thrcill Napisano 31 Grudzień 2007 Napisano 31 Grudzień 2007 Witam... Proszę o pomoc! Dziś usiadłem do kompa i po odpaleniu 3ds zauważyłem dziwną anomalię, która uniemożliwia mi prace. Niestety nie wiem jak to sie stało (jedyne co podejrzewam to nieudane odpalenie pewnego pliku maxowego przy poprzednim odpaleniu kompa). Otóż: Teraz każdy obiekt który stworzę jest automatycznie tworzony w środku układu wsp. czyli ma nadane automatycznie koordynaty: (0,0,0). Gdy w zakładce "motion" sprawdzam w rolecie "assign controllers" jego składowe pozycji i rotacji, to zamiast (tak jak zawsze bylo) "Bezier Float" wszystkie sa typu "Float Script". Czy ktoś wie co może za to odpowiadać? Bardzo chcę uniknąć przeinstalowywania 3dsmax'a, a już przeszukałem wszystkie opcje które znam. :(
Kris_R Napisano 31 Grudzień 2007 Napisano 31 Grudzień 2007 Wyluzuj - łatwizna. Wchodzisz w panelik motion.... zaznaczasz jakiś kontroler, który chcesz zmienić. Wciskasz ten przycisk nad obecnymi kontrolerami w okienku 'Assign Controller' - pojawi się cała lista dostępnych kontrolerów do wyboru. Dajesz dla kanału pozycji 'Position XYZ' i wciskasz 'Make Default', a dla rotacji 'Euler XYZ' i 'Make Default' i już :) Pozdrawiam
thrcill Napisano 1 Styczeń 2008 Autor Napisano 1 Styczeń 2008 Dzięki.... !!! kurcze takie proste a nie wpadłem na to. Uffff dzięki jeszcze raz Nie mogę tylko nadal dojść czemu sie to difoltowe ustawienie zmieniło.. ale teraz to już nie ważne..
Gość szuszu83 Napisano 8 Styczeń 2008 Napisano 8 Styczeń 2008 Mam taki problem.Mam ksiązkę 3ds max 9 animacja 3d od podstaw. Robiąc robota w trzecim rozdziale natknąłem się na problem z ruchem po ściezce.Kontroler Path:-/ tzn robie według punktów w tym rozdziale: ... 5 Najpierw jednak utworzymy ścieżkę.W oknie Top w pobliżu robota narysuj koło (circle) o promieniu 140. jednostek 6. Zaznacz obiekt Dumnmy Robot i przejdz do panelu motion oznaczonego ikona toczącego się koła 7 w rolecie Assign controller zaznacz na hierarchicznej liście ściezkę położenia obiektu POSITION : Position XYZ.Kliknij ikonę Assign Controller nad oknem hierarchi.spowoduje to wyświetlenie okna z dostępnymi kontrolerami animacji.Wybierz dwukrotnym klinięciem kontroler Path Constrain. 8.Robot w scenie przemiescił sie zajmując połozenie na początku trajektorii...... I właśnie tutaj mam problem....bo robię krok po kroku i nic robot jakby nie drgnął....Nie wiem co mogę źle już robić...Może przy wcześniejszym tworzeniu dunny robot coś zepsulem??? Albo coś jest wciśnięte o czym bladego pojęcia nie mam...Blagam o pomoc bo to ma być na zaliczenie na mojej uczelni....Pozdrawiam Łukasz
Tomala Napisano 8 Styczeń 2008 Napisano 8 Styczeń 2008 Nie widzę w tym opisie momentu wskazania ścieżki czyli circle w oknie widokowym. Po wybraniu kontrolera path constraint w jego opcjach odszukaj przycisk "pick path" czy coś takiego i wskaż circle.
Gość szuszu83 Napisano 8 Styczeń 2008 Napisano 8 Styczeń 2008 No Bracie wielkie Dzięki!!!!!!! A do Helionu złożę oficjalną skargę , że nie wytłumaczyli :p Jeszcze raz wielkie dzięki!!!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się