serwulus Napisano 3 Styczeń 2008 Napisano 3 Styczeń 2008 Na początek prosze mnie nie besztać za głupote ... Własnie zainstalowałem maxwella i na tym koniec postepów. Na jakiej zasadzie współpracuje z 3ds max i jak wprowadzić plik z maxa do maxwella?? dzieki za pomoc i pozdrawiam
hcpiter Napisano 3 Styczeń 2008 Napisano 3 Styczeń 2008 Wszystko jest tutaj http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=20879 Przedewszyskim musisz miec plugin do maxa ktory bedzie ci exportowal pliki w formacie MW a pozniej to juz z gorki :)
serwulus Napisano 3 Styczeń 2008 Autor Napisano 3 Styczeń 2008 a skąd ten plug-in wziąść i jak go sprzężyć z maxiorem? dzięki
Gość sLk Napisano 9 Styczeń 2008 Napisano 9 Styczeń 2008 Witam przyłaczam się do pytania jak wyglada wspolpraca maxa i maxwella. Zainstalowalem Maxwella i koniec :( Próbowalem zrobic tego tutka z evermotion, interior tutorial. Pierwsza rzecz to Maxwell camera ktorej nie mam ale juz znalazlem na forum, ze to starsza wersja programu i teraz parametry maxwellowskie sa w zwyklej kamerze. Problem z materiałami. W Material editor nie mam czegos takiego jak Maxwell difuse. Moge tylko ustawic ogólnie maxwell material i pojawiaja mi sie zupełnie inne parametry niz na tutorialu. Dalej jesli chodzi o materialy to czy mozna gotowe materialy z maxwella normalnie w maxie nakladac? I jesli tak to jak je importowac do biblioteki maxa? I na koniec ogolne pytanie, po zainstalowaniu Maxwella pojawily sie Maxwell render, maxwell studio, material editor, czy mozna scene ustawic, nalozyc materialy, swiatla, kamery i ustawic wszystkie parametry maxwella w maxie czy trzeba to robic w poszczegolnych programach maxwella? Jestem poczatkujacy i zdaje sobie sprawe, ze wiekszosc wyjadaczy beda denerwowac moje pytania ale prosze o wyrozumialosc i z gory dzieki za pomoc.
Hindus Napisano 9 Styczeń 2008 Napisano 9 Styczeń 2008 Witam przyłaczam się do pytania jak wyglada wspolpraca maxa i maxwella. Zainstalowalem Maxwella i koniec :( Próbowalem zrobic tego tutka z evermotion, interior tutorial. Pierwsza rzecz to Maxwell camera ktorej nie mam ale juz znalazlem na forum, ze to starsza wersja programu i teraz parametry maxwellowskie sa w zwyklej kamerze. Problem z materiałami. W Material editor nie mam czegos takiego jak Maxwell difuse. Moge tylko ustawic ogólnie maxwell material i pojawiaja mi sie zupełnie inne parametry niz na tutorialu. Dalej jesli chodzi o materialy to czy mozna gotowe materialy z maxwella normalnie w maxie nakladac? I jesli tak to jak je importowac do biblioteki maxa? I na koniec ogolne pytanie, po zainstalowaniu Maxwella pojawily sie Maxwell render, maxwell studio, material editor, czy mozna scene ustawic, nalozyc materialy, swiatla, kamery i ustawic wszystkie parametry maxwella w maxie czy trzeba to robic w poszczegolnych programach maxwella? Jestem poczatkujacy i zdaje sobie sprawe, ze wiekszosc wyjadaczy beda denerwowac moje pytania ale prosze o wyrozumialosc i z gory dzieki za pomoc. Jej - mogłes to rozbic na punkty bo cięzko sie to czyta... - tak nie ma maxwell camera w najnowszym maxwellu - mozna robic w samym 3dsmax - nie potrzebujesz odpalac ani studia ani mweditora - materiały sie roznia z tutka bo to stary tutek, odpalasz edytor materiałow ten z maxa, klikasz na STANDARD, wybierasz MaxwellMaterial z listy, potem przycisk BROWSE LIBRARY i wybierasz ktorys gotowy, a jak sciagniesz jakis z neta to dajesz na IMPORT MXM - wiekszosc materiałow mozesz przerobic sobie za pomoca WIZARD'a Pytaj w punktach wtedy prosciej pomoc. 1
Gość sLk Napisano 10 Styczeń 2008 Napisano 10 Styczeń 2008 Hindus - Wielkie dzieki za informacje i sorry za nieczytelnego posta. Nastepnym razem bede pytał w punktach
Gość sLk Napisano 2 Luty 2008 Napisano 2 Luty 2008 witam kolejna garść wątpliwości i problemów :/ - odnośnie skali: scene scale i attenuation scale. Jesli importuje model z cada i np przyjmuje 1 jednostka jako 1 cm to ustawiam 0,01 scene scale. a attenuation scale tak samo? -odnosnie swiatel, nie wiem czy dobrze rozumuje. emitery to materialy swiecace wlasnym swiatlem? tzn jesli stworze sobie kule i naloze na niego emiter o nazwie cos tam 100w to bede mial tak jakby zarowke 100 watowa? czyli nie ustawiać w maxie normalnych swiatel tylko tworzyc obiekty i nakladac na nie odpowiednie emitery? - przy ustawieniach czasu domyslam sie ze im dluzej tym lepiej, a sampling level? jakies konkretne ustawienia dawać? - czy w opcjach jak ustawie physical sky i jakies konkretne miejsce i date to bede mial oswietlenie swiatlem slonecznym w danym miescie w tym dniu? -czy maxwell posiada jakies swoje swiatla czy mozna ustawiac standardowe maxowskie? czy moze korzystac wylacznie z emiterow? Z gory dzieki za pomoc i pozdrawiam -Acha i jeszcze jedno: próbuje zrobic +/- tego tutka z evermotion. w sensie nie wstawiam zadnych mebli tylko jakies proste ksztalty i strasznie ciemne mi to wnetrze wychodzi. Czy powodem jest jakies zle ustawienie skali albo jakis innych parametrow? czy moze dodac we wnetrzy jakies zrodlo swiatla?
Maykel Napisano 2 Luty 2008 Napisano 2 Luty 2008 A propo mierzenia to coś mi też nie szło z tą skalą w Mayce. Zrobiłem tak, że ustawiłem w Maya globalnie na cm, pomierzyłem z grubsza jak ma to wyglądać w cm.... np. krzesło 60cm szerokości itd. Kiedy miałem to pomierzone to przeskalowałem całą scenę na 0,01 i chyba było dobrze, ale nie pamiętam. Zrobiłem tez cos takiego, że wgrałem do Maya scenę ze strony maxwella i przyjrzałem sie jej skali. Może zaimportuj ją do Maxa przez Studio?
Hindus Napisano 3 Luty 2008 Napisano 3 Luty 2008 Z emiterami sie zgadza, 100w to zarowka 100w, musisz uzywac tylko emiterow - inne swiatła nie działaja, sampling i czas jak najwyzej ustaw, chociaz sample level moze byc na 25 bo to i tak nie do 'osiagniecia' wiec bedzie sie długo ładnie renderowac, jhak masz ciemno w scenie to zwieksz iso, zmniejsz fstopa do wartosci po przecinku, zwieksz wartosc emiterow, no i najwazniejsze popraw skale.
serwulus Napisano 29 Luty 2008 Autor Napisano 29 Luty 2008 Zainstalowałem maxwella 1.1 i pokazały mi się nowy rodzaje materiałów m.in maxwell diffuse i takie tam ale mam problem nie pojawia mi sie w maxie nowy silnik do renderu (maxwellowski) .Plugin jest manualny z rozszerzeniem *.dlr(skopiowałem go do katalogu plugin):(, ktoś mi może pomóc ?
hcpiter Napisano 29 Luty 2008 Napisano 29 Luty 2008 sciagnij plugin do maxa ze strony nextlimita instaluje sie automatycznie i nie powinno byc z nim problemu :)
TrojkaT Napisano 29 Luty 2008 Napisano 29 Luty 2008 kolega chyba nei wie jak ustawic engina pod f10 w maxie :)
serwulus Napisano 29 Luty 2008 Autor Napisano 29 Luty 2008 No właśnie nie wiem i rozwala mi to czache kombinuje jak moge. Probowałem już wszystkich pluginów jakie chyba są dostępne w sieci nie wiem gdzie to ustawić,żeby mi od razu renderowało w maxie .Proszę o pomoc czyli jak ustawić engine w maxie maxwella (może gdybym wiedział jakie pliki powstają z instalki plugina to zweryfikowałbym czy jest dobry?) Pozdrawiam życzliwych.
hcpiter Napisano 29 Luty 2008 Napisano 29 Luty 2008 he ja myslalem ze jakis plikow nie masz :D Wciskasz F10 schodzisz w dol lista i masz assing render, pierwsza lista production -> chose rendere -> maxwell :)
serwulus Napisano 29 Luty 2008 Autor Napisano 29 Luty 2008 ihhhhhaaaaaaaa!!!! dziekuje jeszcze jedno pytanie czy w maxwell 11 jest pod 3ds max camera??
serwulus Napisano 3 Marzec 2008 Autor Napisano 3 Marzec 2008 No to chiba ni ma... Mam pytanie daje import Mxm w material editorze coś tam sobie ustawawiam wewnątrz materiału (oczywiście maxwell material) i daje update preview i kapa,zima,krasnoludki pojawia sie tylko placek (w próbce materiału) o kolorze zbliżonym do materiału - jakieś rady , dziękuję za pomoc.. używam maxwella 1.1 i 3ds7
hcpiter Napisano 3 Marzec 2008 Napisano 3 Marzec 2008 tzn jak dajesz priev ? kliknij 2 razy w okno materialu i powinien ci updatowac mateial poprostu a moze cos z importem zle masz ? moze importujesz jakis lewy shader czy cos ? Wybierales z podstawowych materialow mw czy jakies sciagane ?
serwulus Napisano 4 Marzec 2008 Autor Napisano 4 Marzec 2008 część działa a część nie, to będzie chyba spowodowane tym co mówisz. 1.czy istnieje opcja żeby mi w viewportach maxowskich pokazywał materiały z maxwella? 2.co sie dzieje mam takie tam materiały mxm arroway czy jakoś tak generalnie drewno i betony - jak daje render albo import mxm to nie może znaleźć jakiejś tam bitmapy czy jpg. a jak otwieram w maxwell mat.ditor to jest ok? hilfe Sztefen
hcpiter Napisano 4 Marzec 2008 Napisano 4 Marzec 2008 1. to chyba Tobie chodzi o wyswietlanie map w viewportach ? Bo nie rozumie 2. Nie masz textur dla tych materialow poprostu
serwulus Napisano 4 Marzec 2008 Autor Napisano 4 Marzec 2008 1.tak chodzi mi o wyświetlanie map w viewporatach 2.no dobrze ale pokazuje mi ,że materiał jest i w materiał editor go czyta... chyba do wyświetlenia w mat.editor maxwwella tez potrzebuje textury? ...czy sie mylę?
hcpiter Napisano 4 Marzec 2008 Napisano 4 Marzec 2008 1. to jest tak jak w kazdych wyswietlaniach w material edytorze, ten niebiesko bialy kwadrat 2. Tak potrzebuujesz textury, z tego co pamietam to mozna sciagnac ze strony mw paczke z tymi materialami arroway
zdeno Napisano 4 Marzec 2008 Napisano 4 Marzec 2008 Jeżeli w Edytorze maxwellowym się renderuje bez problemu to na 100 % masz te textury. musisz w maxie ustawić ścieżkę dostępu do tych textur (słowo klucz PATHS) c:/program files/next limit/maxwell/materialdatabase/textures/arroway (albo coś podobnego) Nie chciałbym być oschły ale chyba raczej najpierw musisz się podszkolić w ogólnej obsłudze maxa np. na materiałach STANDARD a potem dopiero sięgać po urozmaicenia typu maxwell. Inaczej szybko się zniechęcisz jezeli nie będziesz miał podstaw.
Maykel Napisano 4 Marzec 2008 Napisano 4 Marzec 2008 tak, tylko ze maxwell ma inne podejscie do materialow i podstawy maxa niewiele mu tu pomoga. Niech juz lepiej zacznie sie uczyc tego Maxwella od podstaw, bo to cholernie trudne jest wbrew pozorom.
hcpiter Napisano 4 Marzec 2008 Napisano 4 Marzec 2008 hmm przynajmniej poznac podstawy w ME takie jak wyswietlanie textur czy ich wyszukiwanie by sie przydalo na poczatek.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się