Skocz do zawartości

Problem z mapą/opcje mapy


_Arti_

Rekomendowane odpowiedzi

W tym tutku - http://www.max3d.pl/tut.php?id=238 - są trzy sposoby na zrobienie materiałów srebra i złota. Ja wybrałem o raytrace i mam problem, otóż parametry ( dwa pierwsze na tym screenie - http://img155.imageshack.us/img155/1931/11601097dr8.jpg) są dostępne w architektural map. Jak mam użyć te parametry w raytrace'u ( użyłem raytrace w ten sposób, mam nadzieję, że właściwie - http://img169.imageshack.us/img169/5340/55806695ah5.jpg ) Gdy bym np. zmienił z architectural map spowrotem na raytrace, to tamte ustawienia się kasują.

 

Również nie widzę trzeciego parametru, którego zaznaczyłem na pierwszym screnie. Być może ten problem sam się rozwiąże, rozwiązując ten pierwszy.

 

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Raytrace użyłeś właściwie.

 

Trzeci parametr którego nie widzisz nazywa się Reflect, tuż pod Diffuse, żeby ustawić mapkę klikasz na szary kwadracik obok czarnego koloru i wybierasz Bitmap.

 

Te inne dwa - wydaje mi się że chodzi o Specular Level oraz Glossiness pod Specular Highlight, ale nie jestem pewna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raytrace użyłeś właściwie.

 

Trzeci parametr którego nie widzisz nazywa się Reflect, tuż pod Diffuse, żeby ustawić mapkę klikasz na szary kwadracik obok czarnego koloru i wybierasz Bitmap.

 

Te inne dwa - wydaje mi się że chodzi o Specular Level oraz Glossiness pod Specular Highlight, ale nie jestem pewna.

 

Też właśnie o tym myślałem, ale w ogóle nie potrzebnie zmieniają nazwy co wersję -.-' Zaraz zobaczę, jaki efekt powstanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie zmieniali nazwy, to się już co najmniej od wersji 4 nazywało specular level i glossiness, a tutorial jest stary, przypuszczam że po prostu autor tutoriala się pomylił przy pisaniu, albo naprawdę chodzi o co innego.

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie zmieniali nazwy, to się już co najmniej od wersji 4 nazywało specular level i glossiness, a tutorial jest stary, przypuszczam że po prostu autor tutoriala się pomylił przy pisaniu, albo naprawdę chodzi o co innego.

 

Aha, no to wszystko ładnie działa, efekt ładny, już kiedyś miałem problem z tymi parametrami, dobrze, że już zażegnany. Jeszcze raz dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności