Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam takie dwa pytania. Mam np. podłogę i chcę na nią nanieść teksturę drewna i mam obrazek np. 400x400 i tu moje pytanie:

 

1. Jaka powinna być maksymalna lub minimalna rozdzielczość tekstury. Czy np. 400x400 może być czy może trzeba urzyć tekstur o większej rozdzielczości 8000x8000 ???

PS: Rozdzielczości 8000x8000 nie chce mi max wczytać bo pewnie mam za słabego kompa.

 

2. Chciał bym się dowiedzieć jak ładnie i prawidłowo nałożyć tą teksturę drewna na powierzchnię. Chodzi mi głównie o efekt wypalanie nierówności czy jakoś tak.

 

Z góry dzięki. Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ad 1: zalezy od sceny. Jesli ta tekstura ma byc dla drewnianych drzwi ktore bedziesz widzial z odleglosci 500 metrow, to pewnie 400x400 starczy. 8kx8k to lekka przesada, chyba ze robisz mega zblizenia. Najlepiej sam sproboj jakie ustawienia dzialaja w twoim wypadku. Chociaz nie sadze zeby ci byla potrzebna tekstura wieksza niz 2kx2k.

 

ad2: hm? dac jej dobre UVki ? a te wypalanie nierownosci to nie mam pojecia o co biega

Napisano
Chodzi mi głównie o efekt wypalanie nierówności czy jakoś tak.

Moze chodzi ci o displacement albo bump??

Napisano
  • Autor

Po prostu chodzi mi o to aby drewno wyglądało realistycznie.

 

mirach-dzięki już wiem o co biega

zgred88-nie wiem co to za funkcje displacement i bump, ale ty na pewno wiesz lepiej

 

ad2: hm? dac jej dobre UVki ?

Może jakaś lokalizacja co do tych UVK'ów bo nie orientuję się.

 

Z góry dzięki. Pozdro

Napisano

chodzi o modyfikator uwvmap...nim mozesz rozlozyc teksture na obiekcie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności