Oleksiak Napisano 7 Styczeń 2008 Napisano 7 Styczeń 2008 Witam. Chciałbym uzyskać efekt taki jak czasem można zobaczyć gdy promienie słoneczne "wydobywają" się zza chmur wtedy widać snop światła który sobie pada gdzieś tam - tak wolumetryczne światło - ale jak je zmodyfikować aby były widoczne jaśniejsze i ciemniejsze miejsca tego snopu światła ?? tak jak to jest np. gdy świecą się światła samochodu we mgle... Edit: oto moja scenka testowa - wrzucam do środka różnego rodzaju światła i staram się uzyskać efekt taki żeby przez te dziury wylatywały snopy światła. Problem jest z tym że z żadnym światłem oprócz target spota mi się to nie udało i to w jednym kierunku bo over shot mi tutaj nie działa. Renderuje mentalem i jestem ciekaw czy do tego efektu trzeba powrzucać wszystkie FG GI i inne duperele ? Czytałem inne wątki i mam włączenie cienie adr ray traced... Więc co należy zrobić żeby to cholerstwo działało :D HELP.
Oleksiak Napisano 9 Styczeń 2008 Autor Napisano 9 Styczeń 2008 Nie chce być nachalny :P ale muszę: Czy aby na pewno nikt nie potrafi odpowiedzieć na to (chyba) proste dla pro pytanie ?? Potrzebuje tej wiedzy :D
peterr Napisano 9 Styczeń 2008 Napisano 9 Styczeń 2008 jak to 3d max to F1 ;P hmm no wiesz w sumie to nie wiem o co CI chodzi dokładnie..światło volum. jak odpalić wiesz ,więc może pobaw sie ustawieniami ? edit2: no masz wynik z omni w załączniku.żadne cuda na kiju;P edit3 : pewnie chcesz to zrobić ustawieniami światła,nie tędy droga..kliknij " 8 " i dodaj volume light..wybierz swoje światło i ustaw..bleh ,nast. razem podam tylko F1 i hasło do oblukania. 3msie
illy Napisano 10 Styczeń 2008 Napisano 10 Styczeń 2008 Bitte sehr http://www.evermotion.org/index.php?unfold_exclusive=64&unfold=exclusive kliknij w serduszko pod avatarem :D Aha, nie napisales jaki renderer, wiec dla scanline'a robisz to co peterr napiszal. Ja dalem link do vray. Reszta nie wiem.
kamil.ochel Napisano 10 Styczeń 2008 Napisano 10 Styczeń 2008 Renderuje mentalem i jestem ciekaw czy do tego efektu trzeba powrzucać wszystkie FG GI i inne duperele ? powiedział :P
Oleksiak Napisano 10 Styczeń 2008 Autor Napisano 10 Styczeń 2008 Dzięki za helpa. Problem jest dalej nie ujarzmiony otóż: przypadkowo robiłem próbne rendery mojej sceny nad którą pracuje odseparowałem część elementów i światło do nowej sceny (nowy plik maxa) i tam się okazało że jakbym się starał to omni które mergnąłem :P nie świeci później sporo prób żeby świeciło i nic... musiałem zrobić nowe dać mu volume light i nagle działa ehh... możliwe że i wtedy miałem jakieś podobne problemy... oto co uzyskałem jak już dodałem voluma i 2 lensy... i ostateczna wersja(testowa): Chociaż dalej jestem Ciekaw jak zrobić takie światło o jaki pisałem na początku może użyje fog'a i pusze przez niego światło..
piksar Napisano 10 Styczeń 2008 Napisano 10 Styczeń 2008 to teraz zrób mini tutorial co i jak ustawić żeby inni wiedzieli
kamil.ochel Napisano 10 Styczeń 2008 Napisano 10 Styczeń 2008 a pokaż no mi render gdzie jakaś kostka przesłania źródło światła :)
Oleksiak Napisano 10 Styczeń 2008 Autor Napisano 10 Styczeń 2008 O stary jak Ty na poważnie hmmm czuje się doceniony :D Będzie dziś wieczorem tudzież jutro. kamil.ochel - nie rozumiem o co chodzi :D Ps. i mała zmiana kompozycji.. http://img225.imageshack.us/my.php?image=wolumetrycznetest4oa2.jpg
Oleksiak Napisano 11 Styczeń 2008 Autor Napisano 11 Styczeń 2008 Jak coś to tutek jak tutek ale powstał :D pod tym adresem: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=45988
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się