Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Na początek prosze mnie nie besztać za głupote ... Własnie zainstalowałem maxwella i na tym koniec postepów. Na jakiej zasadzie współpracuje z 3ds max i jak wprowadzić plik z maxa do maxwella?? dzieki za pomoc i pozdrawiam

  • Odpowiedzi 25
  • Wyświetleń 7,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam przyłaczam się do pytania jak wyglada wspolpraca maxa i maxwella. Zainstalowalem Maxwella i koniec :( Próbowalem zrobic tego tutka z evermotion, interior tutorial. Pierwsza rzecz to Maxwell camera ktorej nie mam ale juz znalazlem na forum, ze to starsza wersja programu i teraz parametry maxwellowskie sa w zwyklej kamerze. Problem z materiałami. W Material editor nie mam czegos takiego jak Maxwell difuse. Moge tylko ustawic ogólnie maxwell material i pojawiaja mi sie zupełnie inne parametry niz na tutorialu. Dalej jesli chodzi o materialy to czy mozna gotowe materialy z maxwella normalnie w maxie nakladac? I jesli tak to jak je importowac do biblioteki maxa? I na koniec ogolne pytanie, po zainstalowaniu Maxwella pojawily sie Maxwell render, maxwell studio, material editor, czy mozna scene ustawic, nalozyc materialy, swiatla, kamery i ustawic wszystkie parametry maxwella w maxie czy trzeba to robic w poszczegolnych programach maxwella? Jestem poczatkujacy i zdaje sobie sprawe, ze wiekszosc wyjadaczy beda denerwowac moje pytania ale prosze o wyrozumialosc i z gory dzieki za pomoc.

Napisano
Witam przyłaczam się do pytania jak wyglada wspolpraca maxa i maxwella. Zainstalowalem Maxwella i koniec :( Próbowalem zrobic tego tutka z evermotion, interior tutorial. Pierwsza rzecz to Maxwell camera ktorej nie mam ale juz znalazlem na forum, ze to starsza wersja programu i teraz parametry maxwellowskie sa w zwyklej kamerze. Problem z materiałami. W Material editor nie mam czegos takiego jak Maxwell difuse. Moge tylko ustawic ogólnie maxwell material i pojawiaja mi sie zupełnie inne parametry niz na tutorialu. Dalej jesli chodzi o materialy to czy mozna gotowe materialy z maxwella normalnie w maxie nakladac? I jesli tak to jak je importowac do biblioteki maxa? I na koniec ogolne pytanie, po zainstalowaniu Maxwella pojawily sie Maxwell render, maxwell studio, material editor, czy mozna scene ustawic, nalozyc materialy, swiatla, kamery i ustawic wszystkie parametry maxwella w maxie czy trzeba to robic w poszczegolnych programach maxwella? Jestem poczatkujacy i zdaje sobie sprawe, ze wiekszosc wyjadaczy beda denerwowac moje pytania ale prosze o wyrozumialosc i z gory dzieki za pomoc.

 

Jej - mogłes to rozbic na punkty bo cięzko sie to czyta...

 

- tak nie ma maxwell camera w najnowszym maxwellu

- mozna robic w samym 3dsmax - nie potrzebujesz odpalac ani studia ani mweditora

- materiały sie roznia z tutka bo to stary tutek, odpalasz edytor materiałow ten z maxa, klikasz na STANDARD, wybierasz MaxwellMaterial z listy, potem przycisk BROWSE LIBRARY i wybierasz ktorys gotowy, a jak sciagniesz jakis z neta to dajesz na IMPORT MXM - wiekszosc materiałow mozesz przerobic sobie za pomoca WIZARD'a

 

Pytaj w punktach wtedy prosciej pomoc.

Napisano

Hindus - Wielkie dzieki za informacje i sorry za nieczytelnego posta. Nastepnym razem bede pytał w punktach

Napisano

witam

kolejna garść wątpliwości i problemów :/

- odnośnie skali:

scene scale i attenuation scale. Jesli importuje model z cada i np przyjmuje 1 jednostka jako 1 cm to ustawiam 0,01 scene scale. a attenuation scale tak samo?

-odnosnie swiatel, nie wiem czy dobrze rozumuje. emitery to materialy swiecace wlasnym swiatlem? tzn jesli stworze sobie kule i naloze na niego emiter o nazwie cos tam 100w to bede mial tak jakby zarowke 100 watowa? czyli nie ustawiać w maxie normalnych swiatel tylko tworzyc obiekty i nakladac na nie odpowiednie emitery?

- przy ustawieniach czasu domyslam sie ze im dluzej tym lepiej, a sampling level? jakies konkretne ustawienia dawać?

- czy w opcjach jak ustawie physical sky i jakies konkretne miejsce i date to bede mial oswietlenie swiatlem slonecznym w danym miescie w tym dniu?

-czy maxwell posiada jakies swoje swiatla czy mozna ustawiac standardowe maxowskie? czy moze korzystac wylacznie z emiterow?

Z gory dzieki za pomoc i pozdrawiam

 

-Acha i jeszcze jedno: próbuje zrobic +/- tego tutka z evermotion. w sensie nie wstawiam zadnych mebli tylko jakies proste ksztalty i strasznie ciemne mi to wnetrze wychodzi. Czy powodem jest jakies zle ustawienie skali albo jakis innych parametrow? czy moze dodac we wnetrzy jakies zrodlo swiatla?

