Napisano 11 Styczeń 200817 l Mam takie dwa pytania. Mam np. podłogę i chcę na nią nanieść teksturę drewna i mam obrazek np. 400x400 i tu moje pytanie: 1. Jaka powinna być maksymalna lub minimalna rozdzielczość tekstury. Czy np. 400x400 może być czy może trzeba urzyć tekstur o większej rozdzielczości 8000x8000 ??? PS: Rozdzielczości 8000x8000 nie chce mi max wczytać bo pewnie mam za słabego kompa. 2. Chciał bym się dowiedzieć jak ładnie i prawidłowo nałożyć tą teksturę drewna na powierzchnię. Chodzi mi głównie o efekt wypalanie nierówności czy jakoś tak. Z góry dzięki. Pozdrawiam
Napisano 11 Styczeń 200817 l ad 1: zalezy od sceny. Jesli ta tekstura ma byc dla drewnianych drzwi ktore bedziesz widzial z odleglosci 500 metrow, to pewnie 400x400 starczy. 8kx8k to lekka przesada, chyba ze robisz mega zblizenia. Najlepiej sam sproboj jakie ustawienia dzialaja w twoim wypadku. Chociaz nie sadze zeby ci byla potrzebna tekstura wieksza niz 2kx2k. ad2: hm? dac jej dobre UVki ? a te wypalanie nierownosci to nie mam pojecia o co biega
Napisano 11 Styczeń 200817 l Chodzi mi głównie o efekt wypalanie nierówności czy jakoś tak. Moze chodzi ci o displacement albo bump??
Napisano 11 Styczeń 200817 l Autor Po prostu chodzi mi o to aby drewno wyglądało realistycznie. mirach-dzięki już wiem o co biega zgred88-nie wiem co to za funkcje displacement i bump, ale ty na pewno wiesz lepiej ad2: hm? dac jej dobre UVki ? Może jakaś lokalizacja co do tych UVK'ów bo nie orientuję się. Z góry dzięki. Pozdro
Napisano 11 Styczeń 200817 l a może F1 w Max'ie...? co do UV'ków to polecam polecenie szukaj na forum pozdrawiam
Napisano 11 Styczeń 200817 l Autor http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=42489&highlight=UVki popatrzę sobie.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto