisano 31 Grudzień 2007 Napisano 31 Grudzień 2007 podstawę mozesz zacząć od lofta z kilkoma shapeami...poszukaj w helpie. a potem zrobić przód i tyl w poly.
mateusz.k Napisano 3 Styczeń 2008 Autor Napisano 3 Styczeń 2008 Chciałbym pokazać z czym mam problemy. Po użyciu subdivision i ustawieniu go na 3 robą mi się takie albo inne nie równości i nie mogę sobie z nimi dać rady :( http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/626c73c1ac1c8fa6.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8d60ec74e29ec9a3.html
mateusz.k Napisano 3 Styczeń 2008 Autor Napisano 3 Styczeń 2008 I nie wiem czy mam się nimi przejmować czy może olać to. Mam ogromną prośbę, możesz mi podać linki do tych tutków. Albo podpowiedzieć czego musze unikać ??
mirach Napisano 3 Styczeń 2008 Napisano 3 Styczeń 2008 1: edytuj posty 2: subdiv na 3 to ciut za duzo, zwlaszcza jak chcesz sie bawic w detale to zabijesz komputer 3: robia ci sie nierownosci bo masz skaszaniona siatke. Obacz tutki odnosnie modelowania pod subdivy.
mateusz.k Napisano 3 Styczeń 2008 Autor Napisano 3 Styczeń 2008 Mam ogromną prośbę, możesz mi podać linki do tych tutków. Albo podpowiedzieć czego musze unikać ??
mirach Napisano 3 Styczeń 2008 Napisano 3 Styczeń 2008 http://www.onnovanbraam.com/index.php?tutorials/ cała seria o polygon modeling. W skrocie: trzymaj sie quadow, unikaj zbednego zageszczania siatki, wyproboj sobie na prostych przykladach jak dziala turbosmooth/meshsmooth - musisz sam go wyczuc. Do calej reszty google, jest mase o polymodelingu.
Rekomendowane odpowiedzi