Napisano

A propo mierzenia to coś mi też nie szło z tą skalą w Mayce. Zrobiłem tak, że ustawiłem w Maya globalnie na cm, pomierzyłem z grubsza jak ma to wyglądać w cm.... np. krzesło 60cm szerokości itd. Kiedy miałem to pomierzone to przeskalowałem całą scenę na 0,01 i chyba było dobrze, ale nie pamiętam. Zrobiłem tez cos takiego, że wgrałem do Maya scenę ze strony maxwella i przyjrzałem sie jej skali. Może zaimportuj ją do Maxa przez Studio?

Napisano

Z emiterami sie zgadza, 100w to zarowka 100w, musisz uzywac tylko emiterow - inne swiatła nie działaja, sampling i czas jak najwyzej ustaw, chociaz sample level moze byc na 25 bo to i tak nie do 'osiagniecia' wiec bedzie sie długo ładnie renderowac, jhak masz ciemno w scenie to zwieksz iso, zmniejsz fstopa do wartosci po przecinku, zwieksz wartosc emiterow, no i najwazniejsze popraw skale.

Napisano
  • Autor

Zainstalowałem maxwella 1.1 i pokazały mi się nowy rodzaje materiałów m.in maxwell diffuse i takie tam ale mam problem nie pojawia mi sie w maxie nowy silnik do renderu (maxwellowski) .Plugin jest manualny z rozszerzeniem *.dlr(skopiowałem go do katalogu plugin):(, ktoś mi może pomóc ?

Napisano

sciagnij plugin do maxa ze strony nextlimita instaluje sie automatycznie i nie powinno byc z nim problemu :)

Napisano
  • Autor

No właśnie nie wiem i rozwala mi to czache kombinuje jak moge. Probowałem już wszystkich pluginów jakie chyba są dostępne w sieci nie wiem gdzie to ustawić,żeby mi od razu renderowało w maxie .Proszę o pomoc czyli jak ustawić engine w maxie maxwella (może gdybym wiedział jakie pliki powstają z instalki plugina to zweryfikowałbym czy jest dobry?) Pozdrawiam życzliwych.

Napisano

he ja myslalem ze jakis plikow nie masz :D

Wciskasz F10 schodzisz w dol lista i masz assing render, pierwsza lista production -> chose rendere -> maxwell :)

Napisano
  • Autor

ihhhhhaaaaaaaa!!!! dziekuje jeszcze jedno pytanie czy w maxwell 11 jest pod 3ds max camera??

Napisano
  • Autor

No to chiba ni ma... Mam pytanie daje import Mxm w material editorze coś tam sobie ustawawiam wewnątrz materiału (oczywiście maxwell material) i daje update preview i kapa,zima,krasnoludki pojawia sie tylko placek (w próbce materiału) o kolorze zbliżonym do materiału - jakieś rady , dziękuję za pomoc.. używam maxwella 1.1 i 3ds7

Napisano

tzn jak dajesz priev ? kliknij 2 razy w okno materialu i powinien ci updatowac mateial poprostu a moze cos z importem zle masz ? moze importujesz jakis lewy shader czy cos ?

Wybierales z podstawowych materialow mw czy jakies sciagane ?

Napisano
  • Autor

część działa a część nie, to będzie chyba spowodowane tym co mówisz.

1.czy istnieje opcja żeby mi w viewportach maxowskich pokazywał materiały z maxwella?

2.co sie dzieje mam takie tam materiały mxm arroway czy jakoś tak generalnie drewno i betony - jak daje render albo import mxm to nie może znaleźć jakiejś tam bitmapy czy jpg. a jak otwieram w maxwell mat.ditor to jest ok? hilfe Sztefen

Napisano

1. to chyba Tobie chodzi o wyswietlanie map w viewportach ? Bo nie rozumie

2. Nie masz textur dla tych materialow poprostu

Napisano
  • Autor

1.tak chodzi mi o wyświetlanie map w viewporatach

2.no dobrze ale pokazuje mi ,że materiał jest i w materiał editor go czyta... chyba do wyświetlenia w mat.editor maxwwella tez potrzebuje textury? ...czy sie mylę?

Napisano

1. to jest tak jak w kazdych wyswietlaniach w material edytorze, ten niebiesko bialy kwadrat

2. Tak potrzebuujesz textury, z tego co pamietam to mozna sciagnac ze strony mw paczke z tymi materialami arroway

Napisano

Jeżeli w Edytorze maxwellowym się renderuje bez problemu to na 100 % masz te textury.

musisz w maxie ustawić ścieżkę dostępu do tych textur (słowo klucz PATHS)

 

c:/program files/next limit/maxwell/materialdatabase/textures/arroway (albo coś podobnego)

 

Nie chciałbym być oschły ale chyba raczej najpierw musisz się podszkolić w ogólnej obsłudze maxa np. na materiałach STANDARD a potem dopiero sięgać po urozmaicenia typu maxwell.

Inaczej szybko się zniechęcisz jezeli nie będziesz miał podstaw.

Napisano

tak, tylko ze maxwell ma inne podejscie do materialow i podstawy maxa niewiele mu tu pomoga. Niech juz lepiej zacznie sie uczyc tego Maxwella od podstaw, bo to cholernie trudne jest wbrew pozorom.

Napisano

hmm przynajmniej poznac podstawy w ME takie jak wyswietlanie textur czy ich wyszukiwanie by sie przydalo na poczatek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności