Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam właśnie zaczęłem troche bardziej sie przygladac vray, i nasuwaja mi sie pytania z nim zwiazane ktore nie daja mi spokoju, wileu z was uzywa vray, i dlatego chcialbym wam zadac pare pytan odnosne tego renderera, bede bardzo wdzieczny za udzielenie mi wyczerpujacych odpowiedzi na wszystkie moj pytania, aby pomoc mi rozwiac watpliwosci :)

a wiec do rzeczy:

 

1. Jak zrobić w vraymaterial, polprzezroczysty lub przezroczsty material? (np folia)

2. jakich trybów AA używacie (i dlaczego) oraz jakich metod renderingu na slot 1 i 2 (np light cashe) (bym byl wdzieczny za wyjasnienie tych bodajrze 4ch trybow renderingu do czego jakie uzywac, oraz ktore sa najszybsze)

3. czy do sceny ktora robicie w vray uzywacie vraymaterial ? czy standardowych maxa, jaka jest roznica?

4. czy vray jest wystarczajaco szybkim i ładnym rendererem, czy możecie polecic jakieś lepsze i dlaczego?

5. Jak zredukowac szum podczas renderingu w vray ktory powstaje na cieniach?

6. czy jest wogole sens robic animacje na vray skoro jedna klatka moze sie renderowac nawet 3h?

7. jak zrobic w vraymaterial material typu blend, lub multisub object ?

8. jak optymalnie dostosowac ustawienia aby wyglad byl zadowalajacy jednoczesnie przyspieszajac czas renderingu ?

 

narazie tylko tyle pytani mi sie nasunelo, licze na to ze bedziecie wyrozumiali :) czas renderowania vray jest zbyt dlugi aby sobie samemu testowac ustawienia i opcje na wlasna reke, licze na to ze ktos juz obeznany z tym rendererem pomoze mi w jego poznawaniu :)

pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedzi :)

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/

polecam to miejsce.

 

a poza tym :

1) slot refract (w vraymaterial)

2) zalezy do czego i dlaczego (zarówno A jak i B)

3) tak, różnica jest taka, ze standardowe nie działają poprawnie pod vrayem (pewnie dlatego ktoś łebski w chaosgroup wymyślił zeby zrobic VrayMaterial)

4) ładnie i szybko można nawet w MS Paint rysować, kwestia umiejętności, vray to nie "IWIN" button, trzeba cos umieć zeby rendery wyglądały ładnie (heh moimi sie nie sugeruj, ładne na pewno jeszcze nie są) - co do 2 czesci pytania, wszystko jest wzgledne, zalezy do czego tego renderera uzywasz (raz jest szybszy raz wolniejszy od innych- duzo zalezy od umiejętności użytkownika)

5) używać "vrayShadows" w światłach, uzywać "vrayMaterial", podstawa uzywać VrayLight - jeśli przy nich powstaje szum, zwiększ subdivision w panelu modyfikacji światła, jeśli szum pochodzi od GI, podkręć ustawienia GI

6) Jedna klatka animacji studia Pixar renderuje sie nawet do 19 godzin, to ze twoja klatka renderuje sie długo nie znaczy od razu ze to wina renderera, bądź geometrii, z regóły napierw winna jest nieznajomość silnika renderującego u osoby się nim posługującej. Btw 3h to wcale nie tak długo.

7) zwyczajnie? ustawiasz sobie Multi-Subobject material, i w jego "podmaterialach" ustawiasz kolejne materialy jako "vrayMaterial"

8) heh dobre pytanie :) generalnie kazdy z ludzi używających vraya stara sie sobei na nie odpowiedziec... moja rada? no cóż, praktyka czyni mistrza - to stare przysłowie pasuje jak ulał - vide prace Lisa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności