Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam takie dwa pytania. Mam np. podłogę i chcę na nią nanieść teksturę drewna i mam obrazek np. 400x400 i tu moje pytanie:

 

1. Jaka powinna być maksymalna lub minimalna rozdzielczość tekstury. Czy np. 400x400 może być czy może trzeba urzyć tekstur o większej rozdzielczości 8000x8000 ???

PS: Rozdzielczości 8000x8000 nie chce mi max wczytać bo pewnie mam za słabego kompa.

 

2. Chciał bym się dowiedzieć jak ładnie i prawidłowo nałożyć tą teksturę drewna na powierzchnię. Chodzi mi głównie o efekt wypalanie nierówności czy jakoś tak.

 

Z góry dzięki. Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

ad 1: zalezy od sceny. Jesli ta tekstura ma byc dla drewnianych drzwi ktore bedziesz widzial z odleglosci 500 metrow, to pewnie 400x400 starczy. 8kx8k to lekka przesada, chyba ze robisz mega zblizenia. Najlepiej sam sproboj jakie ustawienia dzialaja w twoim wypadku. Chociaz nie sadze zeby ci byla potrzebna tekstura wieksza niz 2kx2k.

 

ad2: hm? dac jej dobre UVki ? a te wypalanie nierownosci to nie mam pojecia o co biega

Napisano

Po prostu chodzi mi o to aby drewno wyglądało realistycznie.

 

mirach-dzięki już wiem o co biega

zgred88-nie wiem co to za funkcje displacement i bump, ale ty na pewno wiesz lepiej

 

ad2: hm? dac jej dobre UVki ?

Może jakaś lokalizacja co do tych UVK'ów bo nie orientuję się.

 

Z góry dzięki. Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności