Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Zabrałem się za swój pierwszy własny model. Wybrałem Mi-24. Tylko że nie zdawałem sobie sprawy że jest tak złożony i szczegółowy. Mam pytanie jak mam go modelować, czym z czego wychodzić ?? Ja wpadłem na genialny pomysł żeby ze splejnów odrysowywać przekroje, bo takowe znalazłem na blueprintach (wręgi, chyba tak się to nazywa) w poszczególnych miejscach helikoptera a potem konwertować je na editable poly i składać do kupy za pomocą narzędzia bridge. No i zaczyna się robić troche gęsta siatka przynajmniej mi się tak wydaje... I jeszcze jest taka sprawa że jak konwertuje na editable poly te wręgi to jeden przekrój ma więcej verteksów a drógi mniej, ale staram się utrzymywać tą samą liczbę żeby nie było problemów przy bridge. Proszę o jakieś wskazówki.

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

TO jak modelujesz, to wyłącznie twoja sprawa i upodobanie :) niektórzy wychodzą od plane'a, niektórzy od boxa, niektórzy robią najpierw "ramy, inni bryłę, jeszcze inni jadą spline'ami. Rób tak, jak Ci wygodnie i wychodzi ładnie :) Ja preferuję polymodeling, ale jeśli tzreba użyć splineów to to robię :) Pokaż screena z viewportu, to będzie można napisać więcej :)

Napisano

Ja ci poradze od drugiej strony.

Jak chcesz robic bardzo zlozony model, to zrob sobie pozadny plan. Podziel sobie fazy modelowania. Pierw np zrob kadlub, pozniej podwozie, a na samym koncu srubki. Nie staraj sie robic wszystkiego na raz.

A w zasadzie Mati ma racje, nie wazne czym modelujesz, wazne zeby ci bylo wygodnie i dobrze wyszlo. Nie musisz sie trzymac tez ciagle 1 metody. Kadlubek mozesz wydziergac splinami, a srubki polymodelingiem.

Napisano

I nie wiem czy mam się nimi przejmować czy może olać to.

 

Mam ogromną prośbę, możesz mi podać linki do tych tutków. Albo podpowiedzieć czego musze unikać ??

Napisano

1: edytuj posty

2: subdiv na 3 to ciut za duzo, zwlaszcza jak chcesz sie bawic w detale to zabijesz komputer

3: robia ci sie nierownosci bo masz skaszaniona siatke. Obacz tutki odnosnie modelowania pod subdivy.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności